کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در توئیت‌هایی منتشر شد

واکنش عطاء‌الله مهاجرانی به مرگ مهسا امینی و حوادث زاهدان

9 مهر 1401 ساعت 18:26

وزیر ارشاد دولت اصلاحات در توئیت‌هایی نوشت اعتراض که حق طبیعی مردم است، تبدیل به محملی برای آشوب و براندازی شده است.


وزیر ارشاد دولت اصلاحات در توئیت‌هایی نوشت اعتراض که حق طبیعی مردم است، تبدیل به محملی برای آشوب و براندازی شده است.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات در رشته توئیت‌هایی با اشاره به اغتشاشات اخیر و بیانیه روز گذشته وزارت اطلاعات، اتفاقات زاهدان و اشنویه را تلاش برای تجزیه و براندازی نظام جمهوری اسلامی دانست.
مهاجرانی نوشت:
یکم؛ حمله ارتش عراق به ایران و اشغال بیش از ده‌هزار کیلومتر از خاک ایران ـ به‌اندازه مساحت لبنان! ـ در واقع حمله ورشو و ناتو و کشورهای عربی منطقه، به ایران بود، گمان می‌کردند؛ انقلاب اسلامی را متوقف، نظام جمهوری اسلامی را سرنگون و ایران را تجزیه ملی و سرزمینی می‌کنند، شکست خوردند.
دوم؛ مسعود رجوی در گفتگو با پروژه تاریخ شفاهی ایران، دانشگاه هاروارد در ۸ خرداد ۱۳۶۳ از سرنگونی جمهوری اسلامی سخن گفته است. به‌نظر او با رحلت امام خمینی، نظام سرنگون می‌شود.
سوم؛ البته ابوالحسن بنی‌صدر هم در رؤیای سرنگونی جمهوری اسلامی بوده است.  بنی‌صدر در یادداشت ۳۰ شهریور ۱۳۶۰ از پیروزی انقلاب به‌رهبری خود و حذف امام خمینی سخن گفته است. صدام و رجوی و بنی‌صدر رفته‌اند اما رؤیای سرنگونی جمهوری اسلامی همچنان برجاست!
چهارم؛ در آشوب آبان ۱۳۹۸، وزارت خارجه آمریکا و شخص پمپئو اتاق فرمان براندازی بود.
پنجم؛ جان بولتون صراحت بیشتری به‌خرج داد و در کارناوال سازمان مجاهدین خلق در پاریس گفت: «سال آینده در تهران خواهیم بود»! منظورش سال ۱۳۹۸ بود.
ششم؛ حادثه درگذشت تلخ مهسا امینی، فرصتی برای تحقق همان سناریوست. اعتراض که حق طبیعی مردم است، تبدیل به محملی برای آشوب و براندازی می‌شود.
هفتم؛ بیانیه بسیار مهم وزارت اطلاعات در واقع تبیین همان سناریوست. یورش به کلانتری‌ها در زاهدان و یا طرح اشنویه در آذربایجان غربی، نشانه‌های همان سناریوست که اتاق فرمان ظاهری‌اش شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان است.
هشتم؛ می‌بایست بین اعتراض مردمی و سناریوی آشوب تمایز قائل شد.


کد مطلب: 452992

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452992/واکنش-عطاء-الله-مهاجرانی-مرگ-مهسا-امینی-حوادث-زاهدان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1