تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۴۳۳۴۸۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

جولان بی امان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / مرگ 5 نفر دیگر

۰
جولان بی امان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / مرگ 5 نفر دیگر
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید 19 استان به 571 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 5 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 588 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 179 بیمار کرونایی قطعی بوده و 29 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 36384 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
  وی اذعان داشت: از 666 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود 34 درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و دنا هستند. همچنین از 372 نمونه رپید تست حدود 26 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در کهگیلویه، گچساران و لنده بود.
 یزدان‌پناه گفت: ویروس کرونا هر باره چهره جدیدی از خود نشان می‌دهد به گونه‌ای که طی یک ماه اخیر با بیمارانی مواجه شده‌ایم که با علائمی مشابه ولی شدیدتر از دوره‌های قبل به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه افراد جزو گروه­های در معرض خطر باید مراقبت‌های بیشتری را رعایت کنند، افزود: اگر دچار ضعف سیستم ایمنی، بیماری‌های مزمن، صعب العلاج و خاص هستید باید بیشتر مراقب جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا باشید. در این شرایط رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و دورهمی ها و پرهیز از حضور در مکانهای شلوغ و پرخطر ریسک ابتلا به این بیماری را می‌توان کاهش داد.
 وی خاطرنشان کرد: انشاالله با شروع واکسیناسیون عمومی و رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم شاهد پیک‌های بعدی در استان نباشیم و زندگی مردم و کسب و کار اصناف به وضعیت عادی بر گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1