تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۳۵۶۳۱
در مرحله دوم؛

۱۳۵ میلیارد تومان به واحدهای آسیب دیده دنا پرداخت می شود

۰
۱۳۵ میلیارد تومان به واحدهای آسیب دیده دنا پرداخت می شود
کبنا ؛رییس بنیاد مسکن کشور گفت: در مرحله دوم ۱۳۵ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله در شهرستان دنا پرداخت می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز، روز دوشنبه (24 خرداد 1400) علیرضا تابش در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دنا که به اتفاق حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد انجام شد اظهار کرد: تاکنون پنج هزار پرونده ساخت و ساز واحدهای آسیب دیده از زلزله به بانک‌های عامل معرفی شد که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات انعقاد قرار داد شده است.
وی روند بازسازی‌ها در مناطق زلزله زده شهرستان دنا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون یک هزار و ۷۰ واحد زلزله زده در شهر سی سخت پی ریزی شد، ۱۵۰ واحد اجرای سقف و ۱۰ واحد نیز تکمیل و آمده بهره برداری است.
تابش با بیان اینکه مشکلی برای تامین مصالح از جمله آجر، سیمان و میلگرد وجود ندارد، عنوان کرد: تسهیلات مرحله دوم بازسازی مناطق زلزله زده در این هفته و هفته آینده ابلاغ می‌شود.
وی ابراز داشت: در این مرحله ۱۳۵ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله در شهرستان دنا پرداخت می‌شود که از این مقدار اعتبار ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۶۵ میلیارد تومان بلاعوض است.
رئیس بنیاد مسکن کشورتصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید همه واحدهای آسیب دیده از زلزله در شهرستان دنا قبل از شروع فصل سرما تکمیل و به بهره برداری برسند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: کار تعمیرات یک هزار و ۶۶۴ واحد در این شهرستان انجام شده و یا در دست اقدام است.
حسین کلانتری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تسهیلات به بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت تخصیص یافته است، تصریح کرد: از مجموع ۴۳۱ میلیارد تومان تسهیلات تعهد شده از سوی دولت، ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۴۱ میلیارد تومان آن بلاعوض بوده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز بازسازی ۸۰ درصد واحدهای تخریبی فونداسیون خبر داد و گفت: ۳۰ درصد آنها تا مسقف شده است.
زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد.
در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.
از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.
میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.
شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1