تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۴۴۴۱۷۸
کبنا گزارش می‌دهد

اگر نمایندگان در انتصاب‌ها دخالت کنند، از صلاحیت‌های نمایندگی خارج می‌شوند / در کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟

۳۲
۱
اگر نمایندگان در انتصاب‌ها دخالت کنند، از صلاحیت‌های نمایندگی خارج می‌شوند / در کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گذرد؟
کبنا ؛«اگر نمایندگان در انتصاب‌ها دخالت کنند، از صلاحیت‌های نمایندگی خارج می‌شوند» این جملات، هشدار مدیرکل انتخابات شورای نگهبان بود. مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در مورد سوءاستفاده از مقام نمایندگی هم هشدار داد و با بیان اینکه سوءاستفاده از جایگاه و منصب فساد ایجاد می‌کند، افزود: نمایندگان حق نظارت دارند اما باید از دخالت در انتصاب‌ها و عزل و نصب‌ها خودداری کنند. مدیرکل انتخابات شورای نگهبان تأکید کرد: اگر نماینده‌ای در بحث عزل و نصب‌ها دخالت کند این‌کار خروج از صلاحیت‌های نمایندگی است و مغایر با توصیه‌های صریح مقام معظم رهبری خواهد بود.
امین‌ الله زمانی همچنین اظهار داشت: با توجه به سوگند نمایندگان برای صیانت و حفاظت از قانون اساسی اگر نماینده‌ای بخواهد سهم‌خواهی کند و در عزل و نصب‌ها دخالت کند خلاف استقلال قوا و موضوع اصل 57 قانون اساسی بوده و حتی التزام عملی او به قانون اساسی نیز مورد سؤال است. پیش از او هم رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان شمالی گفت: دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب‌ها و امور اجرایی، ممنوع است.
عابدین عابدی مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی کشور اظهار داشت: به نمایندگان مجلس در برخی موارد درباره دخالت در امور اجرایی و انتصاب‌ها تذکراتی داده‌ایم. رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه پیشنهاد و اظهار نظر حق نمایندگان مجلس است افزود: به‌رغم اینکه اظهار نظر و پیشنهاد حق نمایندگان مجلس است اما دخالت و پافشاری بر نظرشان در زمینه انتصاب‌ها به هیچ عنوان درست و قابل قبول نیست.
 انتصاب‌هایی که کم نیستند
اما چه موضوعی سبب شده تا شورای نگهبان چنین به نمایندگان مجلس هشدار بدهند که از دخالت در انتصاب‌های مجلس پرهیز کنند؟ از آغاز به کار دولت سیزدهم زمزمه‌های سهم‌خواهی و دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصاب‌های دولت شنیده شد حتی برخی اوقات شنیده شد که نمایندگان با فشار به دولت خواستار استخدام نزدیکانشان هستند. مانند آن روز که فیلمی از درگیری لفظی حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس و محسن منصوری، استاندار تهران در فضای مجازی منتشر شد؛ ماجرای فیلم منتشرشده از این قرار است که گویا در مراسم معارفه یازدهمین فرماندار شهرستان رباط‌کریم، نوروزی نسبت به عدم‌انتخاب گزینه مطرح‌شده از سوی خود به منصوری اعتراض می‌کند. استاندار تهران در پاسخ به این اعتراض خطاب به حضار جلسه می‌گوید، گزینه‌هایی که به‌عنوان فرماندار بومی معرفی شده بودند هرکدام به‌نوعی شرایط احراز صلاحیت برای این پست را نداشتند.
منصوری در ادامه همچنین خطاب به نوروزی نماینده رباط کریم نیز اظهار داشت، شما نباید به‌جای استاندار، فرماندار منصوب کنید. 26 دی هم خبرآنلاین نوشته بود: «الهام اکبری (همسر احمد نادری نماینده تهران) دومین پست خود را در دولت سیزدهم گرفت. اکبری مدتی قبل «مشاور وزیر ارشاد در امور آموزش‌های شهروندی» شده بود، دیروز با حکم رئیس‌جمهور عضو «شورای فرهنگ عمومی کشور» نیز شد.»
