تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۵۷۷۵۰
کبنا گزارش می‌دهد:

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

۹
۱
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت
کبنا ؛
همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود، با اصرار وارد صحن علنی شورا شد و گفت: من باید در این جلسه تکلیفم را روشن کنم و همچنان که می‌گفت: "هر کاری با من می‌کنید بکنید، بگیرید، ببرید، بکشید؛ اما تکلیفم را روشن کنید". وارد جلسه شد و از اعضا خواست تا پنج دقیقه به او وقت دهند تا متن نامه‌اش را قرائت کند. اعضای شورا پذیرفتند و او شروع به خواندن نامه چند صفحه‌ای‌اش که حکایت از خط طویل درد دلش داشت کرد.
به گزارش کبنا، در جلسه گذشته شورا، پایگاه خبری کبنا نیوز به مشکلات مردم پشت دَرِ شورا پرداخت و در هفتمین جلسه پرسش و پاسخ شورا و شهردار برخی از افراد پشت درِ شورا نیز وارد صحن علنی شورای اسلامی شهر یاسوج شد و حرف‌هایش را زد که در ادامه آن را می‌خوانید.
به گزارش کبنا، متن نامه از زبان جهانگیر حسین پور یکی از مراجعه کنندگان به شورای شهر یاسوج به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم شورای اسلامی و اعضای محترم شورای اسلامی شهر یاسوج با عرض سلام و تحیت وافر! ای کاش بجز رنگ خدا رنگ نباشد / در ملک خدا فقر و بلا جنگ نباشد
با احترام به استحضار می‌رساند اینجانب سید جهانگیر حسین‌پور اهل و ساکن بنسنجان به شماره ملی******** از معارضین شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج بوده و خواهم بود که پس از 30 سال تلاش‌های بی‌وقفه و مراجعه به تمامی مسوولین اداری، سیاسی، فنی و مهندسی از سال‌های گذشته هیچ نتیجه‌ای نگرفتم و مسوولین گذشته در سال‌های قبل به حقوق شهروندی و حقوق مالکیت این‌جانب بی‌توجه بودند. تا اینکه بعد از ۳۰ سال خدمت در زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی و ارائه اسناد و مدارک موجود که سال‌هاست تهیه و جمع‌آوری نموده‌ بودم با هماهنگی با شوراهای قبلی و فعلی با نیت خیر و رعایت ادب و منطق و استدلال در زمان تصدی جناب مهندس مقدم شهردار خوب و اخلاق‌مدار (البته از ایشان انتقاداتی دارم) و تعدادی از عزیزان شورای اسلامی شهر یاسوج با تشکیل جلسات متعدد در شهرداری یاسوج در سال ۱۴۰۰ توافق نموده و با نظرات کارشناسان در حالی که در این توافق حقوق این‌جانب به عدالت عملی نشد، فقط به خاطر اجرای طرح‌های شهرداری و کمک به شهرداری و شهروندان حاضر به این توافق گردیدم و با تهاتر و توافق به شهرداری و کارشناسان منتخب از حق و حقوق کامل خود کوتاه آمدم و سازش نمودم تا مانع از اجرای طرح‌های مصوب شهری در این شهر نباشم و در شهر یاسوج عمران و آبادی صورت پذیرد.
ریاست محترم شورای اسلامی و اعضای محترم شورا همان‌گونه که حضرت امام خمینی (ره )در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی فرمودند: از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است؛ اعضای محترم ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود آسان سازند.
با عنایت به فرمایش حضرت امام و وظایف شوراهای اسلامی دفاع از شهروندان و ما ستمدیدگان است که تنها خیری و نفعی و دفاعی از شورای محترم اسلامی شهر یاسوج ندیدیم بلکه مورد هجوم و جنجال‌سازی و ماجرا سازی این عزیزان قرار گرفتیم که بر خود لازم می‌بینیم به صورت حضوری و در جمع صاحب‌نظران از خودم و افراد مشترک از املاک ارثیه پدری‌ام و دفاع و در رفع ابهامات منتقدین اعضای شورا عرایضی را به شرح ذیل  معروض بدارم. تا اعضای محترم شورای شهر به صورت یک طرفه در مورد مالکین املاک پایمال شده و شهروند شهروندان قضاوت عجولانه نمایند و اگر شهامت دفاع از مظلوم را دارند در تصمیمات ابقی حقوق و املاک و خسارات اینجانب و خانواده‌ام و سادات بنسنجان را به ما برگردانند و این جنجال سازی و فرهنگ حرمت و هتک حرمت علیه ما دست بردارند.
