تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۶۰۳۰۲
کبنا گزارش می دهد؛
گله و شکایت مردم کهگیلویه و بویراحمد از بی سروسامانی کرایه های درون و برون شهری / نبود نرخ نامه ها باعث سرگردانی است / رئیس تاکسی رانی یاسوج: نرخ کرایه تاکسی 40 درصد افزایش پیدا کرده
۱
کبنا ؛
یکی از معضلات مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید نبود نرخ نامه و افزایش خودسرانه نرخ کرایه ها است، روزانه بسیاری از مردم از اقشار مختلف دانشجو و دانش آموز و کارمند از تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، ولی متأسفانه میزان رضایت از تاکسی ها پایین است. پیش از این کبنا نیوز در گزارشی به وضعیت نابه سامان تاکسی ها، کرایه های اضافی گرفتن و رفتار نامناسب راننده ها پرداخت، اما اول سال 1402 و افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ها توسط برخی رانندگان داخل شهر و همچنین وضعیت کرایه های حمل و نقل عمومی برون شهری صدای گلایه و شکایت مردم را درآورده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، یکی از مخاطبان در گفت و گو با خبرنگار کبنا در خصوص نرخ کرایه های اتوبوس تهران-دهدشت و بالعکس گفت: نرخ کرایه های اتوبوس از مبدأ دهدشت به تهران کرایه ها گران تر از معمول است، اتوبوس ها قبلا پذیرایی داشتند، اتوبوس vip واقعا ارزش داشت، احساس راحتی می کردی، الان فقط اسم اتوبوس ها وی ای پی شده ولی نه پذیرایی دارند، نه هیچ خدماتی می دهند.
افزایش قیمت کرایه اتوبوس دهدشت-تهران
یکی دیگر از مسافران نیز در خصوص گرانی کرایه اتوبوس گفت: چرا اتوبوس تهران به دهدشت 330 هزار تومان است ولی از دهدشت به تهران 375 هزار تومان؟ وقتی مسیر یکی است و نوع اتوبوس هم یکی است این افزایش قیمت به چه دلیلی است؟
یکی از مسافران تاکسی های یاسوج به دهدشت نیز گفت: راننده های تاکسی خط دهدشت خودسرانه قیمت را بالا برده اند، چرا و بر چه اساسی کرایه ها 150 هزار تومان شده؟ اگر نرخ مصوب است چرا ما خبر نداریم.
مردم در شهرهای مختلف استان از نبود نرخ نامه مشخص قیمت کرایه تاکسی و تعیین نرخ توسط راننده ها کلافه شده اند. در دهدشت و یاسوج وضع به همین شکل است و راننده تاکسی ها خودسرانه قیمت را بالا می برند که موجب سرگردانی مردم شده است.
بی سروسامانی کرایه تاکسی در یاسوج
یکی از شهروندان منطقه سرابتاوه نیز در خصوص افزایش خودسرانه کرایه ها گفت: کجای دنیا راننده ها نرخ کرایه را تعیین می کنند؟ چرا باید نرخ کرایه سرابتاوه به یاسوج 7 تا 10 هزار تومان شود؟ چرا تاکسی رانی و هیچ نهادی پاسخگو نیست، اگر تاکسی رانی نمی تواند تاکسی ها را کنترل کند حداقل فرد دیگری بیاید.
این شهروند یاسوجی افزود: هرخانه ای سه چهار تا دانش اموز دارد، اگر این دانش آموزها هر روز بخواهند بیایند و بروند روزانه بیشتر از 40 و 50 هزار تومان باید فقط برای کرایه تاکسی خطی هزینه کنند، خواهش ما این است که سازمان های نظارتی به این وضعیت ورود کنند.
عبدی دانشمقدم_ رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری یاسوج_ در گفت و گو با خبرنگار کبنا در خصوص افزایش نرخ کرایه ها گفت: نرخ کرایه تاکسی 40 درصد افزایش پیدا کرده و از سوی شورای شهر مصوب شده، و منتظر تصویب شورای تطبیق فرمانداری است.
