تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۴۴۷۱۲۲
کبنا گزارش می‌دهد

ماجرای معلمان مال باخته گچسارانی چه بود؟ / مالباختگان فرهنگی: به آموزش و پرورش گچساران اعتماد کردیم

۳
۲
ماجرای معلمان مال باخته گچسارانی چه بود؟ / مالباختگان فرهنگی: به آموزش و پرورش گچساران اعتماد کردیم
کبنا ؛تعدادی از فرهنگیان و معلمان شهرستان گچساران در گفتگو با کبنا نیوز معتقد بودند که شرکتی پول آنها را برداشته و به تعهدات خود عمل نکرده است.
به گزارش کبنا، ماجرا از این قرار است که اداره آموزش و پرورش شهرستان و بانک ملت گچساران با شرکت رفاه آوران طلوع دانش جهت خرید کالا فرهنگیان قراردادی منعقد می‌کند و طبق آن کارت اعتباری ۵۰ میلیون تومانی صادر می‌شود که در ازای این کارت، خرید کالا از شرکت مذکور انجام گیرد. این شرکت کارت‌های اعتباری تعدادی از فرهنگیان را گرفته و از حساب آن‌ها برداشت کرده و هیچ کالا و خدماتی هم ارائه نداده است و هم اکنون برای کالای داده نشده قسط وام از حقوق معلمان کسر می‌شود. به گفته فرهنگیان: «این قرارداد بدون اعتبارسنجی شرکت و افراد و تنها بین رئیس اداره و شرکت منعقد شده است.» طبق گفته مالباختگان «اداره آموزش و پرورش، کارت‌های اعتباری را در پاکت‌نامه پلمب و مهر شده به دست معلمان داد و از آن‌ها خواست به آقای "ع.م" نماینده شرکت تحویل دهند.»
ایوب مقیمی، رییس آموزش و پرورش شهرستان گچساران
عصر امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) در گفت‌وگو با کبنا نیوز بیان داشت: اداره آموزش‌وپرورش در سایر نقاط کشور قراردادهایی را با پزشکان، شرکت‌ها، نهادها، ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف منعقد می‌کند و این موضوع در کشور مرسوم است. 
مقیمی با بیان اینکه اساس‌نامه و مدارک شرکت رفاه‌آوران طلوع‌دانش مورد بررسی و تایید بانک بود، افزود: بانک ملت گچساران قراردادی را با آموزش و پرورش شهرستان منعقد می‌کند و تقریبا تعدادی از فرهنگیان این تسهیلات را دریافت کردند. 
وی ادامه داد: بانک ملت کارت بن کالا را با اعتبار ۵۰ میلیون تومان به معلمان تحویل داد که حدود ۹۰ درصد فرهنگیان از این تسهیلات استفاده کردند و کالای خود را تحویل گرفتند، متاسفانه حدود ۱۶ معلم به این شرکت اعتماد می‌کنند و بدون آنکه کالایی از فروشگاه تحویل بگیرند کارت اعتباری را تحویل آن‌ها می‌دهند که در این موضوع بانک و آموزش و پرورش مقصر نیست، البته آموزش و پرورش از شرکت مذکور بخاطر ۱۶ فرهنگی مالباخاته شکایت کرده است. 
رئیس آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: با وجود فضای مجازی و دنیای امروز که کلاهبرداری‌های زیادی وجود دارد چرا باید کارت اعتباری را به فردی ارائه دهیم بدون آنکه کالایی تحویل بگیریم! آموزش و پرورش نمی‌تواند برای حفظ مال به دنبال تک‌تک فرهنگیان برود و بگوید مراقب کارت اعتباری خود باشید! همکار فرهنگی مقصر است که از بانک کارت را تحویل گرفته و تقدیم شرکت کرده است. 
وی تاکید کرد: اقساط وام طبق قرارداد و بابت میزان پرداختی بانک از حقوق معلمان کسر می‌شود البته این شرکت ادعا کرده که «بحث کلاهبرداری نبوده و ۹۰ درصد تعهدات خود را انجام داده و رضایت فرهنگیان را جلب کرده اما برای ۱۶ معلم اعتبار کم آورده و ورشکست شده است.» 
مقیمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «نمایندگان حقوقی، مالی و حراست اداره مخالف این قرارداد بودند» گفت: من از همان ابتدا مخالف کارت اعتباری بودم، اما اداره آموزش و پرورش و فرهنگیان خواستار کارت کالا شدند و از من خواستند که با این قرارداد مخالفت نکنم. 
وی در پایان بیان داشت: نماینده حقوقی آموزش و پرورش حدود سه ماه از طریق دادگاه پیگیر شکایت معلمان است و حتی به این ۱۶ فرهنگی مشاوره حقوقی می‌دهد. 
به گزارش کبنا نیوز، متن کامل شکایت معلمان گچساران به شرح زیر است: 
اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران به مدیریت ایوب مقیمی با شرکت رفاه آوران طلوع دانش با مدیرعاملی «ک. آ» و نماینده استانی شرکت «ع. م» قراردادی را منعقد می‌کند که بر اساس آن جهت رفاه حال فرهنگیان کارت اعتباری خرید کالای ۵۰ میلیون تومانی بانک ملت صادر شود و منوط به اینکه خرید کالا را فقط شرکت فوق الذکر باید انجام دهند. شرکت رفاه آوران در جهت جلب اعتمادسازی کالای بعضی همکاران را تحویل داده اما متاسفانه مدتی بعد به تعهدات خود عمل نکرده و کارت ۵۰ میلیونی تعدادی همکاران را از حساب برداشت کرده است و هیچ کالا و خدماتی هم ارائه ندادند و هم اکنون برای کالای داده نشده قسط وام از حقوق آن‌ها کسر می‌شود. 

