تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۵۷۹۸۶
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد / ۲۸۲ میلیارد تومان به جاده پاتاوه به دهدشت تخصیص یافت

۵
۰
۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مدت ۹ ماهه امسال، ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان تزریق شده که این اعتبار نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.
به گزارش کبنا و به نقل از سایت استانداری، سید علی احمدزاده اظهار داشت: سال ۹۹ از محل ارزش افزوده ۵۹ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین اعتبارات ارزش افزوده در راستای تقویت زیرساخت‌های شهری و خدماتی در سال ۱۴۰۰ به شهرداری‌های استان به حدود ۱۸۲ میلیارد تومان رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان اعتبارات ارزش افزوده تزریق شده به شهرداری‌های استان، در مدت ۹ ماهه امسال به حدود ۲۹۵ میلیارد تومان رسیده که شاهد رشد چشمگیر بوده است.
دکتر احمدزاده تأکید کرد: رشد اعتبارات ارزش افزوده که به شهرداری‌های استان، ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۶۲ درصد بوده و رشد ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۲۰۴ درصد داشته است.
وی ادامه داد: هر ساله اعتبارات زیادی برای حمایت از شهرداری‌ها از طرف دولت به شهرداری‌های استان به طور مستمر داده می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اداره شهر‌ها و عمران و آبادی در درون شهر‌ها به عهده شورای شهر و شهرداران است.
احمدزاده ابراز کرد: اکنون در سطح شهر یاسوج چندین پروژه بزرگ با حمایت دولت و اعتبارات دولت و سفر رئیس جمهور در حال اجراست.
وی عنوان کرد: برای نمونه تقاطع غیر همسطح مهریان، پل سوم و چهارم بشار در یاسوج با اعتبارات دولتی در حال ساخت‌اند.
۲۸۲ میلیارد تومان به جاده پاتاوه به دهدشت تخصیص یافت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸۲ میلیارد تومان از محل سفر نخست رئیس جمهور به استان، به پروزه تخصیص داده شده و پروژه با سرعت مطلوب در حال انجام کار است.
سید علی احمدزاده در ادامه صحبت‌هایش گفت: جاده پاتاوه به دهدشت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۱۳۷۳ بوده که سال گذشته در سفر هیأت دولت به استان ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این جاده اعتبار داده شده است.
وی افزود: با تزریق این اعتبارات عملیات عمرانی جاده پاتاوه به دهدشت بسیار سرعت گرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جاده پاتاوه به دهدشت یک تونل ریزشی دارد که به سرعت عملیات تکمیل این تونل در دست اقدام است.
احمدزاده عنوان کرد:‌ امید است تا سفر دوم دولت به عنوان یک پروژه تأثیر‌گذار و بزرگ در کریدور شمال به جنوب کشور به بهره‌برداری برسد.
بنا بر این گزارش، ۲۷ سال است که از آغاز عملیات اجرایی این جاده ملی می‌گذرد و حتی برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.
۱۳ تونل بطول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
این جاده جزء مهمترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.
مردمان این دیار انتظار داشتند احداث این جاده مهم کمتر از ۱۰سال طول بکشد اما گذشت ۲۷ سال از شروع عملیات ساخت آن، سبب گلایه هم استانی‌ها شده است اما در دولت مردمی سیزدهم‌امید‌ها برای افتتاح از این طرح رنگ واقعیت به خود گرفته است.
اکنون مردم صد‌ها روستای مسیر شهر دهدشت تا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کاهش راه ارتباطی از این جاده برای تردد استفاده می‌کنند بنابراین به صورت محلی و در واقع غیر رسمی این جاده به زیر بار ترافیک رفته و روزانه مورد استفاده خیلی از مردم قرار می‌گیرد.
با تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت تعداد ۴۰۰ روستا با یکصد هزار نفر جمعیت از جاده دسترسی مناسب برخوردار شده و خدمت‌رسانی دولت به ساکنان آن‌ها به سهولت صورت می‌گیرد.
پروژه بزرگ ملی دهدشت - پاتاوه به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
اجرای این پروژه و به بهره‌برداری رسیدن مسیر مواصلاتی آن علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.
با بهره‌برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسایط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه - دهدشت بوجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت بدنبال خواهد داشت.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی خدمات نظام اسلامی ایران شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج اعتبار شهرداری‌ های کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
دم. اداره. مالیات. آقای فرخان. گرم. آقای استاندار. تو چرا. پز میدی
Iran, Islamic Republic of
تا ببینیم ایم خیابونها و فاظلابها و غیره را درست می کنند
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدزاده ،شهردار هم مثل شما شانسی پست گرفت،،وگرنه کاری به رفاه شهروندان ندارد.
Iran, Islamic Republic of
شهرداری میگن در زمان احمد زاده پولی به ما پرداخت نشده یعنی چی
Iran, Islamic Republic of
والله چه عرض کنیم.
نونیم کی راست ایگو کی درو
فقط دونیم شهرمون داغونه
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1