تاریخ انتشار
جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۴۳۷۰۷۲
کبنا گزارش می‌دهد

واکنش شخصیت‌‌ها و چهره‌های مختلف کشور و استان به رحلت سیاستمدار کهگیلویه و بویراحمد

۵
۱
واکنش شخصیت‌‌ها و چهره‌های مختلف کشور و استان به رحلت سیاستمدار کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛علی خواجوی سیاستمدار کهگیلویه و بویراحمدی روز گذشته بر اثر کرونا جان خود را از دست داد. او رئیس جبهه اصلاحات در استان بود. گروه‌های سیاسی و چهره‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به رحلت او واکنش نشان دادند.
به گزارش کبنا از یاسوج، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی آورده است؛ «روح بلند استاد فرهیخته علی خواجوی، بزرگمرد عرصه‌ی سیاست و اخلاق، عضو شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات ایران و رئیس جبهه‌ی اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد به ملکوت اعلی پیوست.
 هزاران آه و فغان بر خسرانِ گران و درد بی درمان که با طوفان بی امان، پنجه در پنجه‌ی جانِ جهان انداخت و بر سیاستمدار اخلاقگرای استان سایبان مرگ افراخت.
درگذشت این انسان فرهیخته و وارسته، اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور و استان و همچنین فرهنگیان، فرهیختگان و نخبگان استان را مصیبتی عظیم و ماتمی اَلیم فرو برد.
 سیاستمدار نام آشنا و محبوبی که سیاستش اخلاقی بود اما اخلاقش سیاسی نبود، انسان وارسته‌ای که در نجابت نجیب، در شرافت شریف، در اصالت اصیل، در کرامت کریم، در صداقت صادق، در عدالت عادل، در فضیلت فاضل، در عبادت عابد و در صلابت ثابت بود و هرگز عزّت را به قدرت و ثروت نیالود. 
افسوس که تلاشهای شبانه روزی تیم پزشکی جز حرمان و حیران حاصلی نداشت، اما وقتی تدبیرِ خلق از تقدیرِ خالق عاجز است، چاره‌ای جز تسلیم و رضا به رضایت حق نیست.
به همین مناسبت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان، این مصیبت بزرگ را به خانواده‌ی داغدار، همسر، فرزندان، برادران، خواهران و دوستداران آن نیکمرد همیشه ماندگار، تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، مرحمت و مغفرت و برای بازماندگان، شکیبایی و تحمل ِاین مصیبت سترگ را مسئلت می‌نماید.»
سید موسی خادمی استاندار لرستان در پیامی در گذشت علی خواجوی سیاستمدار اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت و نوشت: «ضایعه تأسف بار درگذشت جناب آقای علی خواجوی که بخش زیادی از عمر شریف خود را چه قبل از انقلاب اسلامی و چه پس از آن وقف فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی معطوف به بهبود زندگی و رشد و تعالی مردم و جامعه نمود، به همه بستگان، دوستان و همراهان آن مرحوم بویژه خانواده گرامی ایشان تسلیت عرض می‌کنم. نام آن عزیز در عرصه کنش گری اجتماعی و سیاسی مزین به صفات والای صداقت، شجاعت و پاکی بود.
از خداوند متعال برای روح آن فقید سعید شادی و آمرزش و برای بازماندگان صبر و اجر خواهانم.»
فخرالسادات محتشمی‌پور و سیدمصطفی تاجزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیامی مشترک آوردند که «برادر عزیزمان جناب آقای علی خواجوی رئیس جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آخرین روز تیرماه سال ۱۴۰۰ در بیمارستان شهید جلیل یاسوج دار فانی را وداع گفت. درگذشت این شخصیت شجاع، فهیم و وارسته را به خانواده گرامی و بازماندگان محترم او و نیز به دوستان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب وی تسلیت می‌گوییم.»
 عالی‌پور رئیس سابق سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی نوشت: خانواده محترم فرهنگی خدوم زنده یاد علی خوجوی رحلت فرهنگی صدیق واخلاق مدار وهمکاری گرامی مرحوم مغفوراستادخواجوی راتسلیت عرض نموده ورحمت ومغفرت وعلودرجات ازخالق یکتابرای روح آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم خاطرات نیک همکاری با ایشان در آموزش وپرورش همواره دراذهان ماندگار است روحش شاد و یادش گرامی.»