وی در پاسخ به اینکه «40 درصد افزایش کرایه مطابق قانون افزایش نرخ کرایه است یا خیر؟» گفت: راننده ها برایشان هزینه های قطعات خودرو و خرابی ماشین و مکانیکی بسیار بالا است، یک قطعه ماشین چقدر هزینه دارد، دستمزد مکانیک چقدر است؟
دانشمقدم افزود: هیچ کدام از دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی، امور صنفی و ... جلسه مشترکی با ما برگزار نکرده است، با این حال ما روزانه بخاطر تخلفات کرایه اضافی و دیگر تخلفات تعداد 40 و 50 تاکسی را جریمه می کنیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، یکی از مخاطبان در گفت و گو با خبرنگار کبنا در خصوص نرخ کرایه های اتوبوس تهران-دهدشت و بالعکس گفت: نرخ کرایه های اتوبوس از مبدأ دهدشت به تهران کرایه ها گران تر از معمول است، اتوبوس ها قبلا پذیرایی داشتند، اتوبوس vip واقعا ارزش داشت، احساس راحتی می کردی، الان فقط اسم اتوبوس ها وی ای پی شده ولی نه پذیرایی دارند، نه هیچ خدماتی می دهند.
افزایش قیمت کرایه اتوبوس دهدشت-تهران
یکی دیگر از مسافران نیز در خصوص گرانی کرایه اتوبوس گفت: چرا اتوبوس تهران به دهدشت 330 هزار تومان است ولی از دهدشت به تهران 375 هزار تومان؟ وقتی مسیر یکی است و نوع اتوبوس هم یکی است این افزایش قیمت به چه دلیلی است؟
یکی از مسافران تاکسی های یاسوج به دهدشت نیز گفت: راننده های تاکسی خط دهدشت خودسرانه قیمت را بالا برده اند، چرا و بر چه اساسی کرایه ها 150 هزار تومان شده؟ اگر نرخ مصوب است چرا ما خبر نداریم.
مردم در شهرهای مختلف استان از نبود نرخ نامه مشخص قیمت کرایه تاکسی و تعیین نرخ توسط راننده ها کلافه شده اند. در دهدشت و یاسوج وضع به همین شکل است و راننده تاکسی ها خودسرانه قیمت را بالا می برند که موجب سرگردانی مردم شده است.
بی سروسامانی کرایه تاکسی در یاسوج
یکی از شهروندان منطقه سرابتاوه نیز در خصوص افزایش خودسرانه کرایه ها گفت: کجای دنیا راننده ها نرخ کرایه را تعیین می کنند؟ چرا باید نرخ کرایه سرابتاوه به یاسوج 7 تا 10 هزار تومان شود؟ چرا تاکسی رانی و هیچ نهادی پاسخگو نیست، اگر تاکسی رانی نمی تواند تاکسی ها را کنترل کند حداقل فرد دیگری بیاید.
این شهروند یاسوجی افزود: هرخانه ای سه چهار تا دانش اموز دارد، اگر این دانش آموزها هر روز بخواهند بیایند و بروند روزانه بیشتر از 40 و 50 هزار تومان باید فقط برای کرایه تاکسی خطی هزینه کنند، خواهش ما این است که سازمان های نظارتی به این وضعیت ورود کنند.
عبدی دانشمقدم_ رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری یاسوج_ در گفت و گو با خبرنگار کبنا در خصوص افزایش نرخ کرایه ها گفت: نرخ کرایه تاکسی 40 درصد افزایش پیدا کرده و از سوی شورای شهر مصوب شده، و منتظر تصویب شورای تطبیق فرمانداری است.
وی در پاسخ به اینکه «40 درصد افزایش کرایه مطابق قانون افزایش نرخ کرایه است یا خیر؟» گفت: راننده ها برایشان هزینه های قطعات خودرو و خرابی ماشین و مکانیکی بسیار بالا است، یک قطعه ماشین چقدر هزینه دارد، دستمزد مکانیک چقدر است؟
دانشمقدم افزود: هیچ کدام از دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی، امور صنفی و ... جلسه مشترکی با ما برگزار نکرده است، با این حال ما روزانه بخاطر تخلفات کرایه اضافی و دیگر تخلفات تعداد 40 و 50 تاکسی را جریمه می کنیم.
۹۰درصدتاکسی درون شهری فقط دربست میبرن,کاش نظارت کنن