تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۵۱۶۱۹
کبنا گزارش می دهد؛

تفاوت فاحش قیمت میوه؛ از میدان تا بازار یاسوج / مسئولان چاره‌اندیشی کنند؟ / پیاز 3 هزار تومانی میدان، کیلویی 12 هزار تومان در بازار بفروش می‌رود؟ / در خواستی از دستگاه قضا

۸
۰
تفاوت فاحش قیمت میوه؛ از میدان تا بازار یاسوج  / مسئولان چاره‌اندیشی کنند؟ / پیاز 3 هزار تومانی میدان، کیلویی 12 هزار تومان در بازار بفروش می‌رود؟ / در خواستی از دستگاه قضا
کبنا ؛بازار میدان میوه و تره بار با قیمت‌های ارزان و کیفیت عالی در اختیار مشتریان است ولی وقتی در بازار خرده فروشی یاسوج سر می‌زنیم قیمت‌های غیرمنصفانه سر به فلک کشیده‌اند، انگار نه انگار که یاسوج میدان میوه و تره بار دارد!
به گزارش کبنا، مردم از قیمت‌های گران میوه و تره بار شکایت دارند و می‌گویند «مرجع نظارتی که به این تفاوت قیمت در بازار رسیدگی کند کجا است؟»، «می بینیم که میوه فروشی‌ها قیمت‌ها را درج می‌کنند و این نشان می‌دهد که نظارت‌ها تا حدودی جواب می‌دهد ولی چرا اگر یاسوج میدان دارد، قیمت میوه انقدر گران است».
بازار خرده فروشی میوه از بلوار بویراحمد گرفته تا میدان انقلاب و شهرک امام حسین قیمت‌های متفاوتی دیده می‌شود. از انبه کیلویی ۸۴ هزار تومان گرفته تا موز ۴۷ هزار تومان در مرکز شهر یاسوج.
اما به میدان میوه و تره بار هم سری زدیم، در بازدید می‌دانی خبرنگار کبنا از میدان میوه و تره بار، سیب زمینی با بهترین کیفیت ۱۵ هزار تومان است که در بازار خرده فروش‌ها ۲۲ هزار تومان فروش می‌رود، پیاز ۶ هزار تومان است که در بازار ۱۲ هزار تومان می‌فروشند، هلو و شلیل لوکس با بهترین کیفیت که در میدان ۲۵ هزارتومان است در بازار کیلویی ۴۵ هزارتومان و ۳۵ هزار تومان می‌فروشند.
تورم در بالاترین سطح و عدم نظارت بر بازار
این ظلم بزرگی در حق مردم استانی است که بالاترین میزان تورم را در کشور تجربه می‌کنند. حداقل کاری که مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بکنند این است که برای کاهش و منصفانه کردن قیمت میوه و تره بار تلاش کنند. اما در این یک سال و‌اندی هیچ اتفاقی نیفتاده است.
چرا وقتی در میدان میوه یاسوج که در چند قدمی میوه فروش‌ها است، و هزینه بار، اضافه بر قیمت میوه نمی‌شود، میوه فروش‌ها از شیراز بار می‌آورند و هزینه‌های اضافی را در نهایت به گردن مردم تحمیل می‌کنند.



