تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : ۴۳۵۵۴۷
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

تبعیض و بی عدالتی در کشور پسندیده نیست

۲
۰
رئیسی خطاب به جوانان: عده‌ای حال شماها را گرفته اما نباید امیدتان به یاس تبدیل شود
کبنا ؛نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در بسیاری از موارد از جمله اجرای عدالت عقب هستیم گفت: تبعیض، فقر و فساد به هیچ عنوان و در هیچ کجای کشور پسندیده نیست.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی از شبکه استانی صدا و سیمای البرز با اشاره به انتخابات پیش روی افزود: در یک مقطع بسیار مهم تاریخی قرار گرفته‌ایم، ملت ایران و خانواد ه های البرزی در این مقطع نیازمند حضور جدی در صحنه انتخابات دارد، نگویید که دیگران رأی می‌دهند! بلکه هر کسی تلاش کند تا ۱۰ یا ۲۰ نفر از افرادی که نزدیکش هستند را به شرکت در انتخابات ترغیب کند.
 وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات اول راه است، بدین معنا که باید با کمک یکدیگر کشور را بسازیم و با کمک یکدیگر کاری که ۴۰ سال انجام شده خوب بوده و از سوی دیگر در کارهای بسیاری عقب هستیم که یکی از جاهایی که عقب هستیم اجرای عدالت است و مردم اجرای عدالت را می‌خواهند.
 رییسی گفت: تبعیض، فقر و فساد به هیچ عنوان نباید در هیچ کجای این کشور پسندیده شود و در هر جایی که دیده شد بایستی به عنوان یک لکه نامناسبی برای چهره زیبای کشورمان تلقی شود.
 وی با بیان اینکه فقر ناپسند است اظهار داشت: مردم بارها بیان کرده‌اند که با نداشتن خواهند ساخت اما با تبعیض نمی‌سازند، ظرفیت‌های کشور بایستی به صورت عادلانه بین همه نیازها و نیازمندی‌هایی که وجود دارد تقسیم و جوانان باید این احساس را داشته باشند که زمینه کار برای آنها وجود دارد.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در استانی مانند البرز چرا باید شاهد بیکاری باشیم، به طور قطع این ظرفیت وجود دارد که این بیکاری را تبدیل به اشتغال کرده و از سوی دیگر با توجه به اینکه دغدغه مسکن که امروز یکی از علل اصلی کاهش ازدواج است را می‌توان مرتفع کرد، تمام این مسائل راهکار دارد البته نه راهکارهای دست نیافتنی که تنها به عنوان یک شعار و خواسته مطرح شوند بلکه به صورت کامل دست یافتنی است.
 رییسی ادامه داد: در استانی مانند البرز زمین کم نداریم تنها نیازمند یک برنامه ریزی است که بخشی از هزینه و سبد خانواده‌ها که ۵۰ درصد هزینه آنها را در بر می‌گیرد می‌توان به ۳۰ درصد کاهش داد، مسکن را نیز امروز با زمینی که در محدوده شهرها کم نیست با توجه به اینکه کدام شهر ما است که امروز در محدوده آن اراضی وجود نداشته باشد که در اختیار سازمان‌ها و ادارات مختلفی است که در آنجا این اراضی را فریز کرده که این اراضی باید آزاد سازی و برنامه ریزی و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.
 وی گفت: دهک‌های پایین می‌توانند از این اراضی به صورت رایگان استفاده کنند و برای دیگران نیز با تقسیط و تسهیلات می‌توان به آنها مساعدت کرد و مسکن سازی به عنوان صنعت پیشرانی که بسیاری از صنایع را همراه خود فعال خواهد کرد راه بیاندازند و امکان آن در کشور به صورت کامل وجود دارد.
 رییسی ادامه داد: در همین استان البرز چندین واحد صنعتی غیر فعال و تعطیل شده داشته‌ایم، بدین معنی است که ما زیر ساخت‌های آن را داریم پس چرا تعطیل شده، مواد اولیه ندارد؟ بسیاری از صنایع در کشور هستند که تحریم‌ها بر روی آنها بسیار تأثیر گذاشته اما جوانان عزیز ما متوقف نشده‌اند و خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال کرده و توانسته‌اند که چرخ‌های حرکت آن صنعت را مانند صنایع نظامی، هسته‌ای و بسیاری از صنایع پتروشیمی راه بیاندازند.
