تاریخ انتشار
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۴۳۴۴۶۶
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

استقرار تانکر به منظور آبرسانی به جمعیت روستایی و عشایری چرام

۰
استقرار تانکر به منظور آبرسانی به جمعیت روستایی و عشایری چرام
کبنا ؛
نشست پیگیری مشکلات عشایر شهرستان چرام با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز شنبه (1 خرداد 1400) نشستی جهت پیگیری و رفع مشکلات عشایر و روستاییان شهرستان چرام به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور فرماندار چرام،مدیرکل امور روستایی استانداری،مدیرکل امور شهری استانداری،مدیرکل امور عشایر استان،مدیرکل و معاون راهداری استان،مدیرعامل آب و فاضلاب استان برگزار شد.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه عشایر قشر مولد و کم هزینه جامعه هستند، گفت: مسئولان برای رفع مشکلات عشایر تلاش کنند.
حاجی زاده عشایر را قشر مولد و کم هزینه جامعه دانست و افزود: در سالی که بنام سال تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده نهایت پشتیبانی و تلاش باید برای رفع موانع این قشر به عمل آید.
در این نشست کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار با اشاره به وضعیت کم آبی و خشکسالی امسال، گفت: همه دستگاه ها و ادارات خدمات رسان جهت مقابله با تنش آبی و خشکسالی از ظرفیت های موجود استفاده کنند تا شاهد بی آبی در هیچ نقطه ای از استان نباشیم.
وی با اشاره به وضعیت آبرسانی به عشایر شهرستان چرام گفت: امور عشایر با همکاری آب و فاضلاب آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر این شهرستان را تامین کند.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به انتقال آب از طریق تانکر های آب رسان گفت: یک دستگاه تانکر از طرف امور عشایر و یک دستگاه تانکر از طرف آب و فاضلاب در شهرستان جهت آب رسانی به عشایر و برخی روستاها که با تنش آبی مواجه هستند، مستقر شوند.
وی با تاکید بر بازگشایی جاده های عشایری این شهرستان، افزود: کار بازگشایی جاده های عشایری شهرستان چرام در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

حاجی زاده افزود: یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر جهت بازگشایی جاده های عشایری چرام از طرف امور عشایر مستقر و کار بازگشایی جاده ها را ادامه دهند.
وی همچنین با تشکر از زحمات راهداری جهت بازگشایی جاده های عشایری شهرستان چرام گفت: همچنین یک دستگاه لودر،یک دستگاه گریدر و یک دستگاه کمپرسی از طرف راهداری جهت بازگشایی جاده ها مستقر و شروع به کار کند.
وی به افزایش اعتبارات جهت خدمات رسانی به عشایر شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: مشکلی جهت تامین اعتبار برای خدمات رسانی به عشایر نداریم و  همه ادارات جهت خدمات رسانی مطلوب به عشایر پای کار باشند.
بروز پدیده خشکسالی در استان همچنین سبب کوچ زودهنگام عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری شد.
براساس تقویم زمان کوچ عشایر این استان از پانزدهم اردیبهشت آغاز می شود اما امسال کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد به مناطق ییلاقی از فروردین ماه شروع شد.
عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین نگهداری می کنند.
عشایر این استان ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند
نام شما

آدرس ايميل شما

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1