تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۴۵۰۰۸۹
در خطبه های نمازجمعه ۱۷ تیرماه کبگیان مطرح شد

بسیج همگانی برای نجات بلوط‌ها

۱
بسیج همگانی برای نجات بلوط‌ها
کبنا ؛امام جمعه کبگیان از بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر چیتاب قدردانی کرد.
به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به فضیلت سوره حمد و تأثیر آن در زندگی انسان، براورده شدن حوائج، برطرف شدن بیماری، برکت و گشایش روزی، و رسیدن به عزت و شخصیّت، حفظ آبرو را از برکات واسعه با اخلاص خواندن و عمل کردن سوره حمد برشمرد و گفت: سوره به این خلاصه‌ای که وقت زیادی هم نمی‌برد اندازه یک عمر برکت و عزت به انسان می‌دهد و راه نفوذ شیاطین بر قلب و نفس انسان را می‌بندد.
سید فرج الله پژمان ضمن تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان با اشاره به اینکه هدف از خلقت که رسیدن به معرفت و قرب الهی است که هر دو اینها در این دو روز مبارک عرفه و عید سعید قربان است، افزود: مسیر این است که هر کسی به اندازه استعداد خود از این دو روز بهره ببرد و فریب شیطان را نخورد.
امام جمعه چیتاب ادامه داد: عید قربان زمان عشق و ایثار خاندان ابراهیم تجدید می‌شود و از خدای توحید یاد می‌گیریم در برپایی احکام الهی از همه چیز خود بگذریم و عید قربان یعنی وظایف و تکالیف را بر خواسته‌های نفسانی خود مقدم کرده و خشنودی خدا را بخواهیم.
این خطیب جمعه دعا کردن برای عاقبت بخیری و بخشش گناه خاصه هنگام ندای ملکوتی اذان را از ارشدترین اعمال این روز برشمرد و گفت: تا فرصت نفس کشیدن دارید از مسیر بندگی خاصه توبه به درگاه خداوند نهایت استفاده را ببرید.
سید فرج الله پژمان با اشاره به موقعیت خطرناک امراض درختان بلوط در استان نیز گفت: تلاش‌های مسئولان بر حسب وظیفه، قابل قبول، اما در این وانفسا و گذر زمان دست تنها بودن خیلی نمی‌تواند به مبارزه با آفت کمک کند.
امام جمعه کبگیان، بسیج آحاد مردم در همراهی مسئولان را طی فراخوان سریع دولت گامی بلند در برنامه مبارزه با آفت درختان بلوط برشمرد و گفت: مردمانیکه می‌دانند از نفس کشیدن، تا کشاورزی و بقاء طبیعت و آب همه از تاثیرات بقاء بلوط در این مرز و بوم است و این آفت عمر درختان بلوط را طی سه الی چهارسال منقرض می‌کند قطعاً در فراخوان دولت بدون تردید و با نهایت داشته‌ها ورود می‌کنند و همانند غرب کشور از شیوع و تکثیر این بلای خطرناک "مرگ زودرس بلوط" جلوگیری خواهند کرد.
این خطیب جمعه ضمن تشکر از بخشدار کبگیان، شورا و شهرداری چیتاب در نصب پمپ بزرگ شالیزارهای پائین دست شهر چیتاب افزود: نمونه شاخص مسئولان جهادی در بخش نظیر آقایان بخشدار کبگیان، شهردار محترم و شورای شهر چیتاب انسان‌هایی پرتلاش پیگیر و همیشه در صحنه‌اند که با تمام توان پشت قضیه پمپاژ زمینهای شالیزاری پائین دست چیتاب ایستادند و نگزاشتند قسمت اعظمی از زمینهای کشاورزی (تنها درامد فصلی) مردم بخوابد، و با همکاری نیروهای خدوم برق چیتاب سرانجام نتیجه‌اش را هم گرفتند.
سید فرج الله پژمان ضمن تشکر از همکاری ویژه مدیرکل اداره برق استان در نصب پمپاژ، از مسئولان جهاد استان فرماندار بویراحمد خواست تا مسئله تکمیل جدول سنتی شهرچیتاب را امسال به پایان برسانند تا مردم دیگر دغدغه‌ای برای کشاورزی نداشته باشند.



----------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1