تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۳۵۳۹۲
تجزیه و تحلیل پیام صوتی غلامرضا تاجگردون و اعلام موضع‌اش در انتخابات میاندوره گچساران و باشت؛

قشقایی‌، مهمترین کلیدواژه پیام تاجگردون / پراکندگی آراء تاجگردون‌ها به سود کیست؟

۳۶
۰
قشقایی‌، مهمترین کلیدواژه پیام تاجگردون / پراکندگی آراء تاجگردون‌ها به سود کیست؟
کبنا ؛با وجود رد صلاحیت ساسان تاجگردون و سید قدرت حسینی بحرینی تصور می‌شد که انتخابات میاندوره گچساران و باشت چندان داغ نباشد، اما رقابت بین حسینی‌ها و تاجگردونی ها اینقدر پر حرارت بوده که تنور داغ رقابت انتخابات میاندوره 1400 گرم شده و حضور علی مراد جعفری، هومان عسکری، ریحان محمدپور ده بزرگ و سید ناصر حسینی پور ده‌بزرگ بر گرمی این انتخابات می‌دمند و روزهای آینده این چهار ضلع مربع انتخابات برای هم شاخ و شانه می‌کشند. خیلی سریع فضای سیاسی گچساران به تب و تاب روزهای گذشته خود برگشت، سید ناصر حسینی پور، برادر سید قدرت حسینی بحرینی که شورای نگهبان به دلیل یا دلایلی او را رد صلاحیت کرده، وارد عرصه انتخابات شده و اکنون راه سختی را در پیش دارد، سید ناصر کاریزماتیک و صاحب نفوذ کلام است.
غلام تاج گردون بلاخره موضع رسمی خودش را با انتشار یک پیام صوتی اعلام کرده، «پیام» تاجگردون حاوی نکات بسیار مهمی است؛ او ابتدا ناراحتی‌های خودش را پیرامون برخی خودزنی‌ها و عداوت‌های فرصت سوز مطرح می‌کند و می‌گوید موتور خدمت در حال چرخیدن و پیشتازی بود که آن را با کینه توزی، عداوت و حسادت آن را به گل نشاندند.
تاجگردون همواره سعی کرد که هوادارانش را نسبت به برخی از موضوعات گچساران هوشیار کند، او از هوادارانش می‌خواهد که با انگیزه وارد کارزار انتخابات شوند، و بر راه نیکو و تصمیم نیکو پافشاری می‌کند و به قلم‌های مسموم، زبان‌های پر کینه و لبان شیرین شده از حرام در رد اعتبارنامه‌اش گریزی می زند و می‌گوید: «دل و عقلتان را قاضی وجودتان کنید و درب آینده را بر پاشنه‌ای بچرخانید که دل می‌گوید. دل و عقل ما می‌گوید این فرصتی است که مردم و به خصوص نخبگان، بزرگان و محترمان گرد هم آیند و بزدایند و برانند، زاغان خیمه زده در گلشن را، و برگزینند، رهرو صدیق و منزه را که قلم و قلبش عاری از خیانت چه حال و چه گذشته باشد.» تاجگردون مرتب به هوادارانش تاکید می‌کند کسانی که در اعتبارنامه‌اش به منطقه خیانت کرده‌اند، رها کنید.
او به رقیب قدیمی‌اش کنایه می زند. قشقایی‌ها مهمترین کلیدواژه پیام صوتی تاجگردون بود. او بر صداقت و همراهی قشقایی‌ها تاکید زیادی دارد و می‌گوید: «آن‌ها همواره مرا در صحنه‌های مختلف همراهی کردند.» تاجگردون صراحتاً و شفاف از همراهانش و هوادارانش می‌خواهد که به سینه خائنین اعتبارنامه‌اش دست رد بزنند. تاجگردون در پیام صوتی خود، یک راه فرار هم برای خودش باقی گذاشت که به آن اشاره می‌کنیم.
او ترک و لر را برای خود عزیز می‌داند و گفت: «بین خود و خدای خودم تفاوتی بین لر و ترک قائل نیستم. مگر خیانت ببینم.»
