تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۳۶۸۲۳
در جمع خبرنگاران مطرح شد

آینده‌نگری‌های شهردار سی‌سخت

۷
۰
آینده‌نگری‌های شهردار سی‌سخت
کبنا ؛شهردار شهر سی‌سخت عملکردش را در این شهر تشریح کرد و گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های بنیادین در حال اجرا جایگاه شهر سی‌سخت بالاتر می‌رود.
به گزارش کبنا، علی فرد، شهردار سی‌سخت در نشست خبری با اصحاب رسانه به گزارش عملکرد خود در شهرداری سی‌سخت پرداخت. وی گفت: در زمان آمدن ما به شهرداری، وضعیت شهرداری سی‌سخت مطلوب نبود؛ می‌شود گفت شهرداری در بحران بود؛ یک مدت هم شهرداری تعطیل بود.
وی در ادامه به گزارش عملکرد خود پرداخت و در حوزه‌ی امور مالی بیان کرد: اولین ضعف در شهرداری سی‌سخت، گلایه‌ها و دغدغه‌های کارکنان و پرسنل شهرداری بود. ما سعی کردیم این مشکل را حل کنیم. وی گفت: از روزی که ما آمدیم حقوق و عیدی آن‌ها را پرداخت کردیم. اما از قبل ۹ ماه حقوق آن‌ها پرداخت نشده بود، هنوز هم پرداخت نشده است.
وی افزود: ۱۱ نفر بازنشسته داشتیم که ۸ نفر را تسویه‌ی کامل کردیم. ۳ نفر هم ۵۰ درصد از مطالبات آن‌ها را پرداخت کرده‌ایم.
معوقه‌ی تأمین اجتماعی سه‌ونیم میلیارد تومان بود که یک میلیارد و صد میلیون تومان از آن پرداخت شد. ۵۰۰ میلیون تومان از بدهی CNG نیز پرداخت شد. فرد ادامه داد: بدهی سرمایه‌گذاران و معارضین نیز پرداخت شد.
وی گفت: ما سر جمع ۱۳ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.
شهردار سی‌سخت در حوزه‌ی امور اداری به بیان گزارشی پرداخت. وی گفت: ما در بحث حقوق بر اساس رعایت انصاف و عدالت عمل کردیم. کارگران روزمزد را به قراردادی تبدیل کردیم. این‌ها ۱۲ سال بلاتکلیف بودند. فرد ادامه داد: تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر به وضعیت رسمی را نیز در این زمینه داشتیم.
شهردار سی‌سخت در حوزه‌ی فضای سبز اظهار داشت: ما در زمینه‌ی فضای سبز، ۱۸۵۰۰ اصله درخت کاشتیم. ۴ هزار هکتار باغ را احیا کردیم و در خصوص احیا شبکه‌ی آب‌رسانی قطره‌ای نیز اقدام کردیم.
وی افزود: در حوزه‌ی فنی و کارکردی، میدان شهید نجفی را تکمیل کردیم. موزاییک و سنگ‌فرش معابر به طول 6 هزار متر با اعتبار داخلی را نیز انجام دادیم.
فرد بیان کرد: در حوزه‌ی خدمات ماشین‌آلاتی ۸ دستگاه ماشین‌آلات به شهرداری اضافه کردیم. ماشین آلات ما در حوزه‌ی زلزله، ۸ هزار ساعت کار رایگان انجام دادند. علاوه بر این‌ها در جابه‌جایی منازل، تخریب ساختمان‌ها، برپایی چادرها، سوخت‌رسانی، آب‌رسانی و ... نیز شهرداری به زلزله‌زده‌های شهر سی‌سخت کمک‌رسانی کردند.
در حوزه‌ی خدمات شهری، عقد تفاهم‌نامه با با سازمان نظام مهندسی را داشتیم. اقدامات در خصوص طرح جامع شهری را هم داشتیم. گفتنی است که ۴۰ درصد از ارزیابیِ ساختمان‌های دچار حادثه را کارکنان شهرداری انجام دادند. در زمینه‌ی صدور پروانه نیز صدور ۸۵۰ پروانه و همچنین اصلاح ۵۰۰ پروانه را داشتیم. بازدید از وضعیت جانماییِ ساختمان‌ها ۵۶۰ مورد بود. در حوزه‌ی املاک، ۲۴ فقره سند ملکی را از اداره‌ی ثبت دنا برای شهرداری تحویل گرفتیم. ۸ هکتار زمین شهرداری را که راه و شهرسازی از ما گرفته بودند را با همکاری شورای شهر و آقای نیک‌اقبال و دیگر عزیزان توانستیم به شهرداری برگردانیم. همچنین ۲۴ هکتار را در حال قرارداد هستیم که تبدیل به پارک جنگلی کنیم.
شهردار سی‌سخت ادامه داد: یکی دیگر از موارد در حوزه‌ی خدمات شهری، حوزه‌ی پسماند بود که در همان هفته‌ی اول، ساماندهی کردیم. به طوری که دیگر دغدغه‌ی پسماند در در شهر سی‌سخت نداریم. در زلزله‌ی سی‌سخت، تمام کسانی که از شهرهای دیگر می‌آمدند، جایگاه و مدیریتِ آن‌ها بر حوزه‌ی واحد خدمات در شهرداری بود.
