تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۶۳۹۸۷
کبنا گزارش می دهد؛

ترک فعل دستگاه های مربوطه در خصوص تصادف خونین پلیس راه یاسوج / چه اتفاقی باید بیفتد تا یک مدیر عزل شود؟/ چرا راهداری و راه و شهرسازی به تذکرات سازمان بازرسی توجهی نکردند؟ / چند واقعیت درباره تصادف خونین پلیس راه یاسوج-شیراز

۲۷
۱
ترک فعل دستگاه های مربوطه در خصوص تصادف خونین پلیس راه یاسوج / چه اتفاقی باید بیفتد تا یک مدیر عزل شود؟/ چرا راهداری و راه و شهرسازی به تذکرات سازمان بازرسی توجهی نکردند؟ / چند واقعیت درباره تصادف خونین پلیس راه یاسوج-شیراز
کبنا ؛
تصادف وحشتناک تریلر در پلیس راه یاسوج که 14 خودرو زیر گرفته شد و این حادثه منجر به کشته شدن 6 نفر و مصدوم شدن 26 نفر شد که یک خانواده 5 نفره در این حادثه جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنا نیوز، این حادثه یک بار دیگر نیز در سالهای گذشته اتفاق افتاده و دو نفر در همین نقطه جان خود را از دست داده اند. به گفته مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد در چند ساعت بعد از این حادثه ادارات خدمات رسان استان همگی پای کار بوده اند.
این در حالی است که هیچ مسوولی در این استان بابت این اتفاق عذرخواهی نکرده و توضیحی نداده است. تنها موضوعی که مسوولان قضایی، پلیس انتظامی و هلال احمر به آن اشاره کرده اند ترمز بریدن تریلر و زیر گرفتن 14 خودرو و اتفاقات بعد از آن است. هر چند که بسیاری از مردم اعتقاد دارند این حادثه به دلیل خواب رفتن راننده اتفاق افتاده، یک راننده تاکسی خط برون شهری یاسوج در این خصوص می گوید: اگر ترمز بریده بود حداثل می توانست به یک سمت تریلر را منحرف کند، یا اینکه حداقل می توانست بوق بزند، چرا راننده تریلر اصلا بوق نزد و مستقیم رفته روی خودروهایی که جلویش بوده اند.
قریب به اتفاق مسوولان قضایی و انتظامی بر موضوع ترمز بریدن تأکید داشته اند؛ حادثه در دست بررسی  و راننده تریلر نیز در بازداشت است.
باند خروج اضطراری
یکی از مواردی که طی این دو روز نبود آن احساس می شود نبود باند خروج اضطراری است. در برخی از مناطق کشور به دلیل خطرات جاده ای و برای ایجاد ایمنی بیشتر این رمپ ها احداث شده اند، این در حالی است که کهگیلویه و بویراحمد یکی از پرحادثه خیز ترین جاده های کشور را دارد ولی از وجود این رمپ ها بی بهره است.
در این رمپ ها که پر از شن هستند، خودروهای سنگین و کامیون هایی که ترمز بریده اند و تعادل خود را از دست داده اند برای فرار از حادثه به این بریدگی ها پناه می‌برند. مشخص نیست که راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص فعالیتی انجام داده یا خیر، شواهد حاکی از آن است که تاکنون حرف و سخنی در خصوص لزوم رمپ‌ها در استان زده نشده است.
بی سامانی دست فروش و وانت بارها در کمربندی یاسوج
اگر در اطراف شهر یاسوج سری بزنید با وانتهای میوه فروشی و خواروبار مواجه می شوید که در حاشیه جاده ها پارک کرده اند، به ویژه در حاشیه کمربندی یاسوج به اصفهان نیز این پدیده بسیار مشاهده شده است. هیچ سامانی در خصوص این خودروهای میوه فروشی داده نشده و هر لحظه امکان حادثه‌ای تلخ وجود دارد، کما اینکه در این حادثه نیز چند دست فروش حضور داشتند و ضریب تلفات حادثه بسیار بیشتر از زمانی شده است که دست فروش ها حضور نداشته باشند، چرا که دست فروش ها مشتری ها را به سمت خود می کشانند و جان مردم در این مناطق به خطر می‌افتد. در این حادثه یک دست فروش در گفت و گو با خبرنگار کبنا اینطور عنوان کرده که مشتری که مشغول خرید کردن از این دست فروش بوده، توسط تریلر زیر گرفته شده است.
ساخت‌های غیرمجاز در مسیر راه‌های مواصلاتی استان، وجود انبوه رستوران‌های بین جاده‌ای و افزایش نامعقول تجاری سازی‌ها در حاشیه راه‌ها مهمترین عوامل ناامنی در سطح جاده‌های استان کهگیلویه و ویراحمد است که کارشناسان به آن اشاره می‌کنند.


