تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۳۴۲۹۸
یادداشت| محمد علی کاظمی

واکاوی آسیبی نهان در جامعه کهگیلویه

۰
واکاوی آسیبی نهان در جامعه کهگیلویه
کبنا ؛۱_ امروزه هر امری که به انتخاب آزاد و فضای دموکراسی از جمیع مختلف مرتبط است، متهم به سیاست زدگی است و اینگونه تصور میشود که عمده افرادی که به این عرصه‌ها ورود می‌کنند، انسانهای سیاست زده و بهره‌مند از سیاست زدگی هستند.
در این نگاه و موضوع همواره خلاف این نظر فکر می‌کنم و معتقدم ورود به عرصه مدیریت شهری چراغ سبز به فضای سیاسی و سیاست زدگی نیست، بلکه شاید از دلایل عمده سیاست زدگی نبود افراد متخصص و آکادمیک در جایگاه‌های انتخابی است؛ جایی که فضا برای لمپن و فرصت طلبان و همینطور حضور عوام فریب‌ها و اشعار ناممکن و عوام‌پسند، اما غیرکارا و غیراجرایی‌شان مساعد می‌شود. در نبود مکانیزمهای کارکردی برای جلوگیری از سیاست زدگی و در نتیجه سیاست ورزیِ سودمند، سیاست زدگی به معنای صحیح ورود و فضا و عرصه برای متخصصین و تحصیل کرده‌های دانشگاههای معتبر کشور تنگ و محدود می‌شود.
۲_ نتیجتاً و بنابراین با چوب سیاست زدگی بسیاری از نخبگان و متخصصین امر رانده و قهر نیروی انسانی غیروابسته، غیرسیاسی و ینابه تعریف این مقال، غیرسیاست زده، یک شهر را از این منابع غنی انسانی فقیر و به شهروند و شهرنشین کمتر و گاها بیشتر مقصر تحویل می‌دهد. اگر نیک بیندیشیم، به فرض درستی این گزاره، و تعمیم آن به برخی افراد آمده و تحویل داده شده به فضای سیاسی_اجتماعی کهگیلویه، البته در همه سطوح شاید خیلی از مسیر سالهای گذشته تا کنون آمده را دست خالی طی نموده ایم.
۳_ بدون تردید شورا و شهرداری‌ها علی الخصوص در شهرهایی که مستلزم توسعه می‌باشند، محکوم و ملزم به پیشرفت و ترقی از جمیع جهات، نظیر دهدشت ما هستند، نیازمند دوری از سیاست زدگی در فرایند مدیریت شهری هستیم، که این پرهیز مستلزم ورود افراد متخصص، نخبه و آکادمیک در ابعاد مختلف است، که توانایی ایجاد ساختارهایی که تاکنون در مقام حرف بدون عمل مسکوت مانده اند، را داشته باشند.

محمد علی کاظمی
مدرس دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما

نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
جلیلی: امیدوارم  لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

جلیلی: امیدوارم لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهترین کسی که می‌تواند فضای انتخابات را مدیریت ...
۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع چهار روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ...
1