تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۶۱۳۷۵
کبنا گزارش می دهد؛

فراموش کاری کهگیلویه و بویراحمدی های مرکزنشین / تریبون داران عید تا عید برای هوای خوش و خرم استان سرزنی می کنند

۴
۲
فراموش کاری کهگیلویه و بویراحمدی های مرکزنشین / تریبون داران عید تا عید برای هوای خوش و خرم استان سرزنی می کنند
کبنا ؛
عده‌ای که از این استان بار سفر بسته و سال‌های پیش مهاجرت کرده‌اند، و فراموش کرده‌اند که برای مملکت داری اول باید خانۀ خود را آباد کرد، تا مملکت آباد شود. عده‌ای که از این سرزمین، فقط هوای خوش و خرم آن را دوست دارند و فراموش کرده‌اند که باید ذکات و دین خود را به این مردم ادا کنند.
کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی، آب، معادن، انرژی، گردشگری و... دارد، در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای کاهش مشکلات استان انجام گرفته، اما باز هم معضلات کم نیستند و از این معضلات و کم و کاستی‌ها رنج زیادی می‌برد، استان کهگیلویه و بویراحمد در آسیب‌های اجتماعی جزء استان‌های اول کشور است. از طرفی جزء استان‌هایی است که از قافله توسعه در ابعاد مختلف آن، عقب مانده و پیمودن این مسیر نیازمند تلاش مضاعفی است چرا که مافیای قدرت تلاش می‌کند ضعیف تر‌ها از قدرت و ثروت و امکانات سهم کمتری ببرند. آباد کردن این استان از طریق حضور افراد توانمند و سرمایه‌های انسانی اتفاق می‌افتد. سرمایه‌هایی که با استفاده از توانمندی‌های خود به اشکال مختلف بتوانند برای حل معضلات استان تلاش کنند.
در سال‌ها و دهه‌های گذشته کهگیلویه و بویراحمدی‌های زیادی به واسطه شغل و تحصیل و... مرکز نشین شدند، اما غالباً این مرکزنشینی هیچ سودی برای منطقه نداشت. افرادی که وجود و نام خود را مدیون این آب و خاک‌اند، حتی اگر به دورترین نقطه مهاجرت کنند باز هم نژاد و قومیت این منطقه را دارند، ولی عده‌ای به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار هیچ بن و ریشه‌ای نداشته‌اند و مرکزنشین به دنیا آمده‌اند.
برخی از این افرادی که در زمینه‌های رسانه‌ای فعال هستند و در روزنامه‌های شرق و ابتکار و... فعالیت می‌کنند یا می‌کرده‌اند، در بسیاری از مسائل مملکتی اظهارنظر می‌کنند ولی برای مسائل و مشکلات مردم مظلوم منطقه کهگیلویه و بویراحمد قدمی برنمی دارند. چطور ممکن است که دیشموک و زیلایی و پیچاب و... فراموش شوند، سد آبریز و سد تنگ سرخ و سد خرسان و محرومیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی استان، خودکشی و فقر، مشکلات زنان این استان هیچ درجه اهمیتی برای این افراد پیدا نکنند، ولی صحبت از مسائل ریز و درشت و ملی و بین‌المللی و شرق و غرب، برجام و چین و روسیه و عربستان در اولویت همیشگی باشند!
کسانی که در تهران نشین شده‌اید، از کهگیلویه و بویراحمد فقط هوای خوش و خرمش را دیده‌اید که سال تا سال و عید‌ها به منطقه می‌آیید و تفرجی می‌کنید و برمی گردید؟ در همین داستان سد‌های استان به ویژه سد آبریز که حق مسلم مردم کهگیلویه است و مسأله‌ای ملی است، کدام یک از کهگیلویه و بویراحمدی‌های تریبون دار در این خصوص حرف زده‌اند؟ آقایان تا به حال چند گزارش و یادداشت و مقاله و توئیت درباره مردم مظلوم این منطقه نوشته‌اید و برای کدام مشکل این مردم در سطوح بالای مدیریتی از طریق امکانات و رسانه خود رایزنی کرده‌اید؟
وقتی عده‌ای این چنین آب و خاک خود را فراموش می‌کنند چه انتظاری از دیگران است که دست یاری به سمت استان دراز کنند! ؟





 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود
عالی و بجا بود
Iran, Islamic Republic of
این عزیزان به پشتوانه ی هلدینگها درمرکز هل دنگ شدند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
شما که مطلب انتقادی میزنی علیه همشهری های تهرانی، این نکته رو درونظر بگیرید همین مردم درون استانی این افراد را از استان فراری دادند ، یه کم واقع بین باشیم
سیدمحمد فاطمی نیا
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما بسیار عالی فرمودید
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1