تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : ۴۳۹۶۲۲
در نشست فعالین اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

یک تولید کننده گل در کهگیلویه و بویراحمد: بانک توسعه تعاون به سمت بنگاه‌داری سوق پیدا کرده

۰
یک تولید کننده گل در کهگیلویه و بویراحمد: بانک توسعه تعاون به سمت بنگاه‌داری سوق پیدا کرده
کبنا ؛
مدیرعامل بزرگترین تولید کننده گل رز در جنوب کشور گفت: بانک توسعه تعاون به جهت حمایت از تعاونی های تولیدی تأسیس شده، ولی متأسفانه به سمت بنگاه داری سوق پیدا کرده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز پنج شنبه (8 مهرماه 1400)، عزیزالله فتحی تولید کننده گل رز در جنوب کشور در نشست فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بویراحمد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: انتظار داریم در خصوص این بانک راهکارهای لازم اجرایی شود.
وی در انتقاد به درنظر گرفتن وثیقه های ملکی سنگین، گفت: 500 میلیون تومان در یاسوج تسهیلات گرفتیم، سه میلیارد تومان وثیقه در رهن داریم، نزدیک به دو میلیارد و نیم وثیقه مازاد داریم، ولی ارزیابی مجدد صورت نمی گیرد. سه سال است که 3 میلیارد تومان را نتوانستیم آزاد کنیم.
عضو اتاق بازرگانی یاسوج گفت: در خصوص حمل و نقل گل، وام لیزینگ 21 درصد است که اگر 18 درصد بشود تحول بزرگی در بحث حمل و نقل جاده ای اتحادیه گل ایجاد می شود.
فتحی اظهار کرد: تعاون ها در بخش تعاون روستایی و وزارت تعاون، دچار یک دوگانگی است، که منجر به حذف تشکل ها می شود و یا از پویایی و پیشرفت تعاونی ها جلوگیری می شود.
این تولیدکننده گل رز گفت: به دلیل مشکلات آبی در کشور، بحث توسعه گلخانه ها را در دستور کار قرار دهید، مجتمع های کشت و صنعت را در دستور کار قرار دهید.
مدیرعامل گلخانه‌داران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات بانکی باید سطح بندی شود، استان کهگیلویه و بویراحمد محروم است، تولیدکننده در استان های محروم باید بیشتر حمایت شوند، چرا که قیمت راه اندازی گلخانه در استان ما بسیار بیشتر از راه اندازی گلخانه در استانی مثل اصفهان است.
فتحی اظهار کرد: به عنوان تولیدکننده گل رز در جنوب کشور هستم، دولت و حاکمیت باید از استان ما که به لحاظ محرومیت جزو 5 استان محروم هستیم باید حمایت کند. انتظار داریم تسهیلات به ما تعلق بگیرد که سالها است پیگیر این موضوع هستم، برای اینکه بتوانیم در جنوب کشور پایانه تولید تکثیر کشت های گلخانه ای را داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1