 هشدار نسبت به دخالت در انتصاب‌ها
این انتصاب‌ها محدود به یک یا دو نفر نمی‌شود و تعداد آنچنان است که سبب اعتراض برخی نمایندگان دیگر هم شد به عنوان نمونه نماینده زاهدان در مجلس بیان کرد: یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی و انتصاب‌ها است. متأسفانه خبرهایی درباره سهم‌خواهی و دخالت‌شان در انتصاب‌ها را شنیده‌ایم.
حسینعلی شهریاری ادامه داد: این دخالت‌ها به حدی زیاد بوده که ائمه جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.
او گفت: رهبر معظم انقلاب، در دیدار تصویری خرداد ماه سال جاری به نمایندگان مجلس تاکید کردند که یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی و انتصاب‌ها است که باید از آن اجتناب شود.
این هشدار مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس باید فصل الخطاب برای آنها باشد اما متأسفانه این روزها از گوشه و کنار استان خبرهایی مبنی بر سهم‌خواهی و دخالت برخی نمایندگان در انتصاب‌ها را شنیده‌ایم که واقعاً جای نگرانی دارد.
شهریاری ادامه می‌دهد: این دخالت‌ها به حدی زیاد بوده که ائمه جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. او با تاکید براینکه دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب‌ها قابل قبول نیست، گفت: انتصاب مدیران و مسئولان انقلابی، کارآمد، مجرب، پاکدست، توانمند و خوشفکر می‌تواند برای دولت دستاوردهای بزرگی داشته باشد. قطعاً تا زمانی که مدیران همفکر با جریان دولت و استاندار جدید در سیستان و بلوچستان منصوب نشوند کار پیش نمی‌رود و این یک مشکل جدی است که ما در سطح استان خودمان به آن دچار هستیم.
در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز این موضوع شدت بیشتری دارد، عملاً در هر محافل و کوچه و برزنی می‌گویند که فلان اداره سهم فلان نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس است. مدیران جدید هم در معارفه‌شان به طور ویژه از نماینده‌ای که او را برای رسیدن به این مقام و پست حمایت کرده، تشکر و قدردانی می‌کند. یقیناً مسئولان دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را خیلی هوشمندانه رصد می‌کنند و همه چیز لحاظ می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بیطرف
Iran, Islamic Republic of
بیشتر به شوخی نزدیکه
سلام
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی عزیز-
سلام
نماینده ها نماینده مردم هستند وناظر به عملکرد مدیران - نماینده چون منتخب مردم هستند
باید به مردم پاسخگو باشند
آیا مدیری که نماینده را قبول نداشته باشد یا او را نشناسد کار مردم را انجام میدهد ؟؟
راهکاری بهتری ارائه بفرمایید
همیشه اینطور بوده است
دنا خومی
Romania
کار نماینده مردم طبق قانون فقط و فقط قانون گذاری و تهیه و تصویب مقررات برای اداره ی کشور است
Romania
اگر اینطور باشد هیچ نماینده ای نباید تایید بشه
Iran, Islamic Republic of
حرفل تکراری و بی پایه و اساس..
Iran, Islamic Republic of
دراستان کارنمایندکان فقط شده عزل ونصب.درباشت وگچساران حتی بیت سید قدرت وسبد ناصر اختلاف ایحاد شده این یکی را معرفی میکنه اون یکی دیگر را.وروسنفکر که هم لسور کشی میکنه ونوحد هم فقط مدیر کل انتخاب میکنه.به خدا اگر روی حرفتان بنانید باید هرسه رد صلاحیت سوند وخودت هم کاملا میدانی که ۱۰۰درصد کارشان شده دخالت
Iran, Islamic Republic of
توی شبکه بهداشت گچساران هرکس فقط به نماینده رأی داده ، ارتقاء یافته !
تا جاییکه خود مدیر شبکه در روز معارفه اش گفت : اگه نماینده نبود ، من هیچ وقت مدیر نمی شدم !!
معاون بهداشتی هم که در زمان اوج کرونا بدلیل ضعف ، برکنار شده بود ، صرفا بخاطر رأی به نماینده ، در جایگاه معاونی شبکه قرار گرفت !