تاجگردون در چند قسمت از پیام خود به تعریف و تمجید از قشقایی‌ها می‌پردازد و عنوان می‌کند از این مردمان عزیز جزء خوبی و صداقت ندیدم. صداقت را در رأیشان دیدم، من لر بودم، اما قشقایی‌ها به من مثل یک برادر خونی رأی دادند. تاجگردون خیلی شفاف از هوادارانش می‌خواهد، همچنان که قشقایی‌ها بدون توجه به قومیت و با صداقت به من رأی دادند، شماها هم به «هومان» قشقایی با صداقت رأی بدهید و طناب پوسیده قومیت را پاره کرده و تصمیم عقلایی بگیرید.
تاجگردون در پیامش دست هوادارانش را باز گذاشته و گفته من قیم مردم نیستم و تکلیف هم برایشان مشخص نمی‌کنم و مردم بهتر میدان را می‌شناسند.
تاجگردون گفته که هومان در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده و همانطوری که گفتم باهم تصمیم می‌گیریم که به چه کسی رأی بدهیم. تاجگردون اگر به نظر اکثریت هوادارانش در نظرسنجی توجه کند، به هومان رأی خواهد داد.
قشقایی‌ها 20 هزار رأی دارند و اگر از رأی 40 هزار نفری تاجگردون 10 هزار رأی آن به سبد هومان عسکری ریخته شود، و ترک‌ها هم حمایت 100 درصدی از هومان کنند، می‌تواند صندلی سبز بهارستان را پیش روی هومان دید. تاجگردون با پیامش این پالس‌ها را مخابره کرده است. هومان جوان، تازه نفس، تحصیل کرده و وکیل و حقوقدان زبردست است و او می‌تواند در آینده سیاسی گچساران نقش آفرینی و مردم این منطقه به او تکیه کنند. هومان داری فکر جدید است و هوای تازه‌ای را به فضای گچساران می‌دهد.
 همانطوری که گفته شد، تاجگردون راه فرار را برای خود باز کرده و همانگونه که مطرح کرده او منتظر هست که بار دیگر به سپهر سیاسی گچساران و باشت برگردد و نمی‌خواهد حرف سایر هوادارانش که نظری غیر از هومان عسکری و تاجگردون دارند، را نادیده بگیرد و به زمین بیندازد. او می‌گوید: «آنچه حق بود، گفتم. قیم مردم نیستم و نمی‌خواهم تکلیفی بر مردم داشته باشم. خود دانید، طناب پوسیده قومیت را پاره کرده، و تصمیم عقلایی گرفته و هر عزیزی که از قشقایی، بویراحمد و باوی انتخاب شود، دست او را با گرمی می‌فشارم و یاریش خواهم کرد.»
 پرسشی که در اینجا مطرح است، آیا همه هواداران «غلامرضا تاجگردون» به سمت هومان عسکری می‌روند. اصلاح طلبان حامی تاجگردون به کدام سمت تمایل دارند؟
 هواداران سنتی و باوی تاجگردون بیشتر نظرشان روی گزینه «باوی» است و آنها بیشتر روی خوش به ریحان محمدپور نشان داده‌اند. جعفری نیز سهم زیادی از رأی باوی ها را خواهد داشت. او گزینه مطلوب تاجگردون و باوی ها نیز خواه بود. برخی از قلعه کهنه نیز «هومان عسکری» را دعوت کرده‌اند. هواداران «بویراحمد گرمسیر» تاجگردون بیشتر به سمت «علیمراد جعفری» خواهند رفت. صحبت‌های جعفری در منطقه «دشتمور» این پیام را داشت. جعفری در بویراحمد گرمسیر پیشتاز خواهد بود. قشقایی‌ها اگر متحد و یکپارچه شوند، می‌توانند سبد آراء هومان عسکری را رونق ببخشند و کافی است که 10 هزار رأی تاجگردونی ها نیز به سبد عسکری برود. رأی تاجگردون در بین علیمراد جعفری، هومان عسکری و ریحان محمدپور تقسیم می شود، پراکندگی آراء تاجگردون به سود سید ناصر حسینی پور خواهد بود، اگر شرایط تغییر کند و روزهای آینده معجزه‌ای در سپهر سیاسی گچساران رخ بدهد، کار برای سیدناصر سخت خواهد شد. او ترکش‌های عملکرد سید قدرت را باید به جان بخرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
برو بابا با این تحلیلتون..طرف واضح گفت هومان
اندرزگو
Iran, Islamic Republic of
ارای تاجگردون بین همه تقسیم می شود و از جمله حسینی.