 محمد توسلی دبیرکل نهضت آزادی ایران در پیامی درگذشت علی خواجوی را تسلیت گفت و نوشت: شادروان علی خواجوی از فعالان سیاسی خوش نام و خوش فکر و رییس شورای اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویر احمد به علت ابتلا به کوید ۱۹ در سن ۶۸ سالگی دارفانی را وداع نمود.
درگذشت آن مرحوم را به خانواده محترم و همه علاقمندان ایشان تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم آمرزش و رحمت واسعه الهی مسئلت می‌کنم.
 آذر منصوری، قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران به مناسبت درگذشت علی خواجوی را به شرح زیر تسلیت گفت.
 درگذشت جانکاه استاد خواجوی از اصلاح‌طلبان صدیق و شجاع کشور، ضایعه‌ای تلخ و جبران ناپذیر است.این ضایعه بزرگ را به همسر و فرزندان سوگوار آن فقید سعید و همراهانش در حزب اتحاد و شورای اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و مغفرت الهی و برای کلیه بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
 غلامرضا تاجگردون در پیامی نوشت: در کمال ناباوری سیاستمدار با اخلاق، انقلابی بی ادعا، اصلاح طلب پایدار و منصف، محرم تمامی جریانات سیاسی استان و شهرستان، ساده زیست و پاکدست، معلمی دلسوز علی خواجوی دارفانی را وداع گفت و نه تنها خاندان و خانواده عزیزش داغدار شدند بلکه یک شهر و استان که با او آشنایی داشتند به سوگ نشسته و عزادار. این مصیبت جانسوز را به خانواده محترمشان و همه دوستان و آشنایان و همراهان همیشگیش تسلیت عرض می‌کنم. روحش شاد



محمد بهرامی شهردار اسبق شهر یاسوج در پیامی آورد. ««وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
 خبر رحلت انسانی بزرگ اندیش، سیاستمداری که تاسی به اخلاق و مردم داری را بیش از هر چیز سرلوحه قرار می‌داد و همواره قلمش پای از کلاس درس فرا نهاده و در کنار مردمش موجبات رونق و تعالی را مطالبه می‌نمود، بی نهایت نگران کننده و تأثر انگیزبود.
شادروان مرحوم مغفور استاد علی خواجوی دوستی وفادار و ثابت قدم، یقیناً مرگ ایشان نگران کننده اما سیره تفکر و انسانیتش تکریم جریان انقلابی و مردمی خواهد بود که به معنای واقعی همیشه خواهد درخشید/. یادش جاودان باد.
بدین ترتیب مصیبت فقدان این انسان بزرگ و عزیز را به خانواده معزز ایشان، جمیع بستگان، اقارب و آشنایان بویژه همه آحاد تشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان، همچنین جامعه فرهیخته فرهنگیان استان و اهالی شهرستان گچساران تسلیت و تعزیت عرض می‌نماییم. 
امیدواریم خداوند حکیم به ایشان رحمت و مغفرت و به جمیع بازماندگان شکیبایی و بردباری عطا فرماید.»
سید ضیاالدین رضاتوفیق در پیام تسلیتی نوشت: نماز شام غریبان چو گریه آغازم به مویه‌های غریبانه قصه پردازم به یاد یار و دیار چنان بگریم زار ...