1) اینجانب سید جهانگیر حسین‌پور از سن ۱۵ سالگی قیم و سرپرست و وکیل خواهر و برادرم شدم که پدر و مادرمان را از دست داده بودیم و دارای نسق زراعتی در املاک بنسنجان می‌باشیم.
2) حدود ۱۰ الی ۱۱ هزار متر از املاک کشاورزی و باغات شهری ما در حریم خیابان‌های بنسنجان قرار گرفته که بیش از ۳۰ سال از قرار گرفتن آنها در طرح‌های تفضیلی قرار گرفته.
3) پس از اجرای خیابان ۴۵ متری جاده یاسوج اصفهان و قطع جدول آبی اراضی بنسنجان و بی توجهی مسوولین و بی‌تفاوتی شوراهای سال‌های قبل تاکنون استفاده از این اراضی امکان نداشت و از طرفی عدم اجرای طرح های تفضیلی و تعیین و تکلیف اراضی و املاک اهالی بنسنجان و اراضی و زراعات ما و کشاورزی ما از بین رفت. درختان باغ این‌جانب به تعداد ۵۰۰ اصله درخت شهری ثمری که حدود ۵۰ عدد از آنان گردو بود از بین رفت و تعدادی هم در زمان اجرای طرح خیابان ۴۵ متری آیت الله‌ملک‌حسینی توسط شهرداری قطع گردید.
4) در طول سال‌های گذشته هیچ که از مسئولین استانی شهرسازی و فنی و مهندسی و حتی با مسوولین کشوری در خصوص خسارات این‌جانب و افراد تحت تکلف، تعیین و تکلیف املاک‌مان اقدامی نمودند و در طول این سال‌ها به تمامی مسئولین مراجعه نمودم و جوابی نگرفتم.
5) از زمان تصدی جناب دکتر نستهن مقدم و شروع پروژه ۴۵ متری حضرت آیت‌الله‌ملک‌حسینی با تشکیل جلسات متعدد و پیگیری‌های مداوم شهردار و تعدادی از اعضا اعضای محترم شورا و با توجه به مدارک روسای محترم شوراهای اسلامی قبل و مدارک و اسناد تصمیم گرفتند گوشه‌ای از خسارات این‌جانب را در قالب تهاتر و معوض توافق نموده و طرح ۴۵ متری را اجرا نماید. این‌جانب با احترام گذاشتن به نیت خیر این عزیزان و معاونین شهرداری نه تنها به رفع ممانعت از اجرای ۴۵متری بلکه تقاطع سی متری به ۴۵ متری را که در زمین‌هایم به هم برخورد می کردند با عوامل شهرداری و شورای شهر و جناب دکتر مقدم در قالب توافق‌نامه سازش نموده و معوض ۵۱۰۷ متر  از اراضی خودم  ۳۴۷ متر و ۵۲ سانت تحویل گرفتم.
6) با توجه به توافق فی مابین این‌جانب و شهرداری یاسوج که ملزم به خاکبرداری ملک حمام قدیم و در بلوار ارم از الزامات و تضامین شهرداری بود و شهرداری از یک تسطیع و خاک‌برداری این ملک به دلیل اعتبار مالی اقدامی ننمود. حدوداً مبلغ ۵۰ میلیون تومان هزینه نمودم و آن را تفکیک کردم.
7) از آن‌جایی که بعضی از اعضای محترم شورا فرمایش حضرت امام را در رعایت حقوق شهروندی رعایت ننمودند در سال‌های مختلف فضای مجازی علیه این‌جانب و شهردار محترم  جوسازی و جنجال و مطالب زیادی بیان نموده بودند و گفته بودند ملک حمام را به دو نفر با قیمت و بهای کم شهرداری  یاسوج واگذار نموده این ادعا دروغ محض بود و ناآگاهانه قضاوت نموده‌اند و این دو نفر1) سید جهانگیر حسین پور و 2)سید محمد میرگوشه که هر دو نفرمان با توجه به اینکه پدرانمان در قید حیات نبود بر اساس انحصار ورثه نماینده وراث دیگری بودیم که در املاک از بین ما رفته و پایمال شدمان سهیم بوده و هستند و این اظهارات و قضاوت‌ها و تهمت‌ها قصاص قبل از جنایت است.