2 نفر دیگر که در تاریخ بی سابقه هست ، به یکباره از اردوگاه برادران ترک جدا و از نامزدترکها جدا شدن و به سمنژت نماینده فعلی آمده ، ..
نماینده در کوچکترین انتصابات هم دخالت داره !!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست گفتین
توی شبکه بهداشت کار بجایی رسیده ، یکی از خانم های قراردادی که تشابه فامیلی با نماینده داره ، مرتب میگفت من باید معاون مرکز بهداشت شوم
خلاصه تو این اداره ، شایستگی هیچ گونه نقشی تو انتصابات نداره
حتی بعضی افراد بکارگرفته شده تو سال ۱۳۹۵ توی تخلفات اداری محکوم شدن و رای محکومیت اونا صادر شد اما الان در بدنه مدیریت اداره قرار گرفته اند . نهادهای نظارتی لطفا به دادکارمندان شبکه بهداشت برسید و به این موضوع انتصابات ۳ پیش تا حالا در شبکه بهداشت گچساران ورود و افراد متخلف رو مجازات کنید .
کبنا جان لطفا شما هم حسب وظایف نظارتی و ارشادی ، ی گزارشی از وضعیت انتصابات تهیه و منتشر کنید. سپاسگزارم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر ب هوش و ب گوش
سوپاپ اطمینان
Iran, Islamic Republic of
واقعا کبنا نیوز دست مریزاد سوپاپ اطمینان دکان های سیاسی شدی ، هوشمندانه انرژی نهفته شده
و بی اثر آنها را تخلیه میکنی.. بزار دلشون به مطالب و گزارشات شما خوش کنن، دلخوش سیری چند،،، پدر بیامرزا مگه تا الان انتصابات بر همین منوال نبوده ، خوشحالیم که شما واپس زدگان سیاسی استان خاصه بویراحمد دنا ومارگون این چنین در تصمیمات و کارزار سیاسی تحقیر شده اید..واقعا براتون سخت نیست که میاین تو تودیع و معارفه هایی که هیچ نقشی در آن ندارید..اندکی تامل کنید .. نگاه های چپ چب تحقیر آمیز حضار جلسات (تودیع و معارفات) را هم متوجه و متنبه نمیشوید..
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
همیشه این طوری بوده و خواهد بود هرکسی کسی داشته باشه یه جایگاهی بهش میدن هرکسی هم بی کس باشه همیشه
بدبخت..
Iran, Islamic Republic of
واقعا
Iran, Islamic Republic of
چون این سخن حرف ولی مسلمین هست بر هر مسلمانی واجب هست که اجراکنند
پس اینجا سیستمهای نظارتی باید فعال شوند نماینده های مختلفی را از مجلس اخراج کنند
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر مگه خیلی سوزندت ناراحت نبو...برو کرم سوختگی بزن
Iran, Islamic Republic of
كجاي قانون همچين مطلبي گفته شده؟!
Romania
تا بوده همین بوده تازه بیدار شدی
Yas
Iran, Islamic Republic of
اگه اینطوریه مجلس رو منحل کننن، چون از دخالت اونطرف تره ،
بعبارتی باید به توپ ببندندش علی برکت الله.
Romania
شورای نگهبان آبرو و عزت انقلاب
سید
Iran, Islamic Republic of
یکی و روشنفکر بگو خته بگه
کارت تمومه ب حول قوه الهی
ندای وحدت تاریخش تموم وابی
فقط بویراحمد بالا
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
. کی بوده
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
خخخخ
این دوره نمایندگان استان چون عقده های فروخورده داشتند تمام هنر و وقت خود را روی بکارگماردن نیروهای خود در مدیریت ادارات و سازمان ها نمودند.
شورای نگهبان ما منتظریم
منتظر عملی کردن این حرفتان

اعتمادی دیگر برای مردم باقی نمانده است...
