تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب : ۴۶۳۸۶۱
سفر امیرعبداللهیان به امارات؛

مذاکرات داغ رفع تحریم‌ها / باقری: دیدار با مورا جدی و سازنده بود

۰
مذاکرات داغ رفع تحریم‌ها / باقری: دیدار با مورا جدی و سازنده بود
کبنا ؛
همزمان با ادامه تور منطقه ای وزیرخارجه کشورمان در خلیج فارس و سفر به عمان و قطر که همواره دو پایه اصلی میانجی گری میان ایران و غرب بوده، خبر دیگری منتشر شد که نشان از مذاکرات دو روزه علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای داشت .
به گزارش کبنا نیوز، خبری که به نظر می رسد گمانه زنی های رسانه ای هفته های اخیر درباره توافق نانوشته میان ایران و غرب را تایید می کند و باید منتظر خبرهای جدیدی از مذاکرات در روزهای آینده نزدیک بود . یک تفاهم نانوشته به این معنا که دو طرف چیزی را امضا نکنند تا نیاز به مصوبه کنگره نداشته باشد. تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کنار عبور از بن بست فعلی در مذاکرات هسته ای ، دو موضوعی است که شاید با مذاکرات اخیر باقری و مورا بتوان به باز شدن گره آن امیدوار شد . هفته قبل بود که باقری در امارات با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار کرد و حالا گفت وگو با مورا ، آن هم به مدت دو روز به گونه ای که مورا آن را سخت توصیف می کند، توانسته این امیدواری را پررنگ تر کند؛ هرچند همچنان خبررسانی از این گفت وگوها قطره چکانی و کلی است و جزئیات زیادی در دسترس رسانه ها قرار نگرفته است.
دیروز علی باقری  از گفت‌وگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیئت این اتحادیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها درباره طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.  باقری در توئیتی با انتشار عکسی از این دیدار، اعلام کرد: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. درباره طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم.ساعتی پس از این توئیت، مورا نیز اقدام به انتشار تصویری از ملاقات خود با باقری کرد .او اعلام کرد دیروز و امروز گفت‌وگوهای فشرده‌ای با «علی باقری‌کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات مختلف در دوحه قطر داشته و درباره «طیفی از موضوعات دشوار دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسیر پیش‌رو درباره برجام» گفت‌وگو کرده است.  به گفته مورا، دو طرف همچنین درباره موضوعات مرتبط با منطقه خلیج فارس شامل «استراتژی اتحادیه اروپا، نماینده ویژه جدید اتحادیه اروپا در امور منطقه خلیج فارس و توافق ایران و عربستان سعودی تبادل‌نظر خوبی داشتند».همچنین خبرگزاری قطر گفته است مذاکرات بازگشت به برجام یکی از موضوعات گفت وگوی مورا و وزیر خارجه قطر است. امیرعبداللهیان  در پایان سفر و مذاکرات انجام شده با مقامات کشور کویت و در ادامه سفر منطقه‌ای خود به کشورهای حوزه خلیج فارس، کویت را به مقصد امارات ترک کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1