تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۴۵۷۱۰۸
رئیس اورژانس 115 استان خبر داد؛

گازگرفتگی 4 نفر در یاسوج بخاطر استفاده از بخاری نفتی

۱
۱
گازگرفتگی 4 نفر در یاسوج بخاطر استفاده از بخاری نفتی
کبنا ؛
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن چهار نفر از اعضاء خانواده یاسوجی را راهی بیمارستان کرد.
به گزارش کبنا، جهانبخش وحدت نژاد امروز دوشنبه (26 دی ماه 1401) افزود: پس از دریافت گزارشی مبنی بر وجود علائم سردرد، سرگیجه و تهوع چهار نفر در منطقه اکبرآباد شهر یاسوج بلافاصله پایگاه سه شهری به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه دو پسر ۱۰ و ۶ ساله، مرد ۴۰ و مادر ۳۲ ساله دچار گازگرفتگی شدند، بیان کرد: بعد از اقدامات اولیه درمانی توسط امدادگران اورژانس ۱۱۵ بیماران به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج منتقل شدند.
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این خانواده در منطقه اکبرآباد شهر یاسوج در محدوده زمین‌های فرمانداری پشت دیوار نیروی انتظامی از گاز شهری برخوردار نیستند، ادامه داد: این خانواده مجبور به استفاده از وسایل گرمایشی از نوع نفتی شده که موجب گازگرفتگی آن‌ها شد.
وی به خطر بالای وسایل گرمایشی غیراستاندارد و بکارگیری وسایل نامتعارف برای افزایش دمای محیط، یادآور شد: با توجه به برودت هوا، شهروندان نسبت به رعایت موارد ایمنی در نصب و استفاده از ابزار‌های گرمایشی اقدام کنند.
وحدت نژاد اضافه کرد: اولین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شده دریافت هوای تازه است که در چنین مواقعی باید درو پنجره‌ها را باز کرد تا هوای تازه وارد اتاق‌ها و فضا شود، سپس منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کرده و با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهران
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برا مسؤلین مرکز استانم که نمیتونن ساده ترین امکانات رفاهی مردم رو فراهم کنن.اکبراباد منطقه دو شهر یاسوج هست و مردم هنوز دارن با نفت خانهایشان رو گرم میکنن.اگه کسی به داد این خانواده نمیرسید.الان کی پاسخگوی این مردم بود.
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
1