تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۵۳۲۵۵
عملکرد نوسازی مدارس پس از زلزله کهگیلویه و بویراحمد؛

تحویل ۴۵ طرح آموزشی و پرورشی با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در سی سخت

۱
۱
تحویل ۴۵ طرح آموزشی و پرورشی با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در سی سخت
کبنا ؛با همت و تلاش مدرسه سازان فضاهای آموزشی آسیب دیده از زلزله سی سخت با صرف اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان طی کمتر از ۱۸ ماه به بهره برداری رسید.
به گزارش کبنا، چهارشنبه 29 بهمن ماه سال 1399 و در ساعات پایانی شب بود که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.6 در مقیاس ریشتر، شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.
در حوزه شهرستان دنا حدود 160 فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی وجود دارد، با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، پراکندگی روستاها و اسکان‌های عشایری در دامنه رشته کوه‌های زاگرس، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده 45 فضای آموزشی دچار خسارت‌های جزئی و کلی شد که از این تعداد 33 مدرسه نیازمند تعمیرات، 4 فضای آموزشی نیازمند مقاوم سازی و 8 فضای آموزشی و تربیتی در زمره فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی قرار گرفتند.
روز جمعه 15 مهر ماه 1401 طی مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی دیگر از مسئولان آیین بهره‌برداری همزمان از 45 طرح، بهسازی، مقاوم سازی و بازسازی فضاهای آموزشی و تربیتی با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان برگزار شد.
33 مدرسه‌ای که دچار آسیب جزئی شده بودند، بلافاصله در مدت کوتاهی پس از وقوع زلزله با انجام عملیات مرمت و بهسازی پذیرای حضور دانش آموزان شدند. 4 فضای آموزشی نیز بر اساس ضوابط فنی و استانداردهای روز دنیا مقاوم سازی و تحویل آموزش و پرورش شد.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، به منظور تسریع و تسهیل در اجرای عملیات عمرانی، بهره مندی از تجربیات و تعاملات بیشتر به ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های خوزستان، فارس و آذربایجان شرقی ماموریت داد که در ساماندهی و بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله کمک کار نوسازی مدارس کهگیلویه و بویر احمد باشند.
استان فارس به عنوان یکی از استان‌های معین، مسئولیت بازسازی  2 هنرستان و یک خوابگاه را بر عهده داشت. که هنرستان 9 کلاسه خیری «احمد عارف» با مشارکت موسسه مردم نهاد مهرگیتی با زیربنای 800 مترمربع و اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان تحویل شد و عملیات اجرایی احداث یک هنرستان و خوابگاه دخترانه با پیشرفت بالای 80 درصد طی دو ماه آینده به پایان می‌رسد.
اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان با بهره مندی از تجارب خوب خود در مواجه با سیلاب های فروردین 1398، مقاوم سازی دبستان دانش را ظرف مدت کوتاهی انجام داد، مدرسه دانش آموزان با نیازهای ویژه سی سخت را نیز بازسازی کرد و ساخت هنرستان نیز مراحل پایانی کار را می گذراند.
اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی نیز با اجرای عملیات مقاوم سازی دبیرستان نمونه دولتی علامه امینی، و احداث دبیرستان 6 کلاسه شهید بهشتی و خوابگاه دانش آموزی ابن سینا 3 فضای آموزشی و تربیتی ایمن را با تجهیزات کامل به دانش آموزان سی سخت تحویل داد.
با تلاش همکاران سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و همراهی خیرین نیکوکار این مدارس با برخورداری از استانداردهای نظام مهندسی و تجهیزات آموزشی به بهره‌برداری رسید تا لبخند رضایت و مسرت را بر لبان کودکان و نوجوانان مشتاق بنشاند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

والدین
Iran, Islamic Republic of
همین مدرسه دانش رامیتوانستندتامهر۱۴۰۰تحویل بدهند....یکسال بیشتر زمان بردومهر۱۴۰۱تحویل دادند....چه فشاروهجوم انبوهی ازدانش آموزان مجبوربودنددرمدرسه دیگه درس بخونند....هنوزهم بخشی ازمحوطه اش درست نشده....فقط واقعیات هم گفته بشه بد نیست
پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
1