تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۵۶۵۷۲
اخبار استان /

نشست تخصصی پیرامون حمایت از سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

۱
۰
نشست تخصصی پیرامون حمایت از سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
کبنا ؛جلسه حمایت و توسعه زیر ساخت‌های سرمایه‌گذاری با حضور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان بهمراه معاونین و مدیران این شرکت در محل دفتر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزارشد.
به گزارش «کبنا» به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه تخصصی مشترک پیرامون مباحث حمایت از سرمایه‌گذاری با مدیران کل حوزه اقتصادی استانداری در بررسی مسائل و مباحث سرمایه‌گذاری استان، بر ضرورت نگاه دقیق به رسالت حمایتی شهرک‌های صنعتی، افق آتی توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان حوزه اقتصادی تأکید کرد و ایجاد رونق اقتصادی و توسعه صنعتی را مرهون پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اصولی در حمایت از توسعه کمی و کیفی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان دانست.
سهیل مرادی نژاد با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم افزود: از این تعداد ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان تعداد ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی استان دارای همه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری عملیاتی و درحال فعالیت هستند.
وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص حاکم بر اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان یک دستگاه حمایتی رسالت فراهم نمودن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد که با فراهم نمودن نیاز‌های صنایع، به مکانی مناسب برای استقرار واحد‌های تولیدی تبدیل شده است.
مرادی نژاد با اشاره به دیدگاه‌های اقتصادی معاون اقتصادی گفت: کمک به سرمایه‌گذاری و استقرار سرمایه‌گذار در استان و شهرستان‌های مناطق کمتر برخوردار از اهداف و افق توسعه آتی استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به واگذاری‌های سنوات گذشته گفت: در سطح شهرک‌های صنعتی استان علی الخصوص مناطق تقاضامحور در دو شهرستان بویراحمد و گچساران مشکلات کمبود عرصه‌های صنعتی را داریم که در صورت عدم پیش‌بینی در بازه زمانی چند سال آینده با بحران اساسی مواجهه خواهیم شد.
مرادی نژاد اظهار داشت: چنانچه در فراهم نمودن زمین جدید در صنعت اقدام نشود آیندگان بر ما خرده خواهند گرفت که چرا پیش‌بینی کاری لازم در این زمینه انجام نشده است لذا در وهله اول باید نسبت به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تا رسیدن به یک سطح بهینه اقدام و در مرحله دوم در بعد حمایتی گام برداشت و یقیناً تحقق آن نیازمند همراهی سایر دستگاه‌های خدمات است.
مرادی نژاد افزود: شهرک‌های صنعتی مکان و لوکیشن دولتی است که می‌بایست خدمات بهینه به متقاضیان ارائه دهد، طولانی و هزینه‌بر بودن فعالیت‌های عمرانی در ایجاد و احداث شهرک‌های صنعتی، نیاز نگاه جدی به مقوله واگذاری و تعیین تکلیف اراضی راکد را دو چندان نموده است.
رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: حق انتفاع یا بهای زمین صنعتی در استان از کل کشور پایین‌تر است که دقت مضاعف در واگذاری و تسریع در تعیین تکلیف عرصه‌های راکد نگه داشته شده و همچنین دقت در مصوبات کارگروه‌های حمایتی و صدور مجوز‌ها را نیاز دارد.
در ادامه ضامن فر مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش حمایتی شهرک‌های صنعتی گفت: شهرک صنعتی مکانی است که کار را برای سرمایه‌گذاران در بحث اراضی و تغییر کاربری سبک نموده و از این‌رو موهبت و نعمتی است برای واحد‌های صنعتی که کار را آسان نموده است.
ضامن فر افزود: در راستای حمایت ویژه از سرمایه‌گذاری، حدنصاب و توان مالی اشخاص در واگذاری عرصه‌های صنعتی بررسی و اجرایی شود.