8) از آنجا که آقای میرگوشه دیگر مالکی که زمینش در حریم ۴۵ متری قرار گرفته حتی یک سانتی متر برایش باقی نمانده و سرپرست وراث به پدرش می‌باشد و در خارج از استان مشغول امرار معاش خانواده‌اش می‌باشد و برخی اعضای شورا در غیاب این این‌جانب و آقای میرگوشه در فضای مجازی مطالبی بیان داشتند هیچ سوالی هم در این خصوص از ما دونفر ننمودند و این اظهارات باعث هتک حرمت و حیثیت برای ما گردیده و پایمال شدن و تضییع تجزیه حقوق ما گردید.
9) این‌جانبان حسین پور و میرگوشه از سادات امامزاده شاه قاسم می‌باشیم و شهردار یاسوج _ جناب دکتر مقدم_ هیچ‌گونه نسبت نسبی و سببی با ما نداشته و حتی می‌توانیم ادعا نماییم که نمی‌دانیم ایشان اهل کجا و چه طایفه‌ای می‌باشد و هیچ بده بستانی هم با هم نداشته و نداریم.
۱۰) با توجه به اینکه اعضای محترم شورای اسلامی که در زمان انتخابات برای کسب اکثریت آرا و کسب قدرت و ورود به سیاست به مردم مراجعه می‌نمایند و از مردم طلب رأی می‌نمایند برای ما شناخته شده‌تر هستند و آنها هستند که در انتخابات به ما و شهروندان قول و وعده دفاع و اثبات حقوق‌مان را می‌دهند ولی پس از انتخابات و نشستن بر مسند و صندلی شورا و کسب قدرت سیاسی خلف وعده می نمایند و این فضاسازی‌های رسانه‌ای خود نمونه‌های از کذب اظهارات آنها قبل از رسیدن به صندلی شورای شهر می‌باشد.
۱۱) اگر اعضای محترم شورا که بعضاً تعدادی از آنها دلسوز ما مال‌باختگان و ستم‌دیدگان بودند چرا در ادوار گذشته به فکر احداث این طرح‌ها و اجرای طرح‌های تفضیلی و حمایت از مردم مظلوم هیچ اقدامی ننموده‌اند. ۱۲) اگر قدرت طلبی و سیاسی بازی در شهر یاسوج به ویژه در شورای اسلامی شهر یاسوج نفوذ نکرده بود چرا به جای تقدیر از شهردار مقدم در تکمیل چند پروژه بزرگ عمرانی علیه ایشان و شهروندان این شهر توطئه می‌نمایند و مردم‌آزاری می‌کنند. به جای این همه جنجال‌سازی از شهرداری حمایت نمایند و به فکر مردم باشند تا به حقوق خودشان برسند و شهر را آباد نمایند.
13) آقایان مسوول که نگران شهر یاسوج و شهروندان یاسوجی می‌باشیپند با قاطعیت تمام در جذب اعتبارات عمرانی و شهرسازی تلاش نمایند و حقوق کارکنان شهرداری و کارگران خدماتی که نان شبشان را ندارند را تهیه و پرداخت نمایند نه اینکه جو این شهر اصیل لرنشین و شهیدپرور را سیاسی کرده و به صورت خصمانه علیه یکدیگر موضع‌گیری کنند و تعامل شهردار یاسوج و معاون عمرانی استانداری این شهر و دیار را بسازند و آباد نمایند.
14)  به جای تخریب همدیگر نام استان و مسوولان بومی استانی در فضای مجازی در سطح کشور آبروداری نموده و برای همدیگر احترام قائل باشند و حرمت نگه دارند.
۱۵) شاید کسی یا کسانی به قصد نشانه گرفتن این حکومت و این دین و این خدمت‌رسانی تصمیم به ایجاد تنش و اختلاف بین شورای محترم اسلامی یاسوج و شهرداری و عوامل شهرداری باشند این از شگرد مخالفین به نظام بوده و هست به مصداق آیه شریفه قرآن کریم که میفرماید:"وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ ٱللَّهُۖ وَٱللَّهُ خَيۡرُ ٱلۡمَٰكِرِين" مکر خدا بالاتر از مکر هر مکر کننده‌ای است.
۱۶) این حقیر سید جهانگیر حسین‌پور شهروند وظیفه‌شناس از اعضای محترم شورای اسلامی شهر یاسوج و شهردار محترم یاسوج و مسوولینی که در این‌گونه جلسات شرف حضور دارند استدعا دارم که به جای موضع‌گیری و مچ‌گیری علیه همدیگر با سعه صدر با وحدت و انسجام دست به دست هم دهید و این شهر و دیار را آباد کنید نه این که همدیگر را تخریب نمایید باید حرمت نگه دارید و آینده باز در آبان ماندن شهرمان به هم نیاز داریم.