ستاره‌ای درخشان از آسمان استان غروب کرد و درختی تناور فرو افتاد و اندوهی جانسوز و غمی جانگداز بر جان آزادی خواهان استان افکنده شد و روان پاک مردی از مردانِ مرد ِ روزگار ما جهان ناپایدار را رها و به دیار جاودانگی پرواز کرد. باورش دشوار است که آقای علی خواجوی ما را تنها گذاشته باشد، او که تمام رفتار و گفتار و کردارش معنوی، انسانی، نجیبانه و شرافتمندانه بود از اوایل دهه‌ی پنجاه شمسی تا امروز همه‌ی عمر شریف خود را در راه آزادی، پیشرفت، عزت، آسایش و آرامش مردم، در سایه‌ی دین و معنویت صرف کرد و در این راه رنج‌ها و سختی‌ها و فشارهای فراوانی را طی بیش از چهل سال تحمل کرد اما هیچگاه گرد خستگی یا پشیمانی بر چهره‌اش ننشست و ایمان خویش را از راهی که انتخاب کرده بود از دست نداد و تا واپسین دم ثابت قدم و استوار ماند. مرحوم علی خواجوی الگو و سرمشق برجسته‌ای برای جوانانی ست که می‌خواهند با سلامت شخصیت در راه خوشبختی و سعادت ملت و سرفرازی میهن و کشور خود گام بردارند و از خیر دنیا و آخرت برخوردار باشند و با افتخار و سربلندی و شکوه زندگی کنند و با نیک سرانجامی دنیا را ترک کنند. اینجانب مصیبت سنگین از دست دادن این مرد بزرگ را به همسر گرامی و فرزندان عزیز ایشان و اعضای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات استان و همه‌ی مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مردم آگاه و سرفراز شهرستان‌های گچساران و باشت تسلیت عرض می‌کنم و از خدواند بزرگ آمرزش روح این مرد شریف و تسلی خاطر بازماندگان را خواهانم. رِضاً بِقَضاءِ الله و تَسلیماً لِامْرِه در دایره‌ی قسمت ما نقطه‌ی تسلیمیم لطف آنچه تو اندیشی حکم آنچه تو فرمایی»
منوچهر سیف السادت وکیل پایه یک دادگستری نیز نوشت: «خواجوی خواجه‌ی بزرگِ اخلاق، ادب، سیاست و معیار راستی، درستی، و انسانیت، دارفانی را وداع گفت.
دوستان و وابستگان را در غم و اندوه فرو برد، مردی که معیار، مسطر و ترازوی سیاست و ادب بود، چه ناباورانه به دیار هستی شتافت.
گرچه کالبد خاکی وی در میان ما نیست، اما به عنوان معیار انسانیت، سرمشقِ یاران و بستگان است، تأسی از منش وی در اخلاق و سیاست بنلاد و سنگ بنای بازماندگان و یاران است.
چه باید سرانجام در خاک رفت/
خوشا آنکه پاک آمد و پاک رفت.
خواجوی مردی بود که پاک آمد و پاک رفت، مردی اثر گذار در تاریخ منطقه، مردی بی ریا و چراغی فروزان، مردی که هیچگاه لغزش نداشت، مردی که از سهم قدرت هیچ نخواست. مردی که مثل کوه با صلابت مثل گل با طراوت، مردی که در مواجه با او متین و باوقار و اسوه بود. او نمرده أست، چون شاقول و معیارِ انسانیت، اخلاق، ادب و سیاست است، که بازماندگان اعم از وابستگان و یاران از اعمال او نمونه برداری می‌کنند.
روحش شاد، روانش، انوشه روان»
 
علی مندنی‌پور وکیل پایه یک دادگستری و چهره شاخص اصلاح‌طلب در پیامی نوشت:
«از خدآئیم و به سوی "او" باز می‌گردیم.
علی خواجوی مردِ مردم دار، نمادِ صداقت و پایمردی، هم او که هماره به آرمان‌هایش وفادار بود و "سیاست" رابر خلاف بسیاری از مدّعیان شعاری این واژه با "اخلاق" در آمیخته بود و در میدانِ عمل به زیبایی معنا می‌کرد.
بزرگ مردی که نان به نرخ روز نخورد، شفّاف بود و یک رنگ و خود پسندی و غرور در زندگی‌اش جایگاهی نداشت، ساده بود و بی پیرایه.
در اوج‌ِ ناباوری دوستان و همفکرانش را بحال خود واگذاشت و به سَرای بی بازگشت ابدی رهنمون گشت.
 تسلیت دوباره به خانواده، دوستان و همفکران و با آرزوی آمرزش و آرامش روح برای آن نیک مرد.
روانش شاد.

انگار که یک کوه سفر کرده از این دشت...
 مجتبی مرادی نوروزی مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد
نیز در پیامی نوشت: استاد علی خواجوی، زلال، پاک و از تبار جوانمردان بود. در زمانه‌ای که اخلاق در سیاست کم رنگ بود، تا آخرین لحظه حیات خود همواره بر موازین اخلاقی و انسانی استوار ماند و از قیل و قال دنیای سیاست هیچ برای خود نخواست.
نفوذ عمیق دین و مذهب در زندگی سیاسی و اجتماعی و رفتارش آشکار بود و تا هنگامه کوچ ابدی، دل در گرو مواضع و آرمانهای انقلابی خود داشت.