 وی گفت: ما چرا باید متوقف شویم به این دلیل که در فلان مکان یا فلان کارخانه مشکل دارد و یا تحت تملک بانک قرار گرفته است، در همین استان البرز برخی از واحدهای صنعتی آن تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند که هیچ وجه ای ندارد، زیر ساخت‌های آن موجود و قابل راه اندازی است.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: شما عزیز البرزی و عزیزی که از شهرستان و استان خودتان به این استان آمده‌اید و یا از قدیم در آن ساکن هستید امکان اینکه این استان را بتوان در کشاورزی و صنعتی و هم یک استان بالنده‌ای که در کنار تهران قرار دارد اما تمام مزایای تهران را برای خودش داشته باشد و در عین حال نواقصی که سبب رنج مردم این استان نیز بوجود بیاید در کنارش نباشد.



 رییسی ادامه داد: امیدواریم که خداوند متعال هم به ما و هم به شما عزیزان یاری رساند تا به کمک یکدیگر وضعیت و شرایطی را رقم بزنیم که رضای خدا است، چرا که روح مطهرشهدای عالیقدر از ما این را خواسته‌اند یعنی زندگی با رفاه مردم، یعنی یک خانواده مشکل ازدواج، اشتغال، مسکن، کسب و کار فرزندانش برایش دغدغه‌ای ایجاد نکند که تمام این موارد با کمک خداوند متعال و حضور مردم در دست یافتنی است.
 وی با بیان اینکه امیدواریم که با مدد الهی وضعیت و شرایط متفاوت شود گفت: خداوند بزرگانی که در البرز نقش آفرین بودند را رحمت کند، آیت الله طالقانی را که بزرگی بودند در این استان که طالقان جزیی از البرز است، البته ساکن آنجا نبودند ولی چهره مجاهد و انقلابی که همواره نامش در این کشور باقی است.
 رییسی گفت: خداوند رحمت کند آقایان مدرسی‌ها را که از یزدی‌هایی بودند که به استان آمدند اما بسیار مردمان خوب و اثرگذاری بودند و خداوند سرداران شهید در این استان و تمام کسانی را که در این استان نقش آفرین بودند بویژه مرحوم آقای سلطانی که نماینده مردم بود و همچنان به عنوان یک چهره خدمتگذار در ذهن مردم این استان مانده رحمت نماید.
 وی با بیان اینکه امیدوارم خداوند به ما توفیق بدهد که بتوانیم وظیفه‌مان را نسبت به مردم انجام بدهیم تصریح کرد: این توفیق را داشته‌ام که سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ماموریتی ۲ الی سه ساله در شهرستان کرج داشته‌ام، البرز نزدیک‌ترین استان به تهران و بسیاری از مسائل تهران به سمت البرز سرریز و شاید بتوان به جرات گفت که استانی مهاجر پذیرتر از البرز در کشور نداریم.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: حاشیه تهران در واقع حاشیه جا افتاده در حاشیه استان تهران را می‌توان گفت که استان البرز است که شهرک‌های بسیار زیادی دارد.
رییسی گفت: در زمانی که در این استان خدمت و به عنوان دادستان مأموریت داشته و در خدمت مردم این استان بودم درآن زمان شاید ۳۰ شهرک در اطراف کرج بود که امروز با توسعه‌هایی که پیدا کرده به طور طبع این میزان از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته است.
 وی با بیان اینکه جمعیت البرز بسیار متکثر و متنوعی است افزود: اقوام و گویش‌های مختلف و برخی از این استان به ایران کوچک تعبیر می‌کنند که درست نیز هست.
