تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۴۴۰۸۳
ابراهیم ریاضی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا در گفتگو با کبنانیوز :

مطالبات فرهنگیان به حق است آنچه برای معلمان آزاردهنده است تبعیض و بی عدالتی در پرداخت هاست

۴
۰
مطالبات فرهنگیان به حق است آنچه برای معلمان آزاردهنده است تبعیض و بی عدالتی در پرداخت هاست
کبنا ؛ابراهیم ریاضی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا سال ۱۳۹۶ مدیریت آموزش و پرورش را از سپهدار مجلسی نژاد تحویل گرفت و بعد از ۴ سال مدیریت با وجود اینکه علیرغم فرارسیدن زمان بازنشستگی در مهرماه ۱۳۹۹ ، با درخواست جامعه فرهنگیان شهرستان دنا ادامه خدمت ایشان تا مهرماه ۱۴۰۱ تمدید شده است  قصد دارد قبل از فرارسیدن سال نو از آموزش و پرورش خداحافظی کند و بازنشستگی را بر ادامه خدمت ترجیح دهد.
به گزارش کبنا نیوز، ریاضی قبل از مدیریت آموزش و پرورش نیز سه سال و نیم مسئولیت معاون پشتیبانی مالی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دنا را بر عهده داشت که ارتباط گسترده ایشان با اداره کل آموزش و پرورش ، اقشار و طوایف گره های لاینحل بسیاری از مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی در شهرها و روستاهای شهرستان دنا را گشود .
سلاح مدیریتی من عقل نقاد بود
ابراهیم ریاضی در رابطه با روش مدیریتی خود می گوید: سلاح مدیریتی و راهبری من عقل نقاد بود  عقلانیتم ناظر به روش و دور نمای عقلانیتم بسط معرفت در قلب نظام فرهنگی شهرستان دنا بود که آمار و ارقام و افکار عمومی نشان می دهد که موفق شدیم .
رمز موفقیت زارع پور اخلاق و نجابت بود
ریاضی از موفقیت های بی بدیل تعلیم و تربیت می گوید و اظهار می کند  که آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد با راهبری مدیر کل نجیب و اخلاق مدار استان جناب آقای هادی زارع پور خوش درخشید و در ریل پیشرفت قرار گرفت .
توجه به زنان و جوانان
بر اساس باور و اعتقاد به توانایی جوانان، سلیقه بانوان و تجربه پیران کوشش نمودم به دور از هر گونه تعصب و تحجر از همه ظرفیت ها در محیط اداری استفاده کنم که میانگین سنی کادر اداری اهمیت توجه به این موضوع را نشان می دهد.
فرهنگیان اجازه نمی دهد مطالبات صنفی و به حق آنها توسط عده ای فرصت طلب به انحراف کشیده شود.
از فرهنگیانی که مطالبات به حق و قانونی خود را از مجرای قانونی و بدون حاشیه دنبال می کنند و اجازه نمی دهند اعتراضات صنفی و قانونی آنها را توسط عده ای مغرض و فرصت طلب به حاشیه رانده شود و به انحراف کشیده شود صمیمانه قدردانی می کنم .
رشد تمام شاخص ها
ریاضی امنیت خاطر معلمان و آرامش حاکم بر فضای تعلیم و تربیت در شهرستان دنا را باعث پیشرفت در بسیاری از شاخص‌های اداری آموزشی و فرهنگی می داند و اظهار امیدواری می کند که برنامه ریزی های زیربنایی و زیر ساختی می تواند جایگاه آموزش و پرورش دنا را بیش از پیش ارتقا دهد .
ملاقات های مردمی روزانه و بدون محدودیت
هیچ محدودیت ، زمان بندی و نوبت گیری برای ملاقات با عموم مردم فرهنگیان و دانش آموزان نداشتم و درب اتاق مدیریت به روی ارباب رجوع از هر قشر و گروهی باز بود.
کرونا و زلزله سیسخت بیشترین چالش ها را به وجود آورد .
ریاضی به چالش ها و دردسر هایی که کرونا و زلزله شهرستان دنا برای آموزش و پرورش ایجاد کرد اشاره می‌کند و تصریح می کند که با وجود امکانات محدود آموزشی و کمبود ابزارهای نوین آموزش مجازی به پشتوانه خودباوری و توانمندی دانش آموزان و معلمان در بسیاری از مسابقات و جشنواره های استانی و ملی توانستیم با استانهای برخوردار و توانمند رقابت کردند و دانش آموزان مقامهای ارزشمندی به دست آوردند .
تنوع فرهنگی و اقلیم گسترده جغرافیایی
ریاضی به تلاش‌های شبانه‌روزی برای ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی اشاره می‌کند و می‌گوید : بیشتر از آنچه در توان داشتیم مایه گذاشتیم تا عدالت آموزشی در شهرستان دنا با وجود تنوع فرهنگی و اقلیم جغرافیایی بسیار گسترده برقرار شود  و این همدلی ، همبستگی و هم افزایی در مجموعه آموزش و پرورش و معلمان به اوج برسد که امیدواریم از این دستاوردها پاسداری شود .
جلوه های عشق و ایثار
ابراهیم ریاضی از عشق و علاقه خود به شغل معلمی و تدریس در مدارس می‌گوید و معلمی را عشق با هنر می داند که باعث شد در دوران همه‌گیری بیماری کرونا،معلمان با دستان خالی اما دلی پرامید جلوه های زیبایی از این هنر ، عشق و ایثار را به نمایش بگذارند و نمادی از فداکاری و مسئولیت پذیری شوند .
حرمت معلم را چون جان خود دانستم
در تمام نشست ها با مسئولین سازمانی و فراسازمانی از جایگاه و حرمت معلم چون جان خود دفاع کردم زیرا اعتقاد دارم اگر جامعه‌ای پویا ، بانشاط ، سالم و در مدار پیشرفت و توسعه مادی و معنوی می‌خواهیم چاره‌ای جز رسیدگی به مطالبات به حق ،  مشروع و قانونی معلمان نداریم .
سخن پایانی ابراهیم ریاضی
گفت ای یاران روان گشتم ودا
سوی آن میری که صدر است و مطاع
گرچه دل چون عزم خارا می‌کند
جان من عزم بخارا می کند
موسم هجران و فصل جدایی از یاران فرا رسیده و زمانه نطاق فراق بر می‌کشد و کوس خدا حافظی سر می‌دهد .
و دعوانا آخر آن الحمدالله رب العالمین
نام شما

آدرس ايميل شما

چویل دنا
Iran, Islamic Republic of
بودنت یارفتنت به درد خودت میخوره / حالا برو دور بعد بچسب به بهرامی زودتر بری
معلم
Iran, Islamic Republic of
خدایا تو شاهد باش که این آقا لیاقت مدیریت آموزش وپرورش دنا را نداشت و تمام حرفهایی که اینجا گفته واقعیت ندارد.
خدایی هست وحق معلمان مظلوم ...
ولی
Iran, Islamic Republic of
حرفش درسته
آشنا
Iran, Islamic Republic of
مگه حراست وبازرسی نیست چرا این اقا در اتاق خودش ....................................
(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
1