تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۵۵۹۴۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری؛

مدیران بانکی کهگیلویه و بویراحمد به سیلاب و کلوار سفر کنند

۰
مدیران بانکی کهگیلویه و بویراحمد به سیلاب و کلوار سفر کنند
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر جذب سهم تسهیلات و اعتبارات مقاوم‌سازی مسکن روستایی توسط بانک‌های کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده امروز چهارشنبه (30 آذرماه 1401) در نشست شورای بانک‌ها که به دستور کار اعتبارات سیل مانسون، تسهیلات مسکن روستایی و تسهیلات زلزله سی‌سخت اختصاص داشت، گفت: سهمیه استان برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی چهار هزار واحد است که اعتبار دو هزار و ۸۲۰ واحد جهت مقاوم‌سازی به استان ابلاغ شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برای هر واحد روستایی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که مردم از ما انتظار دارند تلاشمان را برای جذب اعتبارات مقاوم‌سازی مسکن روستایی چند برابر کنیم تا هر چه سریعتر منازل آنها ساخته شود.
وی با بیان اینکه چند ماه پیش تسهیلات مسکن روستایی باید پرداخت می‌شد، عنوان کرد: شرایط ساخت و ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با سایر مناطق متفاوت است و بسیاری از پروژه‌های عمرانی به دلیل وضعیت آب و هوایی شرایط خاصی دارند و زمان مناسب برای ساخت و ساز را از دست دادیم.
حاجی‌زاده بیان کرد: دفتر حوزه روستایی و بحران استانداری مدیران بانکی کهگیلویه و بویراحمد را به سیلاب و کلوار، بهمئی و منطقه شیخ هابیل به سمت سرفاریاب ببرند تا از نزدیک وضع منازل روستایی مردم را ببینند، برخی از این خانه‌ها مربوط به چندین سال است و از همین اعتبارات باید مقاوم‌سازی شوند.
حاجی‌زاده خطاب به مدیران گفت: تقاضا می‌کنم اگر روزنه‌ای باز و اعتباری اختصاص داده می‌شود در بازه زمانی مناسب و به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شود.
وی بیان کرد: در منطقه سیلاب و کلوار چندین روستا در مسیر سیلاب هستند که باید جابه‌جا شوند لذا از مدیران شعب استانی بانک‌ها درخواست داریم عدم تخصیص اعتبارات مقاوم سازی مسکن روستایی را از بانک‌های بالادستی پیگیری و با روسای بانک‌ها رایزنی کنند تا مشکلات در عدم پرداخت تسهیلات هر چه سریعتر رفع شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به مشکلاتی که در تخصیص اعتبارات زلزله سی‌سخت به وجود آمد، گفت: متاسفانه در زلزله سی‌سخت برخی از بانک‌ها مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند که نباید در مقاوم‌سازی مسکن روستایی تکرار شود.
حاجی‌زاده در بخش دوم سخنان خود به سیل مانسون اشاره و عنوان کرد: سهم استان در بازسازی واحدهای ناشی از سیل مانسون یک هزار و ۱۵۰ واحد است و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده که توسط بنیاد مسکن پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه جلسه شورای بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی و سیل مانسون ماهی یکبار برگزار شود، گفت: مدیران تا پایان دی ماه نسبت به جذب اعتبارات مقاوم‌سازی مسکن روستایی اقدام کنند و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1