لطفا بقیه را احمق فرض نکنید
Iran, Islamic Republic of
باید توجه داشت که اقای تاجگردون مستقیم از هیچ کسی حمایت نکرده است ضمن اینکه اقایان جعفری وعسکری را مد نظر داشته است که به هر کدام تمایل داشتید رای دهید اما از حسینی تحت هیچ شرایطی حمایت نشود
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی هر کاری کنی سید ناصر برنده انتخابات هست تو هرچی دوست داری بنویس
Iran, Islamic Republic of
هرچی دلت میخواد سفسطه کن روسیاهی کبنا را خواهیم دید
الف
Iran, Islamic Republic of
مزخرفات بافتی سید ناصر حسینی برنده قطعی خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که به درد هر گچشاران و باشت میخوره دکتر فاطمیه
قاسم کشاورز
Iran, Islamic Republic of
چرا نامی از کسی ک محموب مردمه برده نشده دکتر فاطمی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر فاطمی کسی ک محبوبه بین مردم
Iran, Islamic Republic of
تمام لیدرای تاجگردون رفتن طرف جعفری فقط با این کار میخواست عسکری رو تحقیر کنه وگرنه هیچکدوم از حامیان تاجگردون به عسکری رای نمیدن
United States
از همون اول مشخص بود که اینا بازی تاجگردون بوده وگرنه حامیان و اطرافیان تاجگردون همه طرفه جعفری هستن
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون هیج قولی به آقای عسکری ندادن این آقای عسکری الکی داره خودشیرین بازی درمیاره
تاج
Iran, Islamic Republic of
درود بر سلطان گچساران تاج گردون
Iran, Islamic Republic of
درود بر سالیان //ی گچساران
ماریا
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش،هومان بره
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
خداییش تا یک کاندید پر قدرت مثل جعفری داریم ، مغرضانه است بخواهیم بکسی دیگر رای بدهیم چون تا بخواهد راه و رسم مجلس و سیاست را پیدا کند دوره اش تمام شده است

جعفری یار نزدیک قالیباف و جناب رییسی است و بهتر میتواند برای شهرمان مفید باشد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون میدونه هومان رای نمیاره. میدونه رقابت بین حسینی و جعفریه. میخواد بعدا پایگاه داشته باشه بین ترکها.
محمد
Iran, Islamic Republic of
لیدرهای معروف تاجگردون یکی پس از دیگری به سید ناصر حسینی پیوستند. کجای کاری؟
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکن رفتن به جعفری رای ما
باوی
South Africa
اشتباه نکن به سید ناصر پیوستن
Iran, Islamic Republic of
امروز در باشت همه طرفداران تاجگردون از سید ناصر حمایت کردند تحلیلت آبکی بود خیلی
آشنا
Iran, Islamic Republic of
استاد، ایشون که دور قبل از نظر شما کاندید اجاره ای بود!!!
واقعا چه تحولی در وجود شما صورت گرفت؟!!
Iran, Islamic Republic of
من لرم ولی به عسکری رای میدم باید روی این نکته تمرکز کنیم به کسی رای بدیم که احتمال بالا آمدنش بیشتر باشه هدف ما اینه که سی ناصر نره بالا
یاسر
Iran, Islamic Republic of
خاک تو سر تو
اکبری (شادگان)
South Africa
ترک جماعت و دیلی جماعت سودی نداره فقط سید ناصر
علی شمشیری
سلام.
