تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۵۰۰۶۹
کبنا گزارش می‌دهد

فرماندار بویراحمد خطاب به رئیس سازمان جنگل‌ها؛ آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا / اگر به اندازه «محمد آریا» کار انجام می‌دادید اکنون چنین مشکلاتی نداشتیم

۵
۲
فرماندار بویراحمد خطاب به رئیس سازمان جنگل‌ها؛ آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا / اگر به اندازه «محمد آریا» کار انجام می‌دادید اکنون چنین مشکلاتی نداشتیم
کبنا ؛فرماندار بویراحمد خطاب به رئیس سازمان جنگل‌های کشور گفت: «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؛ اگر به اندازه محمد آریا کار انجام می‌دادید اکنون چنین مشکلاتی نداشتیم.»
به گزارش کبنا، بعد از اینکه جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه درختان بلوط شهرستان‌های باشت و کهگیلویه گرفتار آفت پروانه گیاه خوار شد و در واقع نفسِ درختان بلوط را گرفتند. رسانه‌ها و فعالان زیست محیطی و مردم به شدت از این وضعیت که سر جنگل‌های استان آمده نگران گلایه و انتقاد می‌کردند و بنا بر شنیده‌ها؛ سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد اسفند ماه 1400 طی نامه‌ای به سازمان جنگل‌ها بحرانی بودن آفت‌ها و از بین رفتن بلوط‌ها را گوشزد کرده بود. بعد از اینکه ماه‌ها درختان بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد مورد هجوم آفت‌ها قرار گرفتند. رئیس سازمان جنگل‌ها دو روز گذشته قدم رنجه فرمودند و به این استان آمد. این در حالی است که متاسفانه حجم بالایی از جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه گرمسیری به ویژه شهرستان باشت در حال نابود شدن است و آفت پروانه برگ‌خوار رفته رفته جنگل‌های بلوط را از صفحه روزگار محو می‌کند.
نابودی جنگل‌های بلوط زاگرس به ویژه جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که تا قبل از حمله پروانه برگ‌خوار، متاسفانه این آدم‌ها بودند که جنگل‌ها را مورد تاخت و تاز عرصه سودجویی خود قرار دادند. متاسفانه سودجویی و طمع ورزی از یک سو و بی خیالی مسئولان از مرکز تا استان از سوی دیگر موجب شد تا جنگل‌های بلوط به این حال و روز افتاده و اینک مرگ آنها فرا رسیده است.
در همین خصوص شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و در حضور عباسعلی نوبخت رئیس سازمان جنگلها بی‌واهمه حرف‌هایی را زد.

مهدوی‌مطلق با بیان اینکه چرا باید حالا پای کار بیاید در روزی که جنگل‌ها در حال بین از بین رفتن است یادآور شد: به اعتباراتی که برای جنگلها اختصاص داده شده نگاه کنید تا ببینید چه کاری می‌توان با آنها انجام داد.
مهدوی مطلق در این نشست که همه مسئولان استانی و مسئولان جنگل‌های کشور حضور داشتند، گفت: می‌گویند آتش سوزی‌ها کمتر شده اما مگر جنگلی باقی مانده است، آدم‌های ما هم در جنگل‌ها سوختند، آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؛ نوستالژی جنگل‌های ما در حال از بین رفتن است این در حالی است که حتی یک دمنده جدید هم به استان کهگیلویه و بویراحمد نداده‌اید ما که از همه چیز محروم هستیم لااقل برای جنگل‌ها کاری کنید.
فرماندار بویراحمد که به شدت از وضعیت موجود نگران و منتقد بود گفت: اگر به اندازه محمد آریا کار انجام می‌دادید اکنون چنین مشکلاتی نداشتیم.
جالب اینجاست سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این واضاع و احوال سخت از نامگذاری یک روز به نام بلوط سخن می‌گوید در حالی که تا پیش از این به هیچ وجه صحبتی از روز بلوط و نامگذاری یک روز به نام این نماد مقاومت و ایستادگی در جنگل‌های زاگرس نبوده است.
 عباسعلی نوبخت، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در حالی از نامگذاری یک روز به نام روز بلوط خبر می‌دهد که بلوط‌ها در حال جان دادن هستند و می‌بایست این نام گذاری تا پیش از این صورت می‌گرفت اکنون روز مقابله با این آفت نابود کننده بلوط‌های زاگرس است و مسئولان باید بیش از پیش به فکر پیشگیری و مقابله و جلوگیری از گسترش این آفت به سایر مناطق باشند.
 همچنین در یکی از نشست‌ها در خصوص راه اندازی مرکز تحقیقات بلوط سخن به میان آمد در حالیکه می‌بایست این کار نیز از سال‌ها پیش صورت می‌گرفت تا به صورت تحقیقاتی و پژوهشی از بروز چنین بحرانی جلوگیری به عمل می‌آمد.
 هر چند این درخواست‌ها با نیت خیر بوده اما باید از هم اکنون به فکر زنده نگهداشتن بلوط‌های زاگرس بود و با اقدامات مختلف استفاده از توان دانشمندان و تفکرات دانشگاهی جلوی نابودی هر چه بیشتر بلوط‌های زاگرس را گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
محمد آریا چه علم و دانشی در این خصوص دارند!؟
Iran, Islamic Republic of
. صدا و سیما با گزارش های دروغین نمک بر زخمهای مردم می پاشد صدا و سیما خون دل و جگر مردم را خورده است
حسین
Iran, Islamic Republic of
جالبه هیچ کس از مدیر نالایق قبلی منابع طبیعی و رییس سازمان قبلی جنگلها که باعث سهل انگاری شدن حرفی نمیزنن
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
جنگلها آخرینش هم نیست ::::که نشان از بی دانشی وبی مسعولیتی وبی تجربگی ::::از مدیران منطقه تا استان وکشور دارد :::دلایل عمده یکی فقط حزبی و گروهی وباندو سهمیه محوری ست ::::نه علمی وتجربه وشایسته محوری ::::::که روشنترش پارتی بازی های نفوذ و ۰۰۰۰۰۰۰::::::منظور حال نیست :::از سالها پیش خردجمعی واتحاد در آبادانی و گلستان کردن ایران اسلامی :::::: به عبد پروری و وصله خویش به دیگران زدن شده :::::: بدتر از آن نگذاشتیم رسانه ها هر آنچه می بینند ::::را اطلاع علمی کنند از صدای دلسوز مخالف بدمان میاد :::::(((((نتیجه عدم پیشرفت ))))) اتحاد وفقط کمک هم برای رضای خدا ::::
Iran, Islamic Republic of
البته چون الان اونجا الان هوا گرمه .مسولین به خاطر گرمی هوا حوصله رفتن ندارند.یا ایکنه درگیر برگشت بودجه استان هستند و یا اصلا نمی دوند درخت بلوط چیه
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1