سرمایه‌گذار: بر خرده فروشی‌های یاسوج نظارتی نمی‌شود
سرمایه‌گذار میدان میوه و تره بار یاسوج در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: بر خرده فروشی‌های یاسوج نظارتی نمی‌شود، سیب زمینی درجه یک در خرده فروشی‌های زیر نظر میدان میوه و تره بار کیلویی ۱۵ هزار تومان، هلوی درجه یک ۱۵ هزار تومان، آلو شابلون لوکس ۲۰ هزار تومان و ۲۵ هزار تومان، انگور ۷ هزار تومان، انار ۲۰ هزار تومان، گلابی ۴۳ هزار تومان، شلیل لوکس درجه یک ۳۵ هزار تومان، خربزه مشهدی ۱۱ هزار تومان، موز ۲۸ هزار تومان است.
قیمت خرده فروشی ما نصف قیمت‌هایی است که در بازار فروش می‌رود
عوض پور اظهار کرد: ۲ ماه است که هیچ مسئولی در میدان حضور نیافته و قیمت‌گذاری صورت نگرفته است. ما با ۵۰ درصد غرفه‌ها در حال کار هستیم، ولی در همین ۵۰ درصد به اندازه تمام نیاز مردم یاسوج میوه و تره بار می‌آوریم.
وی گفت: ما در مرکز خرده فروشی سود می‌کنیم ولی قیمت‌های ما نصف قیمت‌هایی است که در بازار فروش می‌رود. گلابی اگر ۴۳ هزار تومان فروش می‌رود، ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد سود روی میوه می‌اوریم، ولی خرده فروش‌های دیگر می‌بینیم ۱۰۰ درصد سود می‌کشند.
مغازه دار‌ها در این سه ماه به اندازه ۵ سال سود کرده‌اند
وی گفت: پیاز امروز کیلویی ۳ هزار تومان آوردیم، که خرده فروشی اگر بخواهد بفروشد باید ۴ هزار تومان به مشتری بدهد. اما مغازه دار‌ها پیاز را از شیراز کیلویی ۵ هزار تومان می‌خرند، اینجا می‌اورند و ۱۲ هزار تومان می‌فروشند.
عوض پور گفت: به مردم دارد ظلم می‌شود و چند برابر قیمت به مردم میوه می‌فروشند، در این بین هم ما ضرر می‌کنیم و هم مردم. مغازه دار‌ها در این سه ماهی که هیچ نظارتی نمی‌شود به اندازه ۵ سال سود کرده‌اند، این منصفانه نیست.
پیگیری‌های کبنا حاکی از آن است که وکیل میدان میوه و تره بار از طرح شکایت علیه مسئولین جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار به دلیل بی‌توجهی به مصوبات و عدم اجرای آنها خبر داده است.
با وجود اینکه بار‌ها جلساتی برای حل معضلات میدان میوه یاسوج برگزار شد، و مسئولان قول‌هایی دادند ولی عملی نشد، از طرفی مصوبات اولیه در خصوص میدان میوه یاسوج اجرایی نشد، این وضعیت نابسامان ایجاب می‌کند دستگاه قضا که همواره در موضوعات مختلف ورود قاطعانه داشته و موفق عمل کرده است، به این عرصه نیز ورود کند و نه تنها در یاسوج، بلکه در شهرستان‌های دیگر استان نیز با دلالان و منفعت طلبانی ک سبب گرانی میوه و تره بار می‌شوند برخورد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیسخت
Iran, Islamic Republic of
باباجمع کنیدمسخره بازی هاتون وبیعرضگی هاتونو...یه میدون میوه وتره بار نتونستید سرپانگه داریددم ازحل مشکلات استان میزنید....مضحکه عام وخاص شده این استان...من که فرصت پیداکنم فوری ازاین استان میرم...
کوچه بازاری
Iran, Islamic Republic of
. بسلامت
Iran, Islamic Republic of
وقتی سیب زمینی میدان ۱۵ تومانه در مغازه۲۲ زیاد نبست من خودن ۱۴ تو شهر میخرم
Iran, Islamic Republic of
مدیر ارشد جهاد کشاورزی استان باید بیاد بخاطر ناکارآمدی خود و ولنگاری بازار از مردم بدبخت عذرخواهی کند ولی کو گوش شنوا!!!!!!!!!!!
قره قانی کشاورز
Iran, Islamic Republic of
. با معنی تنظیم بازار بیگانه هست و نمی داند مفهوم مسئولیت تامین امنیت غذایی جامعه یعنی چه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای عوض پور نمایندگی میوه و تره بار شما که در سطح شهر هست از همه مغازه ها گرون تر میده
آشنا
Iran, Islamic Republic of
بنده خودم هلوی یه بنده خدایی را با ماشین آوردم شهر هر چه پیگیری می کرد مغازه ها می گفتند کیلویی 5 هزارتومان تا 8 هزارتومان بیشتر خریدار نیستیم!! واقعا " مغازه ها ظلم می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یاسوج صحاب ندارد فقط مسولین به فکر خودشان هستن چراباید این همه گرونی دریاسوج رخ دهد که هرمغازای برای خود قیمت بگذارد انگورعسکری که تولید آن دریاسوج هست چراباید به قیمت کیلویی ۲۰هزارتومان به مردم داده شود مسولین فقط قوم گری وطایفه ای است وهیچ فقط به فکر مردم نیستند امروز خیارقیمت کردم کیلویی ۱۸تا۲۰ مشهدی کیلویی ۲۰ چرابهید اینجوری بشه
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1