تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۵۹۵۷۸
شهرستان مارگون، سرزمین تفرجگاه‌های آبی؛

مکان‌های گردشگری شهرستان مارگون را بشناسید

۱۱
۱
مکان‌های گردشگری شهرستان مارگون را بشناسید
کبنا ؛شهرستان کوچک مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل آبشار‌ها، چشمه ساران و دریاچه مورزرد زیلایی می‌توان سرزمین تفرجگاه‌های آبی دانست.
تفرجگاه‌های آبی شهرستان مارگون محلی برای شنیدن نغمه دل‌انگیز آب چشمه ساران، مشاهده آبشاران و تجربه آرامش و سکوت تالاب است.
آبشار شهنیز، دشت سقاوه، روستای بی‌بی خاتونین و دریاچه مور زرد زیبایی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان مارگون است که سالیانه گردشگران بسیاری را به این گوشه از کشورمان می‌کشاند.
این سرزمین زیبا که از شمال با شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب تا جنوب غربی با بویراحمد، از غرب با کهگیلویه و از شرق با شهرستان دنا همسایه است می‌تواند مقصد مناسبی برای طبیعت گردی در نیمه نخست سال به ویژه تعطیلات نوروز باشد.
دریاچه مور زرد زیلایی
دریاچه مور زرد مهمترین جاذبه طبیعی گردشگری شهرستان مارگون محسوب می‌شود که سواحل آن نمونه‌ای شگفت‌انگیز از زیبایی‌های آفرینش خداوندی است.
آب این دریاچه که از چشمه‌های کارستی و روان آب‌های سطحی تأمین می‌شود، گستره‌ای به مساحت ۳۵ متر با میانگین عمق هشت متر را در بر گرفته است.
شهرستان مارگون، سرزمین تفرجگاه‌های آبی
در دریاچه مورزرد که محل زیست انواع ماهی، قورباغه، مار آبی، مارماهی، لاکپشت، خرچنگ است و پرندگان آبی همچون مرغ ماهیخوار، اردک و غاز نیز در اطراف آن زندگی می‌کنند، مکانی دل‌انگیز برای مشاهده جذابیت‌های پرنده نگری است.
این دریاچه که به نام برم مور زرد زیلایی در فهرست آثار ملی ثبت شده مانند اقیانوس آبی کوچکی است که آینه‌وار طراوت و نشاط را انعکاس می‌دهد.
منطقه اطراف دریاچه مذکور که پوشیده ازجنگل‌های بلوط و زالزالک و گل‌های زرد، درختان کوهی و زمین‌های زراعتی سرسبز است آنچنان چشم نواز است که گویی در بهشتی زمینی را به روی مهمانان خود گشوده است.
آب دریاچه مورزرد زیلایی از طریق یک راه باریک به آب رودخانه ریش در منطقه سادات شاه غالب شهرستان کهگیلویه میریزد و از آنجا پس از طی مسافتی، به رود کارون می‌پیوندد.
آبشار شهنیز
آبشار شهنیز که در منطقه‌ای بکر و با چشم انداز‌های طبیعی دلنشین واقع شده با آب و هوایی دلپذیرو خنک در تابستان و طبیعت سفید پوش در زمستان می‌تواند در همه فصول سال جذابیت‌های کم مانندی برای گردشگران داشته باشد.
شهرستان مارگون، سرزمین تفرجگاه‌های آبی
ارتفاع این آبشار دائمی حدود ۱۸ متر است و پرواز پرندگان بر پهنای آبی آن جلوه‌ای زیبا از هنرنمایی طبیعت است و دسترسی به این آبشار از طریق جاده ارتباطی شهرستان مارگون به روستای چشمه گلی امکانپذیر است.
دسترسی به آبشار شهنیز از طریق جاده ارتباطی شهرستان مارگون به روستای چشمه گلی امکان‌پذیر است.
قله رنج
قله رنج که چون صخره‌ای عظیم و نامنظم بر کوهستان‌های اطراف تکیه داده، در جنوب روستای مارگون واقع شده است این کوه همه ساله تعدادی از کوهنوردان و دوستداران طبیعت را به سوی خود جلب می‌کند.
روستای بی‌بی خاتونین
بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی خاتونین (س) در وسط یک قبرستان تاریخی دوره اسلامی در ضلع شمال غربی روستای سقاوه از توابع شهر مارگون شهرستان بویراحمد سفلی قرار دارد را می‌توان جلوه‌ای از پیوند گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی عنوان کرد.


