تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۴۵۲۲۰
در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه مطرح شد

مشکلات کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد فرهنگی قابل رفع خواهد بود

۰
مشکلات کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد فرهنگی قابل رفع خواهد بود
کبنا ؛آیت الله حسینی فرهنگ را زیربنای رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها دانست و گفت: هیچ تضادی بین علم و دین نیست، زیرا آموزه‌های دینی ما را به علم آموزی تشویق می‌کنند.
 به گزارش کبنا از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۹ اسفند ماه) در دیدار مدیرکل و شورای معاونین اداره کل فرهنگ ارشاد ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: عید مبعث، عید معرفت، طلوع انسانها در افق ولایت، تقرب به ذات پروردگار و عنایات ویژه‌ای بوده که خداوند به بشر داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: همه عالم ساخته و پرداخته خداوند بوده و بدون اذن پروردگار نه چیزی خلق می‌شود و نه حرکتی صورت می‌گیرد، زیرا از ملک تا ملکوت و جبروت همه مخلوقات خداوند هستند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه همه عالم و آنچه در آن وجود دارد همه به دست پروردگار بوده و خداوند آنها را به وجود آورده است، بنابراین باید قانون خدا حاکم باشد.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: حاکمیت فلسفه توحیدی، یعنی تعالی فرهنگی و این یک امر معقولی است که هر عقلی باید بپذیرد وقتی حاکم و خالق پروردگار است، قانون حاکم نیز باید قانون خداوند باشد.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تقابل با خداوند و عدم اجرای دستورات پروردگار یعنی اینکه انسان حیات خود را تهدید کرده، خود را در مسیر تعالی قرار ندهد و در نهایت منجر به سقوط او خواهد شد.
وی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی رشد کنیم، باید فرهنگ الهی، معنوی و توحیدی در وجود ما رشد و پرورش پیدا کند.
آیت الله حسینی فرهنگ را زیر بنای رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها دانست و یادآور شد: هیچ تضادی بین علم و دین نیست، زیرا آموزه‌های دینی ما را به علم آموزی تشویق می‌کنند، از طرفی علم و رشد مادی و صنعتی که شکل می‌گیرد، باید معنویت در کنار آن وجود داشته باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید دوباره بر اینکه فرهنگ موضوعی زیربنایی در جامعه است، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که با رویکرد فرهنگی این مسائل و مشکلات قابل حل خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های بسیاری برای ما داشته که راه حل آنها در حوزه فرهنگی است، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید فعال‌تر شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تشکیل منظم نشست‌های این شورا جدی‌تر منظم‌تر و با برنامه‌ریزی بیشتر در مرکز استان و شهرستان‌ها وارد عمل کند.
آیت الله حسینی با اشاره به ضرورت حضور اعضای شورای فرهنگی عمومی استان در نشست‌های شهرستانی، اظهار کرد: می‌طلبد که مردم در کارها و برنامه‌های فرهنگی همکاری و مشارکت لازم را برای رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از تیراندازی و وضعیت حجاب و پوشش‌هایی که در جامعه امروزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید بستر عمومی برای رغبت، همراهی و همکاری مردم فراهم شود.
وی جایگاه شورای فرهنگ عمومی را تاثیرگذار و حساس دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف در راستای کاهش آسیب‌ها و مسائل فرهنگی استفاده کرد.
آیت الله حسینی تعهد در کارهای فرهنگی و سایر حوزه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ضمانت اجرایی برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی وجود داشته باشد و همچنین میزان تأثیر گذاری مصوبات بر آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
1