 رییسی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد خاطر نشان کرد: البرز از ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی بسیاری برخوردار است و از سوی دیگر زمین حاصلخیز، هوای مناسب که البته مشکلات آب و هوایی و مسایلی که محیط زیست را تهدید می‌کند، نیز بنده به آنها اشاره خواهم کرد اما جایی است که از نظر کشاورزی سرزمین حاصلخیز دارد و بخش‌هایی از این استان فعال در حوزه کشاورزی است که می‌بایست در یک آمایش دقیق سرزمینی بخش‌های کشاورزی، محصولات و کار کشاورزی را بتوان تبدیل به یک زنجیره کامل کرد.
 وی ادامه داد: این در حالی است که این اقدام در بسیاری از جاهای کشور ضرورت دارد از جمله در البرز، شاید در این استان زودتر از جاهای دیگر به نتیجه برسد.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نسبت واحدهای صنعتی که واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ داریم که واحدهای صنعتی کوچک باید یک ساماندهی سریعی نسبت به آنها صورت بگیرد نسبت به واحدهای صنعتی بزرگ که باید به روز شدن اش با تکنولوژی و فناوری‌های نو به روز شود.
 رییسی افزود: مساله بعدی این است که ما بایستی هم نسبت به حوزه کشاورزی و هم نسبت به حوزه صنعتی تمام اقداماتمان بر یک برنامه مدوم مبتنی باشد که خواست این منطقه است که این برنامه بتواند چشم انداز روشنی را تعریف و گام‌هایی که در توسعه کشاورزی و صنعتی با نگاه به حفظ محیط زیست می‌توان برداشت را نیز مشخص کند.
 وی ادامه داد: طبق قانون اساسی هر توسعه صنعتی فرع بر حفظ محیط زیست است، محیط زیست مساله اول ما است و تحت هیچ شرایطی نباید خدشه‌ای بر آن وارد شود چرا که حیات، سلامتی و زندگی مردم است، زندگی و سلامتی مردم مساله مهمی می‌باشد، لذا توسعه صنعتی باید همراه با حفظ محیط زیست و مقررات زیست محیطی باشد و این نکته بسیار مهمی است.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل سیاسی – اجتماعی البرز گفت: این استان در این حوزه مسائل مهمی دارد بویژه در مسائل اجتماعی که باید به صورت دقیق آسیب‌های اجتماعی در البرز به صورت خاص شناسایی شود.
 وی افزود: در ۴۰ سال قبل که بنده در سنین ۱۹ الی ۲۰ سالگی بودم که مسوولیت مهمی را با اعتمادی که امام (ره) بزرگوارمان به جوانان داشتند در آن دوران نه بنده و بسیاری از مسوولان در آن زمان در همین سنین بودند با آن شور جوانی، روحیه انقلابی، توجه به مردم و مسائل مردم شب و روز نمی‌شناختیم و برای کار، تلاش و فعالیت در شهرستان کرج و یا استان البرز برای اینکه کار پیشرفت کند خودمان را نمی‌دیدیم و آنچه که می‌دیدیم کار بود، کار بود، تلاش و پیگیری مسائل مردم بود.
رییسی تصریح کرد: ساختارها نیز در آن زمان ساختارهای کاملی نبود به عنوان مثال در مجموعه‌ای که ما فعالیت داشتیم با تعداد کمی از نیروهای انسانی کار می‌کردیم اما افزایش بهره وری داشتیم و دوستان حسابی کار می‌کردند.
 وی با بیان اینکه به صورت خاص در خصوص البرز می گویم اظهار داشت: یک بازنگاهی باید در سازمان‌های اداری این استان باشد و عملکردش با نیاز این استان متناسب شود، نیاز استان نیاز خاصی است، شما می دانید که اگر کارکرد دستگاه‌های اداری کارکردی متناسب با نیاز باشد و عملکردها بتواند پاسخگوی مردم باشد به روز و حتی پیشتاز نسبت به خیلی از کارها باشد به نظر بنده وضعیت در استان به طور قطع متفاوت خواهد بود.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما یک برنامه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد داریم و گام‌هایی که در این رابطه باید برداشته و اینکه چه گام‌هایی است بعد از نهایی شدن برنامه که جدا از برنامه کل کشور نیست و در واقع یک برشی است به لحاظ اقلیمی و منطقه‌ای چرا که مساله البرز را داریم و این بایستی با مسائل تهران به یک شکل با هم دیده شود.