مدیرکل جذب و حمایت سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اهمیت تملک اراضی جدید در توسعه گفت: در مجموعه استانداری و معاونت افتصادی عزم و اراده برای تملک اراضی جدید بر مبنای آمایش سرزمین و عدالت در شهرستان‌ها مد نظر است.
ضامن فر در ادامه با اشاره به پاسخگویی روزانه معاون و مدیران کل اقتصادی استانداری گفت: استانداری محل رجوع است رویکرد در حوزه معاونت اقتصادی به سمت صنعت بیشتر و معقول‌تر است و معاون اقتصادی روزانه با سرمایه‌گذاران و فعالین حوزه اقتصادی ملاقات مستمر دارد و پاسخگوی مطالبات است.
وی در ادامه افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نقش دو سویه حمایتی و اجرایی دارد که می‌بایست از این توان به درستی و هوشمندانه استفاده کرد.
ضامن فر در ادامه گفت: مهمترین موضوع در سرمایه‌گذاری صلاحیت و توان مالی افراد در مسائل اقتصادی است اهلیت اشخاص در صدور مجوز‌ها را سنجید.
در ادامه رضاپور مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری گفت: دغدغه‌های حوزه اقتصادی در دو بخش کوتاه مدت و باند مدت قابل احصاست که با هماهنگی معاون اقتصادی استانداری و تعریف اولویت‌های سرمایه‌گذاری، ساز و کار‌های صدور مجوز و واگذاری اراضی با توجه به محدودیت منابع و با نگاه اقتصادی دیده شود.
رضا پور با اشاره اهمیت سرمایه‌گذاری افزود: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با کار کارشناسی و ایجاد هماهنگی در تمامی دستگاه‌ها در جهت ترسیم نقشه راه انجام، منابع و محدودیت‌ها با نگاه اقتصادی دیده شود.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: پیشنهادات و راهکار‌ها در خصوص چالش‌های شهرک‌های صنعتی استان در ظرف زمان مشخص، پیگیری می‌گردد.
 وی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای توسعه از اولویت‌های مهم رفع محرومیت از چهره شهرستان‌های امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: بر اساس درخواست بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان و با توجه به قابلیت‌های شهرستان‌ها تلاش داریم تا متقاضیان با فرصت‌های این شهرستان آشنا و زمینه‌های سرمایه‌گذاری با هدف اشتغال و توسعه منطقه فراهم آید.
 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی گفت: تسهیلگری و ارایه اطلاعات و آمار دقیق از وضعیت هر شهرستان با توجه به نیاز سرمایه‌گذار و کمک به تأمین زیر ساخت‌ها بر اساس وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی و تسریع در صدور مجوز‌ها از مهمترین مشوق‌ها برای جذب سرمایه‌گذار است که مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت کاری قرار دهند.
رضا پور در ادامه گفت: تنها راه توسعه صنعتی جذب سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و تأمین و تضمین این سرمایه‌گذاری با اجرای برنامه‌های هدفمند، قانونی و تسریع در روند اجرای آن است.
ایشان با اشاره به اهداف کلان اقتصادی کشور در ایجاد شرایط لازم برای افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی گفت: از جمله شرایط لازم برای افزایش تولید و رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی است که با همین نگاه یکی از مهمترین رکن اقتصادی و سرمایه‌گذاری که همان شهرک‌ها و نواحی صنعتی به عنوان کانون‌های تمرکز صنایع شکل و ایجاد شده‌اند.
رضاپور در پایان افزود: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی که اثر و نمود مطلوبتر و بهینه آن در شهرک‌ها صنعتی متبلور گردیده، با متمرکز نمودن واحد‌های تولیدی سبب ساز تولید و اشتغال، ایجاد ارزش افزود، افزایش بهره وری درعوامل تولید، گسترش محدوده بازار، تعادل عرضه و تقاضا، ایجاد اثرات جانبی، ایجاد شرایط رقابتی بهتر و. . که همگی افزایش سطح رفاه را در پی دارد، گردیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهبازی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت مسئولین کبنانیوز.لطفا به اطلاع اقایان برسانید ازهمین افرادیکه بنابه وعده های شماها زندگی خودشون را باختندحمایت کنید کافیه و توراخدا دیگران رابدبخت نکنید
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
1