17) با عنایت به اینکه در بخش‌هایی از شهر یاسوج کارهایی انجام شده و این کارها باید تکمیل و شهروندان با دلخوش و بدون از حاشیه‌سازی از آن استفاده کنند نماینده شورای محترم با عزت نفس تمام و تدابیر مدبرانه خود و شهرداری محترم با تلاش بیشتر و مضاعف به افتخارات این شهر بیافزایند و دست از لجبازی و خصومت و دشمنی با هم بردارند.
18) در پایان استدعای عاجزانه دارم که مجموعه مسوولین به فکر شهروندان ضرر و زیان دیده هم باشند و این‌جانب که خود مستحق وصول مابقی مطالبات و اراضی بلاتکلیفم هستنم که در طرح‌های دیگر قرار گرفته باشند تا خدا هم از شما راضی باشد لازم به ذکر است که هرگونه اختلاف مابین شما مسوولین محترم باعث تحریک بیشتر دشمنان قسم خورده این نظام می‌گردد که جوانان این مرز و بوم را از این حکومت اسلامی و شما مسوولین بیزار می‌نماید و روزی خواهد رسید که همه شما از این گونه اشتباهات پشیمان خواهید شد و آن وقت دیگر فرصت جبران را ندارید.
19) در پایان بنا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) حدود وظایف شوراهای اسلامی که در قانون معین شده باید در قول و عمل به طور کامل رعایت شود اعضای شورا ها و وظایف خود را به درستی بشناسند و بر تحقق آن همت بگما رند و چیزی را که در قانون پیش‌بینی نشده و یا به خاطر واقعیت‌های کشور و دولت قادر به انجام آن نیستند و دهند و مردم را از کمک و اقدام شوراهای اسلامی مأیوس نسازند.

بیشتر بخوانید:
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
وقت سایتتو برا شورا وشهردار نذار که ارزششو ندارن.
بازرس
Iran, Islamic Republic of
خب معلوم بچه گول میزنی، از شهردار طرفداری میکنی، اگه ملک حمام رو قانونی بهت واگذار کردند قبول در غیر اینصورت خودت و شهردار باید جوابگوی این باشد
United States
زمین حمام قدیمی متعلق به شش دانگ مردم بنسنجان است اگر کسی ادعای آن رادارد الکی ادعا می‌کند در قای این زمین را از سهم همه مردم جدا کردن برای حمام عمومی وباید یه ساختمان عام المنفعه در آن احداث شود هیچ کدام از اهالی بنسنجان روی آن مالکیت ندارد تحقیق محلی از افراد قدیمی کنید
Iran, Islamic Republic of
زمین جمعه بازار فعلی هم برا شهرداری نیست شهرداری غضبش کرده
Iran, Islamic Republic of
خدایا توی این شهر چه میگذره
چه معامله نایب که صورت نمیگیرد
چه رساناهایی که بوجود نمیاد
چرا سازمان بازرسی پیگیری وشفاف سازی نمیکنه
بخدا با این کارهاتون مردم از خدا وپیر وپیغمبر بریده اند
مردم را یه کلام کافر کرده آید
فکر میکنین دیگه مردم حرف شما ها را قبول دارن
زهی خیال باطل که مردم آگاه هستن
مردم انتظار دارند که همه زد وبندها شفاف سازی بشه. وسلام
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر باید جلوی زمین خواری را بگیرد.

البته هنوز جای سوال است شورای شهر های قبلی و فعلی خودشان دستی بر آتش . دارند.

زمین های زیر سالن کوثر که بلوک بندی هم شده مربوط به چه کسانی است؟
زمین های بالای میدان کوهنورد مال کیست؟
بویر احمد
Romania
/اقای شهردار و اشنا و احمدی کیش با دست تقدیر خدا چه می کنید
فقط خدا
Iran, Islamic Republic of
/ بازرسی استان جناب آقای دانش وطباطبایی کجاست مگه فقط تو استان ما فقط اداره منابع طبیعی شهرستان هست در ضمن مگه ما خودمون نیرو تو استان نداریم تا بخواهیم برویم نیرو از نور آباد بیاوریم پس آقای بازرسی در استان ما خیلی ادارات وخیلی خلافت قانون هست پس پیگیری کن
عباسی
Iran, Islamic Republic of
دانشی کیه،دل خوش نباش ب ای حرفا،اقایون هرجا سفارش گرفته باشن میرن،انشالا ک هرکی تو بازرسی هست و کاهلی میکنه و شهرام بهرام میکنه چوب صدا دار خودا رو بخوره
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1