تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۳۶۳۴۵
معاون سیاسی امنیتی استانداری؛

طرح یاری گران زندگی رشد اعتیاد در مدارس کهگیلویه و بویراحمد را متوقف کرد

۰
طرح یاری گران زندگی رشد اعتیاد در مدارس کهگیلویه و بویراحمد را متوقف کرد
کبنا ؛معاون سیاسی امنیتی استانداری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اجرای طرح یاری گران زندگی به عنوان بهترین طرح در فضاهای آموزشی باعث توقف رشد اعتیاد در مدارس استان شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، روز سه شنبه (8 تیرماه 1400) جمالی اظهار داشت: اجرای ۶۴ برنامه  شورای هماهنگی استان در راستای پیشگیری، مبارزه، مقابله و درمان در حوزه اعتیاد برای حفظ جوانان و سرمایه های اجتماعی کارساز بوده و این برنامه ها باعث توقف شیوع اعتیاد بین جوانان شده و باید تلاش ها براین باشد تا به سمت کاهشی گام برداشته شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با تبریک روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: امروزه جمهوری اسلامی با انگیزه خدایی و حفظ کرامت انسانی در مبارزه جدی با انواع مواد مخدر بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده است.
وی بیان کرد: در حالی که افغانستان کشور همسایه و هم مرز با ایران بزرگترین تولید کننده سنتی مواد مخدر جهان باعث شده است تا برای مقابله و مبارزه هزینه سنگینی بدهیم، تشکل های مردمی باید نقش موثر خود را ایفا کنند.
جمالی با تقدیر و تشکر از همه دستگاه های امنیتی و انتظامی استان گفت: درصد قابل توجهی از امنیت را مدیون و مرهون نیروی انتظامی هستیم که در عرصه مقابله با ورود، توزیع وعرضه مواد مخدر با جدیت و شدت مقابله می کند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و کمیته های این شورا تاکید کرد: این شورا در این رابطه عملکرد ارزنده ای داشته و در سطح کشور جایگاه بالایی را کسب کرده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان هم گفت: امسال در سه ماه گذشته ۲ تن و ۴۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر استان کشف و ضبط شده که ۲ تن و ۸۹ کیلوگرم آن تریا ک می باشد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش دارد.
سردار کیقباد مصطفایی افزود:  در این رابطه ۵۸۹ نفر دستگیر، ۸۲ دستگاه خودرو متوقف و ۹ باند قاچاقی مواد مخدر متلاشی شد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان هم گفت: ۷۷ مرکز درمانی معتادین در استان داریم و هیچ خانم و یا مرد معتادی نمی تواند بگوید به دلیل عدم دسترسی به مراکز ترک اعتیاد نمی توانم ترک کنم.
سید ناصر رضائی از اجرای طرح یاری گران زندگی در ۷۵۰ مدرسه استان خبر داد و افزود: کهگیلویه وبویراحمد بهترین مجری این طرح قلمداد شده است.
وی اظهار داشت با اجرای این طرح رشد گرایش به مواد مخدر در بین جوانان متوقف شده است و همه تلاش ها بر این است تا در گام بعدی به سمت کاهش آن حرکت کنیم.
رضائی اظهار داشت: طرح ساماندهی معتادین متجاهر در استان به طور کامل اجرا شده است و حتی یک معتاد کارتن خواب در استان مشاهده نخواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه، ۶۴ برنامه تخصصی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان داشتیم افزود: بیش از ۶۰ درصد برنامه های حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان توسط تشکل های مردمی صورت می گیرد.
رضایی از رسانه های استان خواست با ارائه ایده و پیشنهادات شورای هماهنگی استان را یاری کنند.
وی تصریح کرد: ۲۰۰ میلیون تومان برای درمان اعتیاد و معتادین متجاهر هزینه شده است.
رضایی به افزایش سطح آگاهی  و حساسیت بین خانواده ها و جوانان نسبت به مواد مخدر در استان خبرداد و افزود: به سمت راه های دیگر و رویکرهای نو برای پیشگیر، مبارزه و مقابله مواد مخدر و اعتیاد به خصوص بین جوانان هسیتم.
وی با تبریک روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در عرصه مبارزه و مقابله با مواد مخدر تقدیم کرده ایم و این مهم به دلیل اهمیت این موضوع است که جوانان سرمایه های اصلی مملکت هستند و در دام سوداگران مرگ و این پدیده خطرناک و خانمانسوز نیفتند.
همچنین از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از ۲ خانواده شهید و جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر و از خبرنگاران فعال عرصه مقابله با مواد مخدر در استان نیز تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1