تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۴۴۷۲۱
پنجمین روز نزولی بازار سهام در ۸ روز اخیر؛

بلاتکلیفی بورس برای مسیریابی / نگاه بازار به بیرون

۰
بلاتکلیفی بورس برای مسیریابی / نگاه بازار به بیرون
کبنا ؛بورس امروز برخلاف دو روز گذشته روند صعودی داشت. شاخص کل در میانه معاملات روز رشد بیش از شش هزار واحدی کرد. به گفته کارشناسان وضعیت بازار به مشخص شدن نتایج مذاکرات وین بستگی دارد.
به گزارش کبنا، تجارت نیوز نوشت: بورس امروز روند صعودی داشت و شاخص کل بیش از شش هزار واحد رشد را تجربه کرد.
شاخص کل بورس تا ساعت ۱۱ رشد شش هزار و  ۲۰۲ واحدی داشت. در سطح یک میلیون و ۲۸۲ واحد قرار گرفت. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به هزار و ۱۰۰میلیارد تومان رسید.
مذاکرات وین تاثیر بسزایی در روند معاملات بورس دارد. بر همین اساس در صورت اعلام نتیجه مثبت بازار سرمایه در بلند مدت صعودی و در کوتاه مدت نزولی می‌شود.
کارشناسان می‌گویند در صورت عدم توافق قیمت دلار صعودی می‌شود و در نتیجه می‌توان انتظار رشد بورس را داشت.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز در توییتی نوشت: «مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که می‌توان در مورد نتیجه آن با قطعیت و بدون نیاز به گمانه‌زنی اعلام نظر کرد.»
رفتار جدید سهامداران بورس

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: در چند هفته اخیر بازار رفتاری جدید از خود نشان داده است. یعنی روزهای شنبه و یکشنبه سرخ‌پوش و بقیه روزها با روند متعادل‌تری حرکت می‌کند.
وی توضیح می‌دهد: با تکرار هفتگی این روند مشخص است که برخی از نوسان‌گیران تنها به سود یک الی دو درصدی راضی‌ هستند.
این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: آمار معاملات برخی از نمادهای بورس نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاران سهام خود را با سود کم میفروشند تا در روزهای قرمز هر هفته (روز یکشنبه) خرید کنند.
الیاس‌کردی تاکید می‌کند: اگر ارزش معاملات پایدار شود می‌توان به رشد بازار اعتماد کرد.
وی با اشاره به وضعیت سیاست خارجه می‌گوید: وضعیت برجام مشخص نشده و از سوی دیگر اتفاقات زیادی در کشورهای جهان رخ می‌دهد. این عوامل باعث یک بلاتکلیفی در نمادهایی همچون خودرویی و بانکی‌ها شده است.
الیاس‌کردی در نهایت می‌گوید: درحال حاضر حدودا ۵۰ درصد نمادها منفی و ۵۰ درصد دیگر مثبت است. در نتیجه نمی‌توان پیش‌بینی قطعی از معاملات بورس داشت.
پیش بینی بورس امروز 25 بهمن 1400
برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 25 بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری قبل نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه نماگرهای بازار سهام سقوط کردند. شاخص کل کاهش 8 هزار و 38 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و 423 واحد افت کرد. شاخص کل فرابورس نیز 74 واحد پائین آمد. 
پیش بینی بورسدر پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 121 نماد رشد قیمت و 353 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 24 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 71 درصد بازار افت قیمت داشتند.
بیشترین افزایش قیمت
روز یکشنبه در بورس شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (تکشا)، شرکت پاکسان (شپاکسا) و شرکت نوش مازندران (غنوش) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا) و شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت 
در بورس نمادهای ونفت (شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت)، لپارس (شرکت پارس الکتریک) و ختراک (شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو)، شرکت ویتانا (غویتا) و شرکت فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
پیش بینی بورس
عرضه و تقاضای بازار
معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 62 میلیارد تومانی بسته شد. در پایان معاملات یکشنبه 46 نماد صف فروش و 28 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز شنبه 22 درصد افزایش یافت و 109 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 10 درصد افت کرد و در رقم 171 میلیارد تومان ایستاد. 
بیشترین تقاضاها
در روز یکشنبه  نماد فزر (شرکت پویا زرکان آق دره) با صف‌ خرید 113 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فزر، نمادهای غنوش (شرکت نوش مازندران) و فولای (شرکت فولاد آلیاژی یزد) بیشترین صف خرید را داشتند. 
بیشترین عرضه‌ها
روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 21 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) و سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس
پیش بینی بورس امروز 
روز یکشنبه شاخص بورس تهران دومین روز نزولی متوالی را ثبت کرد. در 8 روز کاری اخیر 5 روز شاخص نزول کرده است و دیروز پس از یک هفته بار دیگر از سطح یک میلیون و 280 هزار واحد پائین آمد. سطحی که به تحلیل‌گران تکنیکی و تکنیکالیست‌ها آن را سطح حمایت شاخص بورس تهران می‌دانستند. در دومین روز کاری هفته اغلب بزرگان بازار افت قیمت داشتند، میدکو، نوری، فملی، خودرو، ومعادن، وتجارت، وبملت، شپنا، شتران، وبصادر، فولاد، رمپنا، وپاسار، شبندر، خساپا، تاپیکو و ذوب بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 
دیروز سمت عرضه‌ی بازار قدرتمندتر از روزهای قبل بود و در پایان معاملات ارزش صف‌های فروش به 109 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز شنبه رشد 22 درصدی داشته است.
همچنین برای یازدهمین روز پیاپی نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 346 میلیارد تومان بود که نسبت به روز شنبه افزایش 31 درصدی داشته است. دیروز نمادهای پیشران و شاخص‌ساز بازار از جمله تجلی، فولاد، بپاس، اتکای، فملی، شبندر، سامان، فارس، ومعادن و سمگا با خروج پول حقیقی مواجه بودند. 
 دیروز شاخص کل برای دومین بار در 2 هفته اخیر از سطح یک میلیون و 280 هزار واحد پائین آمد. تحلیل‌گران تکنیکی این سطح را سطح حمایت شاخص معرفی می‌کردند و معتقد هستند مرز یک میلیون و 280 هزار واحد سطح حمایت میانه‌ی کانالی است که از شهریور ماه آغاز شده است. اگر شاخص این سطح حمایت را از دست بدهد در میان مدت از مرز یک میلیون و 200 هزار واحد پائین می‌رود و وارد کانال پائین‌تر می‌شود. برخی از تحلیل‌گران تکنیکی سطح حمایت یک میلیون و 280 هزار واحد را مرزی دینامیک می‌دانند و معتقدند شاخص می‌تواند با تکیه به نمادهای کامودیتی محور به سمت بالا برگردد. اما شاخص‌های عملکردی بازار در معاملات دیروز نشانه مثبتی ندارد. دیروز سمت عرضه بازار قوی‌تر شد و خروج نقدینگی حقیقی افزایش یافت. بنابراین تنها نشانه مثبت برای فعالان بازار رشد قیمت کامودیتی‌ها و افزایش قیمت دلار است. 
نام شما

آدرس ايميل شما

دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
1