ضایعه در گذشت ناباورانه اسوه اخلاق و پایمردی را به خانواده و دوستدارن آن عزیز از دست رفته تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند لایزال برای آن سفر کرده بی بدیل، آمرزش و آرامش ابدی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومندم.
 علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به مناسبت درگذشت استاد خواجوی، عضو شورای شعبه حزب در کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.
بنده صالح خدا شادروان علی خواجوی عضو شورای شعبه حزب اتحادملت و رئیس جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد که عمری را صرف آموزش و تربیت فرزندان ملت در مدرسه و نیز پیگیری مصالح ملت در سطح جامعه بخصوص استان نمود و نمادی از اصلاح‌طلبان اصیل بود به دنبال ابتلاء به کووید ۱۹ دعوت حق را لبیک گفت و به جوار معبود شتافت. از دست دادن این گونه عزیزان سخت است و جای خالی‌شان به راحتی پر نمی‌شود. این مصیبت را به همسر گرامی ایشان که خود نیز مبتلا به همین بیماری است و فرزندان و بستگان آن مرحوم و نیز علاقمندان او تسلیت عرض می‌نمایم و برای همگان شکیبایی و پاداش نیک مسألت دارم. از خداون متعال می‌خواهم با فضل و کرم خویش پذیرای این عزیز تازه گذشته باشد و بر درجات او نزد خویش بیافزاید.»
وحید محمدی‌تبار مدیرکل سابق بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پیام تسلیتی نوشت:
 «علی خواجوی
((از دریچه سیاست نگاه نکنیم))
سال ۱۳۷۱ اول دبیرستان اسمش را زیاد می‌شنیدم خیلی دنبال یافتن این مرد بودم. تا اینکه یک شب اتفاقی خودش و حاج بهرام تاجگردون و بیژن شریفی دیل را جلو سینما سابق گچساران دیدم بی اختیار سراغشان رفتم و با همان سن کمم اولین مراسم فاتحه خوانی را در منزل حاج پورالحسینی تجربه کردم.
از آن روز تا خرداد ۱۴۰۰ چهره خندان، آرام و صبورش را می‌دیدم و ارتباط و علاقه‌ام به این شخصیت تحکیم شد. نه از باب سیاست تنها، بلکه از باب؛ اینکه؛ نانش را و نامش را در خدمت دین و مردم و انقلاب گذاشته بود.
از برای آنکه نداشتن و نخواستن را در اوج نفوذ و محبوبیت سیاسی و اجتماعی معنی داده بود.
از آن باب که اسطوره صبر و بردباری و متانت بود.
از آن باب که قبل از آنکه مرد سیاست باشد مرد ادب بود
از آن باب که قبل از آنکه مرد قدرت باشد مرد خدا و مردم بود.
سلامت نفس و عزت نفس و طبع بلند او همچون خامی تفتیده سر به آسمان داشت. با دوستان مروت و با مخالفین مدارا را زینتی مثال زدنی بخشیده بود.
از مال دنیا و میز و ریاست و قدرت چیزی نخواست، می‌توانست، اما نخواست و همه زندگی‌اش وقف آزادی و انقلاب و اسلام و مردم بود.
ثبات گام‌هایش و تفکرش آهنین بود ولی روحش چنان لطیف و نجیب و با وقار بود که هر سلیقه‌ای به ابهتش احترام می‌گذاشت.
روحت شاد استاد ادب و اخلاق.»
شورای حزب اتحاد ملت شعبه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پیامی درگذشت این سیاستمدار اصلاح طلب را تسلیت گفت و اینگونه آورده است؛ «روح بلند استاد اخلاق، شخصیت فرهیخته، فرهنگی دلسوز، اصلاح طلب اصیل و استوار وسیاستمدار نام اشنا و یار همیشگی مردم استان جناب آقای علی خواجوی عضو شاخص شورای حزب اتحاد ملت شعبه استان کهگیلویه و بویراحمد از دنیای فانی پر کشید و به دیار باقی شتافت.
با عروج ملکوتی آن بزرگ‌مردی که سالها در غم و شادی مردم استان شریک بود، غم و اندوه بر دیارمان سایه افکنده و دل همه دوستان و علاقه‌مندان ایشان مالامال از درد و حسرت گردید.
