تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۳۴۱۴۴
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

جاده مناسب در 100 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

۰
جاده مناسب در 100 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد
کبنا ؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ روستای این استان از داشتن جاده آسفالته محروم هستند.
محمد نصیری راد  اظهار داشت: مطابق با آخرین سرشماری نفوس و مسکن مرکز آمار ایران، تعداد 100 روستای شامل 7 روستای بالای 100 خانوار، 23 روستای بین 50 تا 99 خانوار و 70 روستای بین 20 تا 39 خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد دسترسی کامل به راه آسفالته هستند.
وی عنوان کرد: با احتساب تعداد کل روستاهای بالای 20 خانوار استان ( 724 پاره آبادی) سطح برخورداری این استان از این حیث حدود 86.1 درصد بوده که میانگین کشور در این زمینه 80.7 درصد است.
نصیری ابراز کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف قانون ششم توسعه ارتقاء برخورداری روستاهای بالای 20 خانوار از راه آسفالته بوده و از طرفی مراکز جمعیت روستایی کشور به عنوان یکی از مهمترین بخش های مولد در پیشبرد اهداف کلان اقتصادی محسوب می شود، ضرورت دارد سهم قابل ملاحظه‌ای از اعتبارات و منابع ریالی استان معطوف به این مهم می‌شود‌.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در راستای نیل به این هدف یکی از یکی سیاست‌های سازمان برنامه و بودجه کشور، اختصاص اعتبارات و منابع مربوط به پروژه‌های ساخت و توسعه راه‌های روستایی به صورت استانی و سوق دادن تمامی ردیف‌های اعتباری ملی  به سمت اعتبارات استانی بوده است تا به لحاظ شرایط و ظرفیت‌های موجود در استان امکان بهره گیری حداکثری از اعتبارات عمرانی فراهم گردد.
نصیری‌راد افزود: انتظار می‌رود در سال جدید تدابیر ویژه‌ای در سطح استان اتخاذ شود تا محوریت تصویب و تخصیص اعتبارات در سطح کمیته‌های برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان‌ها با لحاظ اولویت محرومیت‌زدایی به ترتیب از روستاهای بالای 100 خانوار ، 50 تا 99 خانوار و 20 تا 49 خانوار اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

تأثیر و وزن اکبر هاشمی‌رفسنجانی هم که نه کاملا درون اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی می‌گنجید،...
کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

نانچه به دنبال تحقق این مشارکت حداکثری هستیم قطعا باید رویه‌ها ی فعلی تغییر یافته و دوباره ...
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
1