وی ادامه داد: بعد از آن متناسب با این برنامه که در ارتباط با البرز است بایستی سازمانها و ادارات یا سازوکارهای اجرای این برنامه را متناسب سازی با این برنامه کنیم.
رییسی با بیان اینکه مردم البرز فرهیخته هستند گفت: بسیاری از فرهیختگانی که در تهران در حوزه‌های دانشگاهی، علمی، صنعتی و حوزه‌های ستادی مشغول به کار هستند محل اسکان آنها در شهرستان کرج و البرز است و به این جهت این استان بسیار مهم است.
 وی ادامه داد: هم به لحاظ مهاجر پذیری، حاشیه نشینی و مشکلاتی که این استان به آن مبتلا است که بنده به مسائل حاشیه نشینی البرز آشنا هستم و چگونه از استان‌های مختلف کشور مردمی در حاشیه این شهر سکنی گزیده‌اند و امروز با مشکلاتی مواجه هستند.
 رییسی اضافه کرد: یک بحث اساسی وجود دارد که چرا حاشیه نشینی؟ جواب این سؤال این است که حاشیه نشینی از چه افرادی تشکیل شده از افرادی که به نحوی روستا به عنوان یک کارخانه بزرگ تولیدی از آن کار بایسته خود افتاده، حمایتی از کشاورزی‌اش نمی‌شود، خرید کالا و محصول کشاورزی تضمین نمی‌شود و حمایت تسهیلات بانکی و پژوهشی از آن صورت نمی‌گیرد، کار کشاورز قابل پیش بینی نیست و گاهی کشاورزی‌اش بر روی دستش می‌ماند و گاهی در بازار آن محصول اش کم می‌آید.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بدین معنی است که کشاورز کار غیر قابل پیش بینی دارد، آقایان و بانوان از مشکلات جدی اقتصادی ما این است که برای مردم زندگی، خرید و فروششان قابل پیش بینی نباشد، بدین معنی که بخواهد جنسی خریداری و یا بفروشند نمی‌داند که بخرند، بفروشند این هفته یا هفته آینده بخرند و یا بفروشند.
 رییسی با بیان اینکه تولید کننده نمی‌داند که کالایی که تولید می‌کند در بازار چگونه عرضه خواهد شد تاکید کرد: ما نباید زندگی مردم و وضعیت فعلی که دولت درست کرده و برخی از سوء مدیریت‌هایی که در گوشه و کنار صورت می‌گیرد این است که زندگی مردم در بسیاری از شرایط غیر قابل پیش بینی است، ما باید ثبات را در بازار حاکم کرده و دستوراتی که هر لحظه تکانه‌ای در بازار، اقتصاد و سفره‌های مردم ایجاد می‌کند اینها را به ثبات تبدیل کنیم.
 وی ادامه داد: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم امکان اینکه ما بتوانیم رابطه‌اش را با بیرون قطع کرده و بتوانیم در داخل تولید کنیم و این مساله یک ادعا نیست، می دانید که اراضی کشاورزی در ایران اسلامی اراضی بسیار حاصلخیزی است و پاسخ بسیار زیادی به نهاده‌های دامی را می‌تواند با برنامه ریزی بدهد که این برنامه ریزی نشده چرا که اگر صورت می‌گرفت ما امروز برای نهاده دامی ۷۰ درصد خوراک دام و طیور ما به خارج از کشور متصل نبود و سفره‌های مردم نیز به آن اتصال نداشت و اینقدر سفره مردم دچار مشکل نمی‌شد.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در سطح کلان برای این مسائل برنامه داریم بیان داشت: با کمک شما عزیز تحصیلکرده در مجموعه‌های علمی، با شما عزیزان فرهیخته و صاحب نظر برای تمام این موارد برنامه ریزی شده و پیگیری خواهد شد.