خواجوی سیاستمداری با اخلاق بود که صداقت را به پای سیاست ذبح نکرد و سالها با حضورش در صحنه‌های سیاسی ملی و منطقه‌ای عملاً اخلاق مداری و پاکی و مردم داری را در ذهن همراهان و مخاطبان باز آفرینی می‌کرد او الگو و نمونه‌ای از یک انسان کامل در عصر حاضر بود که هیچگاه اخلاق، انساندوستی، خدمت به همنوعان ومردمداری را فدای منافع زود گذر نکرد، در زمانه‌ای که حرص و طمع کسب ثروت و قدرت بر سر راه اهل زمانه دام گسترانیده، در کنار یاران و همفکرانش سالها با آنکه می‌توانست برخوردار از ثروت وموقعیت های ویژه و ممتازی باشد اما اراده‌اش بر نخواستن بود و با از خود گذشتگی، مردم داری، ملاک فکر و گفتار و عملکردش بود، در طول عمر پر برکتشان، نیک اندیشی و نیک خواهی برای ملک و ملت را سرلوحه کار خویش قرار داد ه بود و با پندار و گفتار و کردار نیکش به همه اطرافیان خود درس صداقت و درستی و عشق و ایثارو از خود گذشتگی و وارستگی می‌آموخت.
جناب خواجوی در واپسین سالهای عمر پر برکت خود با پذیرش مسئولیت ریاست جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویر احمد، برای خدمت به هموطنان خودخصوصا هم استانیهای عزیز از وقت و آبرویش مایه گذاشت و برای سربلندی ایران و استان بی وقفه و خالصانه تلاش کرد.
خواجوی الگوی تمام عیار پاکی و درستی بود، بزرگ مردی فرهیخته بود که خود را وقف مردم کرد و همواره امید به آینده و اصلاح امور را زنده نگاه می‌داشت.
در کمال تأسف و تأثر، چرخ مرگ گستر کرونا او را چون بسیاری دیگر از هم وطنان عزیزمان از میان ما برد و جامعه‌ای را ازبرکت وجودش محروم و از غم فقدانش محزون ساخت.
حزب اتحاد ملت شعبه و حوزه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد درگذشت این انسان نجیب و فرهیخته را به مردم استان بویژه شهرستان‌های گچساران و باشت و به جامعه سیاسی استان و کشور خصوصاً اعضای هموند خود و همچنین به خانواده داغدار خواجوی و جمیع منسوبین تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای آن عزیز فقید غفران و رحمت واسعه الهی وبرای علاقه مندان و دوستان، خصوصاً خانواده محترم ایشان صبر و اجر طلب می‌نماید.»
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در پیامی رحلت علی خواجوی را تسلیت گفت و نوشت: «غمگنانه، دردمندانه و سوگمندانه خبردار شدم که روح بلند اسوه ادب و اخلاق، تندیس وفا و مهربانی، اسطوره نجابت و شرافت، مظهر جسارت و شجاعت، معلم اندیشمند، خوشفکر و اصلاح نگر، انسانی مؤمن، متدین و بی ریا که به شکل خلوت خود بود و همو که به تعبیر سهراب سپهری «بزرگ بود و از اهالی امروز بود و با تمام افق‌های باز نسبت داشت و لحن آب و زمین را چه خوب می‌فهمید ...» شخصیتی که دینداری را با معرفت اندیشی عجین کرده بود و انقلابی قبل از انقلاب که هماره بر آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضرت امام (ره) پای می فشرد و در این مسیر ثابت قدم ماند فرهنگی فرهیخته و خوشنام زنده یاد علی خواجوی آسمانی شد. اینجانب با نهایت تأسف و تأثر این مصیبت بزرگ را به خانواده عزیز و ارزشمند ایشان بویژه همسر و فرزندان، همه بستگان نسبی و سببی، جامعه بزرگ فرهنگیان، هم استانی‌های بزرگوار، دوستان و همفکران خاصه به اصلاح طلبان استان صمیمانه تسلیت عرض نموده و از ذات اقدس الهی برای آن عزیز سفر کرده رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.
دولت جاوید یافت هرکه نکونام زیست
کز عقبش ذکر خیر زنده کند نام را»
ایمان محمدپور از فعالین سیاسی اصلاح طلب شهرستان گچساران نیز در پیامی در وصف علی خواجوی آورده است؛
«از دیشب با خودم کلنجار می‌روم.
کلافه‌ام.
نمی‌دانم چرا نمی‌خواهم یا نمی‌توانم باور کنم.
سینه‌ام مالامال درد است.