بعد از پیگیری‌های مکرر و به دست آوردن قرارداد توسط همکاران مشخص شده که قرارداد سلسله مراتب اداری را طی نکرده و هیچ کدام از عوامل ذی ربط از جمله نماینده حقوقی اداره، حراست، ارزیابی عملکرد و امور مالی در سطح اداره و سازمان در جریان متن قرارداد نبوده و یا برخی از آن‌ها مخالف بوده و هیچگونه امضایی در قرارداد نداشته‌اند. 
قرارداد بدون کار کارشناسی و بدون اعتبارسنجی شرکت و افراد و تنها بین رییس اداره و شرکت منعقد شده است. 
فرهنگیان به اعتماد و اعتبار اداره آموزش و پرورش در این طرح شرکت کردند. حال سوال مطرح است که چرا عوامل ذیربط مخالف قرارداد بوده و امضا نکردند؟ آیا جهت اخذ قرارداد نباید حداقل نماینده حقوقی اداره و سازمان در روند تنظیم قرارداد و. . حضور و یا اطلاع داشتند؟ چرا شرکت و افراد حقوقی مورد نظر اعتبارسنجی نشده اند؟ چرا اداره آموزش وپرورش در اطلاع‌رسانی شفاف‌سازی نکرد و موضوع قرارداد و شرایط و نحوه دریافت وام و کالا را اطلاع‌رسانی نکرد؟ چرا در جریان پیگیری جهت احقاق حق همکاران، مدیر عامل شرکت، مدیر آموزش و پرورش و نماینده استانی شرکت پاسخگو نیستند و برای فرار از پاسخگویی هیج گونه تماسی را جواب نداده در ضمن نماینده‌ی استانی شرکت دفتر خود را جمع آوری کردند. و مدیر آموزش و پرورش بیان داشتند که هرجا می‌توانید و دوست دارید شکایت کنید.
بنا بر این گزارش، دیانت‌پور، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش گچساران، کارت‌های اعتباری را در پاکت‌نامه پلمب و مهر شده به دست معلمان داد و از آن‌ها خواست به آقای "ع. م" نماینده شرکت تحویل دهند. لیست زیر نمونه‌ای از اسامی فرهنگیانی که برای دریافت کارت اعتباری از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان به معلمان ارسال شده اس​​ت.
۱_تامینه درخشان
۲_رشید بیانی زاده
۳_مهدی اکبری 
۴_مینا بشکوفه
۵_غلامرضا شاییلو زاده
۶_امین ناصح اصل
۷_هوشنگ میرزایی
۸_پروانه صفایی قهفرخ
۹_علی عزیزی ناصر آباد
۱۰_محسن کرمی پور
۱۱_امیر زارعی پورتل چگاه
۱۲_مظفر ابراهیم پور
۱۳_مصطفی اکبری
۱۴_مصطفی منسف دیل
۱۵_معصومه داریوش فر
۱۶_معصومه عبدی
۱۷_سودابه جهان بین
۱۸_پریدخت ایمانی
۱۹_علی مرادی
۲۰_علی سینایی
۲۱_محمد مهدی پور
۲۲_عزت کامران
۲۳_محمد عباسی

۱_مریم علینژادآبده گاه
۲_فرشته آموزگاری
۳_سیده مدینه حسینی
۴_غلامرضا قنواتی
۵_فاطمه صفاری
۶_گوهرتاج مهربانی دیل
۷_کوکب شاهرخ زاده
۸_فخری صریحی
۹_فوزیه دیهیمی
۱۰_سید فخرالدین حسینی دوست
۱۱_جمال مظفری نژاد نارگ موسی
۱۲_منوچهر علیپور
۱۳_رحیم ظهرابیان
۱۴_حدیث احسانی دیل
۱۵_فرشته مهربانی دیل
۱۶_فاطمه نیک پی
۱۷_زهرا زارع
۱۸_شهلا گرامی
۱۹_عطاالله محمدی زاده
۲۰_شهین هاشمیان
۲۱_فرخنده محمد پور فتح
۲۲_اسدالله رستگار کشکولی
۲۳_افسانه دیداری
۲۴_قهرمان اسدی
۲۵_مینا قادری
۲۶_شوکت کاظمی
۲۷_موسی علینژاد
۲۸_کرم ساجدی
۲۹_حمید مرزبانی نژاد
۳۰_محمد نارکی
۳۱_آیگین شهباز زاده
۳۲_آمنه چالاک
۳۳_احسان دانشمند
۳۴_مریم شریفی پور
۳۵_سیمین مالکی
۳۶_علی رحمانی
۳۷_رامین سبز علی
۳۸_سید خدیجه حسینی
۳۹_محمد شهبازی
۴۰_کاظم تقی زاده
۴۱_اکرم عماد زاده
۴۲_یاسین قاصدی
۴۳_عبدالمحمد رضایی
۴۴_مهین تاج رضایی کوهنجانی

نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
خدا وكيلي ضعبف ترين مدير در تاريخ آموزش و پرورش همين رييس است
دبير
Iran, Islamic Republic of
مقيمي آموزش . پرورش را 20 سال عقب برد مال اين حرف ها نيست
Iran, Islamic Republic of
سال ۹۴ همین اموزش و پرورش با یک قرارداد ضعیف و با پارتی بازی با اقایان//افتتاح سالن وحدت با نام الماس شهر حدود ۴۵ نفر جوان که با هزار امید و ارزو اونجا کسب راه اندازی کردن بیچاره کردن و پولشون رو خوردن هیچکس هم صداش درنیومد
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1