تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۴۱۳۵۹
داداش پور معاون وزیر علوم در آیین معارفه و تودیع رؤسای دانشگاه یاسوج؛

شوخی معاون وزیر با رئیس پیشین دانشگاه یاسوج / مدیریت دانشگاه نقش محوری دارد ولی بدون دولت، توسعه اتفاق نمی افتد

۲
۰
شوخی معاون وزیر با رئیس پیشین دانشگاه یاسوج / مدیریت دانشگاه نقش محوری دارد ولی بدون دولت، توسعه اتفاق نمی افتد
کبنا ؛مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه یاسوج با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر عسکری این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 26 آبان ماه 1400) با حضور داداش پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و اردوان ارژنگ معاون این سازمان، سید جواد هاشمی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و اعضای هیئت علمی دانشگاه مراسم معارفه و تودیع روسای دانشگاه یاسوج در سالن اجتماعات عسکری برگزار شد.
در آیین تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه یاسوج، داداش پور معاون وزیر علوم، اظهار کرد: از همه کسانی که در دانشگاه یاسوج زحمت کشیده اند تقدیر می کنم. در اینجا یاد و خاطره دو عزیز با فضیلت را گرامی می دارم که یکی از این افراد مرحوم دکتر عسکری هستند و دومین فرد حضرت ایت الله ملک حسینی که رهبری چهار صفت را در مورد ایشان مطرح کردند از جمله؛ مجاهدت در راه خدا و حق، صدق و صفای باطن، اهتمام در خدمت به مردم، تلاش برای تعلیم و تربیت.
داداش پور اظهار کرد: از آقای دکتر عریان به خاطر زحماتی که کشیده اند تقدیر و تشکر می کنم. با آقای دکتر شوخی می کنم با یک مصرع «الان وقت عریان کردن دکتر عریان از ریاست دانشگاه است». «استان به خود استان برمی گردد».

داداش پور گفت: اگر در یک منطقه مزیت نسبی وجود داشته باشد، منجر به توسعه می شود. اما دیدیم که با وجود اینکه ایران دارای نفت و مزیت نسبی بود ولی توسعه آنگونه که باید باشد اتفاق نیفتاد.
الان گفته می شود توسعه بدون دانش امکان پذیر نیست. در مزیت مبتنی بر دانش هم تحولی رخ داد.
وی گفت: نهایتا این بحث مطرح شده که اگر قرار باشد دانشگاه و صنعت به یکدیگر مرتبط شوند نیازمند دولتی است که این کار را انجام دهد و نیازهای جامعه رفع شود.
داداش پور با بیان اینکه «استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان کشاورزی است» اظهار کرد: هلند فقط از ظرفیت های کشاورزی اش و ارتباط میان دانشگاه و دولت، زمینه توسعه قدرتمندی را در خود ایجاد کرده است. هلند پیشروترین کشور در حوزه کشاورزی است، علی رغم اینکه خود فضای سرزمینی هلند این فضا را ایجاد نکرد.
وی گفت: اگر قرار باشد اتفاقی در کشور و این استان بیفتد بدون ایجاد ارتباط این سه رکن امکان ندارد. از زمان تولد انقلاب اسلامی امام خمینی سه رکن را برای جامعه شکل دادند، رکن دانشگاه و ایجاد دانشگاه ها در کشور، دوم جهاد سازندگی، سوم جهاد حمایتی (دولت) شکل گرفت.
داداش پور اظهار کرد: اگر چنانچه این ارکان را در دانشگاه قائل باشیم، عنصر کلیدی و مهم اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند، از مدیر قبلی تا مدیر جدید، تکریم و صبوری، پاسخگویی به نیازهای جامعه دانشگاهی، از مسائل مورد توجه است. اعضای هیئت علمی، مدیریت، کارمندان، دانشجویان به گونه ای باید پیوند داشته باشند که هم افزایی ایجاد شود و مدیریت تعارضات وظیفه ای جدی است که باید اتفاق بیفتد.
وی گفت: اگر انتظار داریم که دانشگاه موتور محرکه توسعه جامعه باشد بدون همیاری و اتصال نهادهای مختلف دانشگاه امکان پذیر نیست، درست است که مدیریت دانشگاه نقش محوری دارد ولی بدون دولت، استانداری و دستگاه های مختلف توسعه اتفاق نمی افتد. اگر دانشگاه بخواهد جایگاه خود را پیدا کند، اتصال در درون و رفع تعارضات درونی مقدمه ای برای پیوند دانشگاه با بیرون است، و پس از ان اتصال بین نهادها ایجاد می شود. نهاد پیشرو در استان، استانداری است و قدرت دادن به دانشگاه کمک می کند پیشرفتی که مورد انتظار است اتفاق بیفتد.











 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
آقای خبرنکار ای کاش اینقدر ادب داشتی که مینوشتی آمفی تئاتر دکتر عسکری اما چه کنم که یادت ندادند
اکبر
Iran, Islamic Republic of
امفی تاتر دکتر عسکریان .متاسفم برای خبرنگار عقده ای وبیسواد
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1