بغض عجیبی گلویه ام را گرفته و احساس خفگی می‌کنم و مدام با خودم تکرار می‌کنم؛ یعنی آن مرد، آن انسان به تمام معنا رفت؟
 آن مردی که ساعت‌ها با متانت و لبی خندون همیشه پذیرای ما بود و ساعت‌ها تا پاسی از شب صبورانه به درد و دل‌های ما گوش می‌داد و علیرغم این که دلش از دل ما خون‌تر بود، اما مدام از دل تاریخ با ما سخن می‌گفت و مصداق می‌آورد، مبادا ما ناامید بشیم و دست از تلاش برداریم و آخر سر دستمان را به گرمی می فشرد و می‌گفت؛ صبور باشید و ادامه بدید، دیگر در کنار ما نیست؟
استاد علی خواجوی را می گویم.
همان که عاشق وطنش بود، دغدغه مردم را داشت و تمام زندگیش را وقف آرمان‌ها و آرزوهایش کرده بود.
همان که مویی سپید کرد تا به ما بفهماند هنوز هم می‌توان انسان بود، غم نام و نان اگر بگذارد..
همان که مثل اکثر فرهنگیان جامعه ما، زندگی ساده و بی تکلفی داشت، اما همیشه درب خانه‌اش باز بود و آماده مهمان پذیری...
به نوعی خانه‌اش، خانه امید بود؛ ناامید وارد می‌شدی، امیدوار با باری سنگین از کلماتی که یاد گرفته بودی، خارج می‌شدی...
فرصت‌های زیادی برای سوءاستفاده داشت، اما هیچ گاه اهداف، آرمان‌ها و آرزوهایش را فدای منفعت زودگذر نکرد و همین باعث شد که در دهه آخر زندگیش به نوعی تنها باشد.
برای من جوان جای سؤال بود و سال‌ها قبل از ایشان سؤال کردم و فقط لبخند زد.
چند سال پیش که برای اولین بار از نماینده وقت انتقاد علنی کردم، استاد خواجوی با من تماس گرفت و گفت از این به بعد تنها خواهی شد.
دلیلش را پرسیدم و گفت چنانچه محکم باشی در مسیری که قدم برداشتی، خیلی زود به جواب خواهی رسید.
طولی نکشید که به حرفش رسیدم و آنجا بود که فهمیدم اگر از قدرت فاصله بگیری، روز به روز تنهاتر خواهی شد...
 خداحافظ استاد عزیز
تسلیت به دوستداران و بستگانش، مخصوصاً همسر و فرزندان عزیزش...»
محمود منطقیان چهره شاخص اصلاح‌طلب حوزه کهگیلویه در پیامی نوشت: «مردی که با وقار بود، خویشتن دار بود و مردمی، و در عالم سیاست، در عین استواری و آزادگی، همواره اخلاق را پاس می داشت و سخنی ناخوش بر زبان نمی راند.او هرگز در پی سوداندیشی و معامله در جهان سیاست نبود و از دنیای سیاست برای خود سفره ای نگشود و لباسی ندوخت. او به راستی فروتن و آزاده بود ... یادش گرامی و زنده باد...»

به گزارش کبنا، مراسم تشییع و تدفین مرحوم علی خواجوی سیاستمدار اصلاح طلب کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه رأس ساعت و 17 و 30 دقیقه عصر در قبرستان روستای پشه کان، جنب امامزاده برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد جواد زینت منش
Iran, Islamic Republic of
با سلام
خدا رحمت کنه ایشان را ایشان شخصیت سیاسی و فرهنگی بودند که از لحاظ اخلاق و منش رفتاری یک بودند خدواند روحش را مورد قرین رحمت واقع بدن و همیشه در آرامش ابدی واقع شوند روحش شاد و یادش گرامی .
Romania
دیگر زمانه ی ما جای وزنه ی وزین او نبود...
سفرت به خیر
اما
تو و دوستی خدا را
چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی
به شکوفه ها به باران
برسان سلام ما را...
پناهی
Iran, Islamic Republic of
استاد خواجوی یک انسان وارسته و اسوه اخلاق بودند خداوند روح بزرگ این مرد فرهیخته را مورد آمرزش قرار دهد
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند که اهل رحمت است ایشان فرهنگ جامعه را بر علیه زر و زور و تزویر هدایت و آگاه و رشد می داد.
Iran, Islamic Republic of
بدبخت
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1