تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۳۵۶۳۵
در گفت و گو باخبرنگاران

تشریح عملکرد مدیریت شبکه بهداشت و درمان چرام/ماجرای انتصاب معاونت شبکه چرام با مدرک دیپلم/فشاری از جانب نماینده و دفتر نماینده کهگیلویه بزرگ نبود/بیمارستان چرام مهم ترین پروژه درمانی شهرستان است

۰
تشریح عملکرد مدیریت شبکه بهداشت و درمان چرام/ماجرای انتصاب معاونت شبکه چرام با مدرک دیپلم/فشاری از جانب نماینده و دفتر نماینده کهگیلویه بزرگ نبود/بیمارستان چرام مهم ترین پروژه درمانی شهرستان است
کبنا ؛هدایت نیا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح عملکرد مدیریتی پرداخت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
 
به گزارش کبنا از چرام ؛هدایت نیا در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه داشتن تقوا در فضای مجازی هنر است بیان کرد:در فضای مجازی وقتی از مطلبی آگاهی نداریم نباید اظهار نظر کنیم تا حاشیه درست نشود.
وی افزود:اصحاب رسانه در سیاست گذاری های سلامت می توانند نقش مهمی ایجاد کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام با تشریح عملکرد مدیریتی خود بیان کرد:,راه اندازی مرکز جامع سلامت روستایی القچین سفلی که به علت نداشتن ساختمان راه اندازی نشده بود و هم اکنون ۶خانه بهداشت را پوشش می دهد.
وی افزود:برای احداث ساختمان جدید مرکز روستایی القچین سفلی نیاز است که مردم زمین اهدا کنند و برای این کار ۱۶۰۰متر زمین نیاز هست.
 
وی با تقدیر از همکاری آموزش و پرورش برای راه اندازی خانه بهداشت روستای بلدان گفت :,خانه بهداشت های بلدان ؛فشیان؛تمبی و القچین علیا با کمبود نیروی بهورز مواجه بودند که با تعدیل نیرو آنها را فعال کردیم
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به راه اندازی آزمایش تیروئید بیان کرد:تا پیش از این زنان باردار برای آزمایش تیروئید به شهرستان همجوار می رفتند که با تهیه مواد لازم هم اکنون آزمایش تیروئید در چرام انجام می گیرد.
 
وی به موضوع زباله های عفونی شهرستان چرام اشاره کرد و خاطرنشان کرد:در قراردادی با بیمارستان دهدشت کلیه زباله های عفونی را به دهدشت منتقل و امحا می کنیم
 
هدایت نیا با اشاره به سرقت های سریالی از خانه های بهداشت در چندین روستای شیخ حسین ؛القچین سفلی؛کره شهبازی و دره شیری و به سرقت رفتن وسائل کامپیوتری و کولرهای گازی بیان کرد:با نصب دزدگیر به مبلغ ۱۰۰میلیون تومان هم اکنون بالای ۸۰درصد خانه بهداشت ها را دزدگیر نصب کردیم .
 
وی به کلینیک درمانی پزشکان متخصص چرام هم اشاره کرد و توضیح داد:تا پیش از ورود ما سه متخصص در این کلینیک فعال بودند که با رایزنی های انجام شده هم اکنون متخصص زنان؛,جراح عمومی،کلیه؛سونوگرافی و چشم مستقر هستند و هم اکنون ۲متخصص داخلی در این کلینیک وجود دارد 
 
هدایت نیا به کمبود نیروی انسانی در حوزه شبکه بهداشت و درمان چرام اشاره کرد و اظهار داشت با رایزنی های انجام شده و همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی 12نیروی بهداشتی و درمانی چه به صورت قراردادی و استخدامی جذب شدند که از این تعداد 3,مراقب سلامت و3پرستار و 6نیروی دیگر در بخشهای رادیولوژی و کارشناس تغذیه ؛,علوم آزمایشگاهی و فوریت های پزشکی می باشند.
وی افزود:همچنین ۴نیروی شرکتی جذب شدند که مشکل راننده آمبولانس سرفاریاب و سواری و ۲نیرو هم چرخشی در بخش مرکزی کار می کنند.
 
هدایت نیا افزود:,آزمایشگاه آب را به مرکز کره شهبازی انتقال دادیم و همچنین برای تجهیزات مرکز درمانی چرام با رایزنی های صورت گرفته دو تخت سی پی آر و نوار قلب ؛ دستگاه مانیتور و‌دستگاه شوک تامین شد.
 
همچنین دستگاه چشم پزشکی با مبلغ 400میلیون‌ تومان خریداری و نصب شد .
 
هدایت نیا افزود:مهمانسرای شبکه بهداشت را در کره شهبازی به زیربنای ۴۰۰مترمربع در حال بازسازی و بهسازی و تجهیز می باشد.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام مطرح کرد:ساختمان فوریت های پزشکی سادات با تامین هزینه برق کمتر از دو ماه دیگر شاهد افتتاح اورژانس سادات امام زاده علی هستیم .
وی افزود:این مرکز در زمینی به مساحت 600متر مربع و 137متر زیربنا که تاکنون 445میلیون تومان هزینه داشته است که با راه اندازی آن 4نیرو در این مرکز جذب می شود.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به مهم ترین پروژه درمانی چرام تاکید کرد:بیمارستان چرام با زیربنای 4413مترمربع در 3طبقه در زمینی به مساحت 2هکتار ساخته می شود که سازه آن 45درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
هدایت نیا به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت :در سال 99در نمونه گیری کرونا 4717نمونه انجام شد و 37نفر فوتی کرونا در شهرستان چرام بوده است
 
وی به کمبودهای تجهیزات درمانی اشاره کرد و گفت :دستگاه جدید رادیولوژی ؛دستگاه دیالیز برای شهرستان و آمبولانس برای مراکز درمانی القچین سفلی و کره شهبازی نیاز هست که در حال پیگیری برای تامین و تجهیز هستیم.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتصاب یکی از معاونت ها با مدرک دیپلم و رسته شغلی غیرمرتبط علیرغم داشتن نیروهای تحصیلکرده در شبکه چرام گفت :این نیرو با تشخیص خودم و‌ یا توجه به کارآیی که از وی سراغ دارم به عنوان سرپرست امور عمومی منصوب کردم
وی افزود:از طرف نماینده و دفتر نماینده کهگیلویه بزرگ هیچ فشاری برای این انتصاب صورت نگرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1