تاریخ انتشار
جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۴۳۷۳۱۴
توسعه فرودگاه گچساران به کجا میرسد؛
فرودگاه بام نفتی ایران رمقی ندارد / آیا بازار پرواز هواپیماها در آسمان گچساران داغ میشود؟
۰
کبنا ؛ فرودگاه شهرستان گچساران، بام نفتی ایران با تولید بیش از ۲۰ درصد نفت و گاز کشور رمقی ندارد و وعده مسئولان برای توسعه تنها در حد حرف باقی مانده است.
به گزارش کبنا، با اکتشاف و توسعه میادین نفتی در شهرستان گچساران محلی برای فرود بالگردها با هدف جابجایی کارکنان و مهندسان مشخص و بعدها عنوان «فرودگاه نفت گچساران» برای آن تعیین کردند.
بیشتر بخوانید:
آیین افتتاح برقراری پرواز تهران-گچساران و بالعکس / سخنرانی سیدقدرت حسینی در این نشست: بنای صحبت نداشتم
واکنش دادستان به مسائل فرودگاه گچساران ( + فیلم )
فرودگاه گچساران زیر نظر شرکت ملی نفت ایران و از قدیمیترین فرودگاههای ایران بود که تا سال 90 تنها یک پرواز به مقصد تهران و بلعکس در هفته داشت تا اینکه بعد از این سال، پروازهای این فرودگاه تا 4 روز در هفته افزایش یافت.
برج مراقبت این فرودگاه قدیمیترین برج مراقبت پابرجای کشور بوده و در واقع این فرودگاه کاملاً عملیاتی بوده و آشیانه هلیکوپتری آن دارای 2 فروند هلیکوپتر مستقر است که یک فروند هلیکوپتر اورژانس هوایی و یک فروند دیگر ویژه پروازهای شرکت نفت است.
سال 95 در آئینی به یاد سرلشکر خلبان شهید ابراهیم امیدبخش نام فرودگاه نفت گچساران به فرودگاه شهید امیدبخش تغییر یافت و تاکنون این فرودگاه نتوانسته سهم خاصی در توسعه بام نفتی ایران داشته باشد و بسیاری از ساکنان این شهرستان و مهندسان نفتی از طریق فرودگاه شیراز، یاسوج و یا اهواز مسافرت میکنند.
علیرضا اتابک فرماندار گچساران میگوید: توسعه فرودگاه شهید امیدبخش در دستور کار بوده و امیدوارم پیگیریها منتج به نتیجه شود.
انصاری فرد مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون فرودگاه گچساران 3 روز در هفته پرواز به مقصد تهران و بلعکس دارد که افزایش آنها جزو برنامههای در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه دو روز در هفته شرکت ماهان و یک روز نیز پارسایر در فرودگاه گچساران پرواز دارند، افزود: برقراری پرواز گچساران-مشهد و بلعکس نیز پیگیری میشود.
به گزارش کبنا، با اکتشاف و توسعه میادین نفتی در شهرستان گچساران محلی برای فرود بالگردها با هدف جابجایی کارکنان و مهندسان مشخص و بعدها عنوان «فرودگاه نفت گچساران» برای آن تعیین کردند.
بیشتر بخوانید:
آیین افتتاح برقراری پرواز تهران-گچساران و بالعکس / سخنرانی سیدقدرت حسینی در این نشست: بنای صحبت نداشتم
واکنش دادستان به مسائل فرودگاه گچساران ( + فیلم )
فرودگاه گچساران زیر نظر شرکت ملی نفت ایران و از قدیمیترین فرودگاههای ایران بود که تا سال 90 تنها یک پرواز به مقصد تهران و بلعکس در هفته داشت تا اینکه بعد از این سال، پروازهای این فرودگاه تا 4 روز در هفته افزایش یافت.
برج مراقبت این فرودگاه قدیمیترین برج مراقبت پابرجای کشور بوده و در واقع این فرودگاه کاملاً عملیاتی بوده و آشیانه هلیکوپتری آن دارای 2 فروند هلیکوپتر مستقر است که یک فروند هلیکوپتر اورژانس هوایی و یک فروند دیگر ویژه پروازهای شرکت نفت است.
سال 95 در آئینی به یاد سرلشکر خلبان شهید ابراهیم امیدبخش نام فرودگاه نفت گچساران به فرودگاه شهید امیدبخش تغییر یافت و تاکنون این فرودگاه نتوانسته سهم خاصی در توسعه بام نفتی ایران داشته باشد و بسیاری از ساکنان این شهرستان و مهندسان نفتی از طریق فرودگاه شیراز، یاسوج و یا اهواز مسافرت میکنند.
علیرضا اتابک فرماندار گچساران میگوید: توسعه فرودگاه شهید امیدبخش در دستور کار بوده و امیدوارم پیگیریها منتج به نتیجه شود.
انصاری فرد مدیر فرودگاه یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون فرودگاه گچساران 3 روز در هفته پرواز به مقصد تهران و بلعکس دارد که افزایش آنها جزو برنامههای در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه دو روز در هفته شرکت ماهان و یک روز نیز پارسایر در فرودگاه گچساران پرواز دارند، افزود: برقراری پرواز گچساران-مشهد و بلعکس نیز پیگیری میشود.