کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد:

ارتباطات استان کهگیلویه و بویراحمد پایدار شد

22 دی 1401 ساعت 1:07

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش برف سنگین و قطعی شبکه برق در اکثر شهرها و روستاهای استان باعث ایجاد اختلال و در برخی مناطق قطعی شبکه ارتباطی شد که با پیگیری ها و تلاش مجموعه ارتباطی استان رفع شد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش برف سنگین و قطعی شبکه برق در اکثر شهرها و روستاهای استان باعث ایجاد اختلال و در برخی مناطق قطعی شبکه ارتباطی شد که با پیگیری ها و تلاش مجموعه ارتباطی استان رفع شد.
به گزارش کبنا، سید محمود رادمنش، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه از ساعات اولیه دیروز شاهد بارش سنگین برف در بسیاری از نقاط استان بودیم گفت: در پی این بارش‌ها، شبکه برق استان دچار قطعی و خاموشی سراسری شد که این اتفاق باعث ایجاد اختلال سایت‌های ارتباطی گردید.
وی افزود: قطعی شبکه برق و اتمام باتری‌های پشتیبان در بسیاری از سایت‌های ارتباطی استان به‌ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی نیز باعث خاموشی کامل شبکه ارتباطی در این مناطق شد و اینجانب به نوبه خود به عنوان خدمتگزار مردم، بخاطر مشکلاتی که برای مردم شریف این مناطق در حوزه ارتباطی پیش آمده از مردم عذرخواهی می کنم.
رادمنش ادامه داد: از همان ساعات اولیه، همکاران ما در حوزه ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد اعم از شرکت مخابرات، ارتباطات سیار، ایرانسل و دیگر اپراتورها تلاش خود را برای حفظ پایداری شبکه ارتباطی انجام دادند.
رئیس شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، افزود: با توجه محدودیت زمانی پشتیبانی باتری سایت های ارتباطی و طولانی شدن قطعی شبکه برق در جاهایی که امکان میسر بود از طریق دیزل ژنراتور برق سایت های ارتباطی تأمین شد و متاسفانه در نقاط صعب العبور و دوردست این امکان وجود نداشت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد درباره روستاهایی که شبکه ارتباطی آن‌ها در پی قطع سراسری برق دچار اختلال و قطعی شده بودند، گفت: عمده این روستاها در مناطق سردسیر و کوهستانی قرار داشتند که الحمدلله بخش زیادی از ارتباط این روستاها به حالت پایدار بازگشته است.
این مقام مسئول افزود: متأسفانه بیش از 90 درصد قطعی‌های ارتباطی گزارش‌شده در سطح استان ناشی از اختلال و قطعی شبکه برق به دلایلی همچون فرسودگی شبکه برق استان، سرقت ترانس و کابل به‌ویژه در مناطق محروم و دورافتاده و یا صعب العبور است.
رادمنش در خاتمه با تشکر از زحمات شبانه روزی مجموعه ارتباطات در استان گفت: الحمدلله شرایط ارتباطی اکثر نقاط استان در حال حاضر در وضعیت نسبتا پایداری قرار گرفته است و از طریق ستاد بحران و همکاران شرکت برق استان پیگیر رفع اختلال شبکه برق چند نقطه روستایی هستیم و به محض رفع مشکل شبکه برق این نقاط، ارتباط برقرار خواهد شد.


کد مطلب: 456903

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/456903/ارتباطات-استان-کهگیلویه-بویراحمد-پایدار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1