کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

استقرار تانکر به منظور آبرسانی به جمعیت روستایی و عشایری چرام

1 خرداد 1400 ساعت 22:48

نشست پیگیری مشکلات عشایر شهرستان چرام با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


نشست پیگیری مشکلات عشایر شهرستان چرام با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، امروز شنبه (1 خرداد 1400) نشستی جهت پیگیری و رفع مشکلات عشایر و روستاییان شهرستان چرام به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور فرماندار چرام،مدیرکل امور روستایی استانداری،مدیرکل امور شهری استانداری،مدیرکل امور عشایر استان،مدیرکل و معاون راهداری استان،مدیرعامل آب و فاضلاب استان برگزار شد.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه عشایر قشر مولد و کم هزینه جامعه هستند، گفت: مسئولان برای رفع مشکلات عشایر تلاش کنند.
حاجی زاده عشایر را قشر مولد و کم هزینه جامعه دانست و افزود: در سالی که بنام سال تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده نهایت پشتیبانی و تلاش باید برای رفع موانع این قشر به عمل آید.
در این نشست کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار با اشاره به وضعیت کم آبی و خشکسالی امسال، گفت: همه دستگاه ها و ادارات خدمات رسان جهت مقابله با تنش آبی و خشکسالی از ظرفیت های موجود استفاده کنند تا شاهد بی آبی در هیچ نقطه ای از استان نباشیم.
وی با اشاره به وضعیت آبرسانی به عشایر شهرستان چرام گفت: امور عشایر با همکاری آب و فاضلاب آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر این شهرستان را تامین کند.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به انتقال آب از طریق تانکر های آب رسان گفت: یک دستگاه تانکر از طرف امور عشایر و یک دستگاه تانکر از طرف آب و فاضلاب در شهرستان جهت آب رسانی به عشایر و برخی روستاها که با تنش آبی مواجه هستند، مستقر شوند.
وی با تاکید بر بازگشایی جاده های عشایری این شهرستان، افزود: کار بازگشایی جاده های عشایری شهرستان چرام در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

حاجی زاده افزود: یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر جهت بازگشایی جاده های عشایری چرام از طرف امور عشایر مستقر و کار بازگشایی جاده ها را ادامه دهند.
وی همچنین با تشکر از زحمات راهداری جهت بازگشایی جاده های عشایری شهرستان چرام گفت: همچنین یک دستگاه لودر،یک دستگاه گریدر و یک دستگاه کمپرسی از طرف راهداری جهت بازگشایی جاده ها مستقر و شروع به کار کند.
وی به افزایش اعتبارات جهت خدمات رسانی به عشایر شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: مشکلی جهت تامین اعتبار برای خدمات رسانی به عشایر نداریم و  همه ادارات جهت خدمات رسانی مطلوب به عشایر پای کار باشند.
بروز پدیده خشکسالی در استان همچنین سبب کوچ زودهنگام عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری شد.
براساس تقویم زمان کوچ عشایر این استان از پانزدهم اردیبهشت آغاز می شود اما امسال کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد به مناطق ییلاقی از فروردین ماه شروع شد.
عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین نگهداری می کنند.
عشایر این استان ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند


کد مطلب: 434466

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434466/استقرار-تانکر-منظور-آبرسانی-جمعیت-روستایی-عشایری-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1