وی اظهار داشت: راه‌اندازی کارخانه‌ی سنگ‌شکن از دیگر اقدامات ما بود. همچنین ما CNG را پس از دو سال توانستیم راه‌اندازی کنیم. آب معدنی هم که با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود، الأن مشغول به کار است.
اما پروژه‌های زیر ساختی؛ فرد شهردار سی‌سخت، بیان کرد: من نخست به دنبال سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری بودم. همچنین در پیِ بحث توسعه‌ی پایدار شهر سی‌سخت بودم. ولی پس از بررسی‌ها و مطالعاتی که داشتیم به این نتیجه رسیدم که برخی از زیرساخت‌ها در شهر سی‌سخت وجود ندارند. بنابراین تصمیم گرفتم که قبل از هر چیزی باید زیرساخت را آماده کنیم. لذا بر خدمات مهندسی شهر متمرکز شدم. اولین اقدام ما در این پروژه‌های زیرساختی، مدیریت باغات در شهر سی‌سخت بود؛ توانستیم مدیریت باغات را از جهاد کشاورزی بگیریم.
وی افزود: سی‌سخت نخستین شهر با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر است که که توانستیم در حوزه‌ی بازآفرینی شهری نقش ایفا کنیم.
گام بعدی ما بازآفرینی تکمیلی بود که ۱۰ میلیارد برای آن اعتبار گرفتیم.
پروژه‌ی بعدی ما جاده‌ی سلامت و گردشگری بود؛ در سه لاین پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کالسکه‌سواری. تمام مراحل این پروژه انجام گرفته و مورد استقبال واقع شده است.
پروژه‌بعدی، پروژه‌ی ممیزی املاک بود.
به گفته وی: همه‌ی این پروژه‌ها می‌توانند محرکی برای توسعه‌ی پایدار شهر سی‌سخت در آینده باشند. ما دنبال این هستیم همه‌ی این موارد در سال آینده تثبیت شوند.
در حوزه‌ی پروژه‌های ساخت‌گاهی بیان کرد: ما در این حوزه هم اقداماتی انجام دادیم؛ شهرداری زمینی به متراژ ۱۵۰۰ متر به فرهنگ و ارشاد اسلامی داده است که در آن فرهنگ‌سرا بسازد. مشارکت در ساخت کتابخانه و مدارس نیز از دیگر اقدامات ما در این حوزه است. کلنگ‌زنیِ فرهنگ‌سرا، کتابخانه، مدرسه و سوله‌ی بحران را در دستور کار داریم. ساخت ساختمان برای شهرداری در محوطه‌ی شهرداری نیز از دیگر مواردی است که در نظر داریم. این ساختمان هفته‌ی آینده کلنگ‌زنی می‌شود.
فرد شهردار سی‌سخت در خصوص این‌که چرا تا پیش از این اقدامات شهرداری را رسانه‌ای نکرده است، اظهار داشت: ما به اتفاق اعضای شورای شهر پنجمِ سی‌سخت، تصمیم گرفتیم این موارد را رسانه‌ای نکنیم، چرا که حاشیه ایجاد می‌شد. وی افزود: تمام این پروژه‌ها مربوط به املاک عمومی بودند و اگر رسانه‌ای می‌شدند، حاشیه‌هایی به وجود می‌آمد. بنابراین تصمیم گرفتیم آن‌ها را رسانه‌ای نکنیم.
وی در پایان بیان کرد: همه‌این پروژه‌ها بنیادین هستند و در آینده جایگاه شهر ما را بالا خواهند برد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کنتور خو سرش نبستنه که شماره بویه.شهردار ضعیفتر از ایشون در تاریخ استان و کشور بگردید پیدا نخواهید کرد.عمل صفر ولی همچنان من من کردن ادامه دارد.ماه پشت ابر نمیمونه.
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
شما نگاهی به وضعیت فضای سبز ازمیدان ورودی شهرازسمت توت نده تا تقاطع تعمیرکاران جاده کمربندی بکنید...آدم شرمش میاد...انگارصدساله یک قطره آب ندیده وپرازخاروخاشاک شده...نگاهی به وضعیت آسفالت وچاله چوله های شهرکنید...افتضاحه...
زابلی
Iran, Islamic Republic of
ازعملکردت مشخصه
تورهای میگی جریان
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین شهردار سی سخت فقط اومه یه رزومه سی خوش درست که
شهروند سیسختی
Iran, Islamic Republic of
ضعیفترین شهردار طول تاریخ شهرداری سی سخت علی محمدحسینی بود که شهرداری رو به این وضع دچار کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار 4000هکتار فضای سبز
18500درخت. هرچه بزرگتر راحت تر باور میشه
Iran, Islamic Republic of
درود بر این شهر دار خوب.عده‌ای بخاطر اینکه نتوانستند بچاپند از ایشون بد میگویند.خدمات ایشون کاملا در شهر مشهوده.
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1