کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابراهیم ریاضی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا در گفتگو با کبنانیوز :

مطالبات فرهنگیان به حق است آنچه برای معلمان آزاردهنده است تبعیض و بی عدالتی در پرداخت هاست

10 بهمن 1400 ساعت 10:12

ابراهیم ریاضی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا سال ۱۳۹۶ مدیریت آموزش و پرورش را از سپهدار مجلسی نژاد تحویل گرفت و بعد از ۴ سال مدیریت با وجود اینکه علیرغم فرارسیدن زمان بازنشستگی در مهرماه ۱۳۹۹ ، با درخواست جامعه فرهنگیان شهرستان دنا ادامه خدمت ایشان تا مهرماه ۱۴۰۱ تمدید شده است قصد دارد قبل از فرارسیدن سال نو از آموزش و پرورش خداحافظی کند و بازنشستگی را بر ادامه خدمت ترجیح دهد.


ابراهیم ریاضی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا سال ۱۳۹۶ مدیریت آموزش و پرورش را از سپهدار مجلسی نژاد تحویل گرفت و بعد از ۴ سال مدیریت با وجود اینکه علیرغم فرارسیدن زمان بازنشستگی در مهرماه ۱۳۹۹ ، با درخواست جامعه فرهنگیان شهرستان دنا ادامه خدمت ایشان تا مهرماه ۱۴۰۱ تمدید شده است  قصد دارد قبل از فرارسیدن سال نو از آموزش و پرورش خداحافظی کند و بازنشستگی را بر ادامه خدمت ترجیح دهد.
به گزارش کبنانیوز، ریاضی قبل از مدیریت آموزش و پرورش نیز سه سال و نیم مسئولیت معاون پشتیبانی مالی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دنا را بر عهده داشت که ارتباط گسترده ایشان با اداره کل آموزش و پرورش ، اقشار و طوایف گره های لاینحل بسیاری از مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی در شهرها و روستاهای شهرستان دنا را گشود .
سلاح مدیریتی من عقل نقاد بود
ابراهیم ریاضی در رابطه با روش مدیریتی خود می گوید: سلاح مدیریتی و راهبری من عقل نقاد بود  عقلانیتم ناظر به روش و دور نمای عقلانیتم بسط معرفت در قلب نظام فرهنگی شهرستان دنا بود که آمار و ارقام و افکار عمومی نشان می دهد که موفق شدیم .
رمز موفقیت زارع پور اخلاق و نجابت بود
ریاضی از موفقیت های بی بدیل تعلیم و تربیت می گوید و اظهار می کند  که آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد با راهبری مدیر کل نجیب و اخلاق مدار استان جناب آقای هادی زارع پور خوش درخشید و در ریل پیشرفت قرار گرفت .
توجه به زنان و جوانان
بر اساس باور و اعتقاد به توانایی جوانان، سلیقه بانوان و تجربه پیران کوشش نمودم به دور از هر گونه تعصب و تحجر از همه ظرفیت ها در محیط اداری استفاده کنم که میانگین سنی کادر اداری اهمیت توجه به این موضوع را نشان می دهد.
فرهنگیان اجازه نمی دهد مطالبات صنفی و به حق آنها توسط عده ای فرصت طلب به انحراف کشیده شود.
از فرهنگیانی که مطالبات به حق و قانونی خود را از مجرای قانونی و بدون حاشیه دنبال می کنند و اجازه نمی دهند اعتراضات صنفی و قانونی آنها را توسط عده ای مغرض و فرصت طلب به حاشیه رانده شود و به انحراف کشیده شود صمیمانه قدردانی می کنم .
رشد تمام شاخص ها
ریاضی امنیت خاطر معلمان و آرامش حاکم بر فضای تعلیم و تربیت در شهرستان دنا را باعث پیشرفت در بسیاری از شاخص‌های اداری آموزشی و فرهنگی می داند و اظهار امیدواری می کند که برنامه ریزی های زیربنایی و زیر ساختی می تواند جایگاه آموزش و پرورش دنا را بیش از پیش ارتقا دهد .
ملاقات های مردمی روزانه و بدون محدودیت
هیچ محدودیت ، زمان بندی و نوبت گیری برای ملاقات با عموم مردم فرهنگیان و دانش آموزان نداشتم و درب اتاق مدیریت به روی ارباب رجوع از هر قشر و گروهی باز بود.
کرونا و زلزله سیسخت بیشترین چالش ها را به وجود آورد .
ریاضی به چالش ها و دردسر هایی که کرونا و زلزله شهرستان دنا برای آموزش و پرورش ایجاد کرد اشاره می‌کند و تصریح می کند که با وجود امکانات محدود آموزشی و کمبود ابزارهای نوین آموزش مجازی به پشتوانه خودباوری و توانمندی دانش آموزان و معلمان در بسیاری از مسابقات و جشنواره های استانی و ملی توانستیم با استانهای برخوردار و توانمند رقابت کردند و دانش آموزان مقامهای ارزشمندی به دست آوردند .
تنوع فرهنگی و اقلیم گسترده جغرافیایی
ریاضی به تلاش‌های شبانه‌روزی برای ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی اشاره می‌کند و می‌گوید : بیشتر از آنچه در توان داشتیم مایه گذاشتیم تا عدالت آموزشی در شهرستان دنا با وجود تنوع فرهنگی و اقلیم جغرافیایی بسیار گسترده برقرار شود  و این همدلی ، همبستگی و هم افزایی در مجموعه آموزش و پرورش و معلمان به اوج برسد که امیدواریم از این دستاوردها پاسداری شود .
جلوه های عشق و ایثار
ابراهیم ریاضی از عشق و علاقه خود به شغل معلمی و تدریس در مدارس می‌گوید و معلمی را عشق با هنر می داند که باعث شد در دوران همه‌گیری بیماری کرونا،معلمان با دستان خالی اما دلی پرامید جلوه های زیبایی از این هنر ، عشق و ایثار را به نمایش بگذارند و نمادی از فداکاری و مسئولیت پذیری شوند .
حرمت معلم را چون جان خود دانستم
در تمام نشست ها با مسئولین سازمانی و فراسازمانی از جایگاه و حرمت معلم چون جان خود دفاع کردم زیرا اعتقاد دارم اگر جامعه‌ای پویا ، بانشاط ، سالم و در مدار پیشرفت و توسعه مادی و معنوی می‌خواهیم چاره‌ای جز رسیدگی به مطالبات به حق ،  مشروع و قانونی معلمان نداریم .
سخن پایانی ابراهیم ریاضی
گفت ای یاران روان گشتم ودا
سوی آن میری که صدر است و مطاع
گرچه دل چون عزم خارا می‌کند
جان من عزم بخارا می کند
موسم هجران و فصل جدایی از یاران فرا رسیده و زمانه نطاق فراق بر می‌کشد و کوس خدا حافظی سر می‌دهد .
و دعوانا آخر آن الحمدالله رب العالمین


کد مطلب: 444083

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/444083/مطالبات-فرهنگیان-حق-آنچه-معلمان-آزاردهنده-تبعیض-بی-عدالتی-پرداخت-هاست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1