من صوت آقای تاجگردون را کامل گوش دادم.کل صوت ایشان حدود 9 دقیقه بود که حدود 7 دقیقه از آن به تعریف وتمجید از عملکرد خود و دفاع از برادرش ختم شده.(در مقابل هومان عسکری از بدو ورودش به انتخابات در هر سخنرانی از تاجگردون تعریف می کند )
آقای تاجگردون فقط گفت طبق نظر سنجی شرایط هومان عسکری بهتر است ولی از هواداران خود نخواست که از هومان عسکری حمایت کنند
خودش نیز نگفت حمایت میکنم
به هوادارانش گفت عقلایی رای بدهید و به هر کسی مایل هستید رای بدهید.
در نهایت هر کس چه ترک یا بویراحمد گرمسیری رای بیاورد برایش فرقی ندارد...
صحبتش چند پهلو بود.
نکته دیگر رای هواداران تاجگردون تقسیم می شود.
اکثریت آنها در انتخابات شرکت نخواهند کرد
اگر کل آرا واجدشرایط 109000 باشد
و حدود 65000 نفر شرکت کنند و
اگر هواداران ویژه ایشان(تاجگردون) در بهترین حالت که در انتخابات شرکت کنند
حدود 12000 باشد
تعدادی به سید ناصر خواهند پیوست حدود 3500 نفر
تعدادی به آقای جعفری 3000 نفر
تعدادی به محمد پور 2000 نفر
تعدادی به هومان عسکری 3500 نفر
در نهایت تعداد آرا به صورت زیر تقسیم خواهد شد
جعفری حداکثر 18000 رای
عسکری حداکثر 16000 رای
محمدپور حداکثر 5000 رای
سیدناصر حداکثر 25000 رای
با تشکر فقط نظر شخصی بود
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
البته این آمار اشتباهه چون فقط در روستای ما تاجگردون ۶۰۰ رای داشته که امروز همه به جعفری پیوستند .
Iran, Islamic Republic of
نظر شخصی نبود همین جوری که گفتی جعفری قبول
Iran, Islamic Republic of
اینجا اینو گفته ولی عملا به طرفداراشون گفته به آقای جعفری هم رای بدن تا دست آخر سرزش بی کلاه نمونه ..اگر اینطوری چرا لیدراشون برا آقای جعفری تبلیغ می کنند .و هر کسی از طرفداراشون که آقای حسینی رآی دادن را دوستان نونی خودشون دانستند
آشنا
Iran, Islamic Republic of
قدیمی های منطقه تعریف میکنن زمانی نه چندان دور یکی از مباشران منصور خان. تا منطقه دشت عبدالان رو به قول خودش تصاحب نکنن. حالا چی شده که پسرش متحول شده نمیدونم !
Iran, Islamic Republic of
شرمتان باد که نظرات را سانسور شده منتشر میکنید. من که اسمی از شخصی نبردم.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید سید ناصر دوم نمیشه . سوم میشه .
کچ
Iran, Islamic Republic of
سلام
من خیلی ناراحتم برای شهرم که یک سال تماینده نداشت
ولی بیاد از کسی حمایت کنید که تهران سابقه کاری داشته باشه توی یه زمینه خاص با بزرگان کشور اشنا داشته باشه
مثل سید ناصر
مثل محمدپور
بقیه تازه می خوان راه تهران یاد بگیرن
Iran, Islamic Republic of
مگه تهران کجایه
نوکول
United States
عزیزان چتون شده چرا سنگ شخصی را که حق شما وخانواده هاتون را از گلویتان گرفته //از این روشن تر که نتوانست خلافش را سابت کند حال اگر تمام دنیا بگن بابا این شخص نا سالمه وهمه گچسا انیها وباشتیها. ا فدای مقاصد خود کرده وتمام بستگان را در پستهای مهم قرار داده ولی جوانان با سوادمان باید ازبیکاری دست فروشی کنند دست بکشید از این طرفداریهای کور کورانه
شیخ جلیل باوی
United States
رای ما سید ناصر حسینی
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1