Iran, Islamic Republic of
به نمایندگان مجلس در برخی موارد درباره دخالت در امور اجرایی و انتصاب‌ها تذکراتی داده‌ایم. رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه پیشنهاد و اظهار نظر حق نمایندگان مجلس است افزود: به‌رغم اینکه اظهار نظر و پیشنهاد حق نمایندگان مجلس است اما دخالت و پافشاری بر نظرشان در زمینه انتصاب‌ها به هیچ عنوان درست و قابل قبول نیست.اینها راه خودشان را هم گم کرده وماجرا جوشدن وبجایی دولت حق انتصاب برای خودشان لحاظ می کنند باید واقعا برخورد شود ورد صلاحیت .این استان که شدت دارد ومدیریت گرفتن بدون نماینده نبوده
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که تنتصاب مدیران براساس شایستگی نباشد و دست نمایندگان در انتصابات کوتاه نشود هیچ امیدی به آینده استان نباید داشته باشیم متاسفم که باید دست به دامان نماینده ها شد تا به منصبی برسیم .استان ما شده محل تاخت و تاز نمایندگان که وزن مدیران شایستگی نیست بلکه انتساب انها به فلان نماینده .عامل تفرقه بین مردم و تقسیم استان به گرمسیری و سردسیری نمایندگان میباشند که دیگه واقعا از حد و حدود خودشون خارج شدند وهیچ نظارتی بر عملکرد واپسگرانه نمایندگان در استان وجود ندارد .اخه تا کی مردم باید چوب نماندگان را بخورند که مافیای قدرت شدند و هر طور که میلشون کشید پستهای مدیریتی را بدون لحاظ نمودن عملکرد و شایستگی تقسیم میکنند واقعا جای بسی تاسف است.
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که تنتصاب مدیران براساس شایستگی نباشد و دست نمایندگان در انتصابات کوتاه نشود هیچ امیدی به آینده استان نباید داشته باشیم متاسفم که باید دست به دامان نماینده ها شد تا به منصبی برسیم .استان ما شده محل تاخت و تاز نمایندگان که وزن مدیران شایستگی نیست بلکه انتساب انها به فلان نماینده .عامل تفرقه بین مردم و تقسیم استان به گرمسیری و سردسیری نمایندگان میباشند که دیگه واقعا از حد و حدود خودشون خارج شدند وهیچ نظارتی بر عملکرد واپسگرانه نمایندگان در استان وجود ندارد .اخه تا کی مردم باید چوب نماندگان را بخورند که مافیای قدرت شدند و هر طور که میلشون کشید پستهای مدیریتی را بدون لحاظ نمودن عملکرد و شایستگی تقسیم میکنند واقعا جای بسی تاسف است.
Romania
کی گفت،کی شنید،کی عمل کرد،
کبنا گفت،روشنفکر شنید ،روشنفکر عمل کرد
شورای نگهبان تحویل بگیر ،بویراحمد تحویل بگیر،
الهی و ربی من لی غیرک
Iran, Islamic Republic of
با این حساب هیچ نماینده ای صلاحیت ندارد
بویراحمد
Romania
پس با این تفاسیر روشنفکر دور بعد قطعا رد صلاحیت خواهد شد
اداره تعاون
Iran, Islamic Republic of
شخصیت هایی از جنس / نه فقط مفید نیستند بلکه حسن‌اعتماد و اعتنا در بین‌مردم‌را خدشه دار میکنند...
افرادی که دنبال منافع شخصی خود هستند و برای این کار دست به هر عملی میزنند و از فرصتهای استفاده میکنند خطرشان‌به مراتب بیشتر از دشمنان انقلاب است...
در کهگیلویه و بویراحمد هیچ چیزی نمی گذرد.
هیچ برنامه ای وجود ندارد
همه خسته اند.
مدیران نا توان و نمایندگان به دنبال گماردن فک و فامیل بر مدیریت ادارات.
مردم سردر گم.
برای شیمی درمانی و رادیو تراپی و کلا پزشکی مجبور به سفر رفتن به شیراز
برای درس خواندن و پیشرفت رفتن به استان های دیگر
برای زندگی با امکانات معمولی فرار از استان
در کهگیلویه و بویراحمد فقط حرف مفت می گذرد.
ماغر با اصالت بهمئی
Iran, Islamic Republic of
پس جلو حاج اقا موحد وسادات سید محمید بگیرن الان ک سکاندار تمام ادارات شدند بقیه اشون هم سر نوبتن انشالله به یاری جد سید محمید
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1