امامزاده بی‌بی خاتونین (س) دو خواهر هستند به نام‌های زبیده خاتون (س) و رقیه خاتون (س) که از اولاد حضرت امام موسی کاظم (ع) هستند و در اواخر قرن دوم و اوایل قرن سوم هجری هنگامی که برای دیدار حضرت امام رضا (ع) از حجاز به ایران و از راه بهبهان به شیراز عازم توس بودند به دستور مامون کاروان علویان مورد تهاجم دشمن قرار گرفت و هر کدام در نقطه و مکانی به شهادت رسیدند.
موقعیت جغرافیایی این مکان مقدس را می‌توان «کوه دوبند» در خاور، کوه سقاوه و منطقه «دره‌گر» و میان‌تنگان در جنوب و غرب، روستای موگر «قباد» در مشرق، منطقه جوش و زنگوا در مغرب رودخانه سقاوه در کنار آبادی روان است.
مارگون آماده پذیرش گردشگران
فرماندار مارگون گفت: جاذبه‌های گردشگری این شهرستان آماده پذیرش گردشگران است.
مختار اندرخور افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد سفر‌های نوروزی شهرستان به منظور معرفی مناطق گردشگری، فروش محصولات صنایع دستی و غذا‌های سنتی همزمان با تعطیلات نوروز نمایشگاه سوغات و هدایا در ورودی شهر مارگون دایر می‌شود.
وی بیان کرد: در کنار نمایشگاه سوغات و هدایای مارگون تیم پزشکی نیز برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی مستقر می‌شود.
فرماندار مارگون تصریح کرد: همچنین یک خوابگاه شبانه روزی و چند مدرسه در مناطق شهری و روستایی مارگون نیز برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی می‌شود.
شهرستان مارگون، سرزمین تفرجگاه‌های آبی
شهرستان مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله‌ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

برنو
Iran, Islamic Republic of
روست عزیز و ارجمندم جناب اندرخور مارگون مشکل فرهنگی دارد ابتدا باید دستگاههای فرهنگی هزینه ککند تا مردم مفهوم پذیرش بقیه و مفهوم فرهنگ را یاد بگیرند نه سنتی فکر کنند بعد زیر ساخت های فرهنگی را مهیا کنند سپس مردم پذیرش دیگران را یاد بگیرند و نشان دهند و بقبولانند .دعواهای سنتی را کنار بگذارند.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز نگارنده
ما بویراحمد سفلی و علیا نداریم، یه بویراحمد داریم اونم بویراحمد واحده والسلام.
Iran, Islamic Republic of
باید یک شخص توانمندی فرماندار مارگون می شد
حیف و صد حیف که در این دوره افرادی ناکارآمد و ناتوان امورات را به دست گرفتند افرادی که ماهی یکبار در کلاس درس حاضر می شدند و در یک ساعت هفت یا هشت درس را تدریسی طوطی وار می کردند و خبری نبود تا حداقل یک ماه بعد
آخ و بخت عسکر
هجیر بادست
Iran, Islamic Republic of
سلام، کبای عزیز، تصاویر ابشار شهنیز و دریاچن مورزرد جابجا جاگذاری شده در متن سپاس
جوکار
United Arab Emirates
پس آبشار تنگریس کو اشاره ای نکردی
مارگون
Iran, Islamic Republic of
اخ وبختمو
سی فاضل پورخسرو چش بی
کارآمد کاربلد بی تعارف
اعظمی
Iran, Islamic Republic of
استاندار نالایق و نماینده
چرا پورخسرو را برداشتید نگزاشتید یکم پرستیژ فرهنگ و شخصیتی به ادارات و منطقه ما بده؟
پریا..مارگون
Iran, Islamic Republic of
فرماندار فقط پورخسرو
علی شهنیز
Iran, Islamic Republic of
یاد سید فاضل پورخسرو بخیر
حقش من دتاتیه نالایق درا
یزدان پناه
Iran, Islamic Republic of
آقای پورخسرو پرستیژ فرماندار بی بدیل بی تعارف و سیاس را داشتند، که متاسفانه با ناکارآمدی نماینده مجلس حفظ نشدند
چوبک زن
Iran, Islamic Republic of
دولار با آقای سید فاضل پور خسرو برخورد داشتم
بخدا حیف که برداشتنش واقعادر لوای فرمانداری یک شخصیت کاریزماتیک بود
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

چرا پوتین هنوز «جنگ تمام عیار» را شروع نکرده است؟

علیرغم تمام صحبت‌هایی که مطرح شده پوتین هنوز دستورالعمل استالینیستی را اتخاذ نکرده است....
1