 رییسی گفت: به نسبت خاص استان البرز می گوییم که آمایش سرزمینی، برنامه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازمان‌ها و دستگاه‌های متناسب که البته متناسب بدین معنی نیست که اداره کلی نباشد بلکه اداره کلی متناسب با اجرای این برنامه باشد، با توجه به اینکه متناسب سازی ضرورت دارد اینکه اداره کل برنامه‌اش بایستی مأموریت اش متناسب با آنچه که مردم استان البرز نیاز دارند مورد بررسی قرار بگیرد.
 وی افزود: در خصوص حاشیه نشینی نکته‌ای که بنده دارم نخست مساله کلان است و اینکه چه اقدامی انجام بدهیم تا حاشیه نشینی در شهرها کمتر داشته باشیم که این باز یک موضوع کلان کشوری است که به دلیل مشکلات کشاورزی روستاها، روستاها را بی رمق کردیم و روستانشینان و تولید کنندگانی که هر زن و مردی خود یک مولد هستند آمدند در شهرهایی مانند البرز حاشیه نشین شدند که مشکلات مسکن، اسکان، آب، برق و گاز و مسایلی از این قبیل دارند.
 وی ادامه داد: حال که این افراد از روستاها آمده و ساکن شدند، نخستین کاری که ما می‌بایست انجام بدهیم این است که باید جاذبه روستاها را افزایش و اقتصاد روستا راه بیافتد چرا که اگر اقتصاد روستا راه بیافتد مردم خودشان بیشتر مایل هستند که در روستاها که مراکز بزرگی برای تولید است حضور یابند ولی به هر دلیلی اگر این کار نشد و یا تمایلی برای رفتن نداشتند ما باید در ارتباط با سامان دادن حاشیه نشینی اطراف شهرها باید اقدامی جدی انجام بدهیم.
 رییسی تصریح کرد: وضعیت این عزیزان ما که خانواده‌های بسیار محترمی هستند و در حاشیه شهرها اسکان یافته‌اند مشکلاتشان بایستی از نظر معیشت، کسب و کار و زندگی حل شود.
 وی با بیان اینکه بی اطلاع نسبت به مسائل حاشیه نشینی در البرز بی اطلاع نیستم اظهار داشت: در خصوص مسائل زیست محیطی یک ساز و کار در این استان نیاز داریم که به یک شکلی که در قزوین نیز باشد اما در البرز بسیار مهم است چرا که تراکم جمعیت در این استان به شکل خاص و حادی داریم.
 رییسی با بیان اینکه مسائل محیطی این استان خاص است خاطرنشان کرد: برداشت بنده این است که تنها با یک کارگروه نمی‌توان بلکه یک ساز و کار جدی مسائل زیست محیطی البرز می‌خواهد که جزء برنامه کاری ما است و به طور قطع در این رابطه باید پیگیری‌های لازم انجام شود.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به واحدهای تولیدی در استان البرز اشاره و گفت: برخی از واحدهای تولیدی در این استان با وجود اینکه گاز در همه جا توسعه داشته اینجا با گاز کار نمی‌کنند که خود این مشکلات زیست محیطی و مسائل دیگر ایجاد کرده که بایستی انجام بگیرد.
 رییسی با بیان اینکه صنایع بزرگ در این استان باید نوسازی شوند افزود: این صنایع بایستی به تکنولوژی‌های روز مجهز شوند، به خصوص با این کارهای دانش بنیانی که در حال انجام است این اقدام باید صورت بگیرد.
وی با اشاره به تراکم جمعیتی در البرز گفت: مترو وجود دارد اما به عقیده بنده این خطوط کافی نیست برای نقل و انتقال که باید توسعه کمی و کیفی پیدا کند، نقل و انتقال به تهران باید تا حدودی سهل شود مردم در زحمت هستند با اینکه امکاناتی در مترو و اتوبان فراهم شده اما این امکانات نیاز به توسعه جدی دارد و مردم دغدغه راه را نداشته باشند و بتوانند سریعتر در محل کارشان حاضر شوند.
 رییسی گفت: دغدغه‌هایی که در خود استان دارند این جز مواردی است که به صورت اقلیمی شناسایی شده و در آینده برای آنها برنامه داریم.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: جوانان عزیز، آینده سازان کشور، نقش آفرینان نسبت به آینده این کشور که به دست توانای شما است، در ابتدا بنده تاکید می‌کنم که شما باید با یک دنیا امید گام بردارید و هیچ گاه یاس را به خود راه ندهید، ممکن است یک عده حال شما را گرفته باشند و از یک عده ناراحت و گله مندی هایی داشته باشید تمام این موارد قبول اما با تمام این حرف‌ها معتقدم که یک جوان و حتی یک پیر، یک زن، یک مرد، یک دختر و پسر عزیز به هیچ وجه نباید امیدشان تبدیل به یاس شوند.
 رییسی با بیان اینکه بایستی با امید زندگی و با امید به دنبال کار بود گفت: البته این امید بدین معنی که دل خود را تنها خوش و اما حرکتی نداشته باشد و در واقع منفعل باشد نیست برخی از وعده‌های امید که داده شد و با کمال تأسف برخی از امیدها را به دلیل بی عملی و یا کم عملی ناامید کردند که سبب شده تا حتی واژه امید دچار آسیب شود که ما باید امیدآفرینی را واقعی کرده و در واقع دل جوان ما با یک دنیا امید به اینکه آینده‌ای روشن به دستش رقم خواهد خورد.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: بنده به عنوان یک طلبه که همان روحیه‌ای که شما جوان عزیز دارید همان روحیه را الان بنده به طور کامل احساس می‌کنم که دارم و می‌توانیم شرایط را با یکدیگر تغییر داده و شرایط را به نحوی تغییر بدهیم که مطلوب عزیزان شود و نوعی از گرفتاری‌ها را که سبب آسیب دیدن اعتماد مردم به دولتمردان شده در واقع بی اعتمادی‌ها را تبدیل به اعتماد کنیم.
 رییسی با بیان اینکه ناامیدی‌ها را بایستی تبدیل به امید کنیم تصریح کرد: همگی با هم برای ایجاد یک تغییر حرکت کنیم، تغییر در زندگی ما حاصل نمی‌شود الا اینکه خودمان در این مسیر با توکل به خداوند و شهدا حرکت کنیم.
 وی با بیان اینکه البرز را به عنوان یکی از استان‌هایی که بیشترین رقم شهید را در استان‌هایی مانند خودش دارد گفت: پنج هزار شهید در این استان داریم و هیچ کوی و برزنی نیست که مزین به نام شهید نشده بود در آن سال‌هایی که بودیم عزیزان و سردارانی در البرز بودند که به جبهه‌ها می‌رفتند و با شجاعت و مردانگی می‌جنگیدند شما خانواده‌های همان افراد هستید.
 وی گفت: ایثارگران ما ایثارگرانی هستند که سالیان سال وضعیت این جانبازی و ایثارگری را تحمل می‌کنند، مادران، خواهران و همسران عزیزشان در کنار بسترشان از آنها پرستاری می‌کنند.
 رییسی گفت: البرز را به عنوان یک استان مقاوم، شهید پرور و در مسیر جهاد و ایستادگی نسبت به رفع مشکلات می دانیم، استانی که یک تابلو نورانی شهادت، ایثار و ایستادگی در برابر دشمنان را دارد و مردمانی بسیار خوب که با بسیاری از آنها در جاهای مختلف از رجایی شهر گرفته تا فردیس آشنایی دارم، مردمان بسیار متدین و ریشه دار و پرتلاش در کرج، طالقان، اشتهارد و ساوجبلاغ هستند.
 وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: وعده ما و شما در بیست و هشتم خرداد و یک انتخابی که موجب رضای خداوند متعال بشود و بتواند خیر و صلاح ملت مسلمان ایران را رقم بزند.
 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نوبت شما هم میرسد
ملت از این وعده ها کم نشنیدن
Iran, Islamic Republic of
رانتخوارها چرا وحشت کردن؟
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1