سازمان بازرسی: تخلف دو مدیرکل راهداری و راه و شهرسازی در حادثه خونین یاسوج محرز است
موضوعی که سازمان بازرسی استان در گفت و گو با خبرنگار کبنا به آن اشاره کرده مشکلات فنی جاده کمربندی و ترک فعل مسوولان است. بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تصادف خونین یاسوج (منطقه پلیس راه شیراز – یاسوج) گفت: برای دو نفر از مدیران متولی تشکیل پرونده شده و در حال بررسی است. تخلف این مدیران در این حادثه محرز است و با آنها برخورد قانونی می‌شود.
محمد مهدی صالحی اظهار داشت: سازمان بازرسی نامه‌های هشداری متعددی را در خصوص این نقطه حادثه خیز با دستگاه‌های متولی (راهداری و راه شهرسازی) مکاتبه کرده که این نامه‌ها هم موجود است.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد: تخلف دو مدیرکل در حادثه خونین یاسوج محرز و برای آنها تشکیل پرونده شده است.
وی افزود: در تاریخ ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ نامه‌های هشداری را به این دستگاه‌های متولی ارسال کردیم و به آن‌ها پیرامون همین نقطه حادثه خیز به لحاظ؛ فضاسازی، رعایت حریم و نقض قوانین و مقررات صورت گرفته هشدار دادیم و تأکید کردیم که باید این موارد اصلاح شود و به آن‌ها گفتیم که ممکن است این اتفاق بیفتد.
صالحی در ادامه اضافه کرد: به این هشدار ما توجه نکردند و هشدار دیگری در تاریخ ۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ به آن‌ها دادیم و گفتیم که حریم جاده یاسوج به شیراز حدفاصل سرآبتاوه تا پلیس راه (شیراز – یاسوج) به دلیل عدم رعایت حریم جاده و تصرف غیرقانونی آن توسط افراد، هر چه سریعتر آن را بررسی کنید و اصلاح امور انجام بدهید که متأسفانه مجدداً به هشداری‌های سازمان بازرسی توجه نکردند.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بنابراین با بررسی‌های که دیروز صورت گرفت و حضور میدانی هیئت بازرسی سازمان بازرسی استان در نقطه حادثه خیز مذکور و شرکت در جلسه مدیریت بحران استان برای مدیران متخلف تشکیل پرونده شد و در حال بررسی است و نتیجه را به مردم هم اعلام می‌کنیم.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان تأکید کرد: تخلف این مدیران صد درصدی محرز است، چرا که به هشدار‌های سازمان بازرسی توجه نکردند؛ چرا که اگر به هشدار‌های سازمان بازرسی توجه می‌کردند، این حادثه به این شکل اتفاق نمی‌افتاد.

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مدیران فنی در حوزه راهداری و شهرسازی است
برخی از نقاط جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از ناامن ترین نقاط جاده ای کشوری هستند، و سالانه مرگ و میرهای زیادی را در این جاده ها شاهد هستیم. کهگیلویه و بویراحمد یک استان در حال توسعه و نیازمند مدیران فنی در حوزه راهداری و راه و شهرسازی هستند که متأسفانه این موضوع مورد توجه وزارت‌خانه قرار نمی گیرد. طی سالهای گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان با 13 «سرپرست» اداره شده است، از طرفی مدیریت راهداری نیز با حواشی بسیار زیادی مواجه بوده و همواره در مضان نقد قرار داشته اند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که نارضایتی از حوزه راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد کم نیست و احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز درخواست تغییر مدیرکل این حوزه را داده است، با این حال وزارت راه و شهرسازی به این درخواست توجهی نکرده است. اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این استان با مسائل استانی آشنایی بیشتری دارد چرا وزارت خانه با استاندار این دولت هماهنگ نیست؟ در حوزه راه و شهرسازی نیز انتقادات زیادی به مدیر این حوزه وارد شد.
کارشناسان معتقدند کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مدیران فنی در حوزه عمرانی است، مدیرانی که بتوانند در جاده سازی و راه سازی وضعیت را بهبود ببخشند. حمل و نقل در استان ما در مراتب بعدی اهمیت قرار دارد، جاده هایی که از امنیت کافی برخوردار نیستند و هیچ ساماندهی نشده اند، نمی توانند در حوزه حمل و نقل نیز موفق باشند.
کلام آخر آنکه؛ یک خانواده 5 نفره در حادثه روز گذشته جان خود را از دست دادند که مصیبت بزرگی برای این خانواده است، با این حال هیچ عذرخواهی از سوی مدیرانی که در این قضایا مسوول بوده اند مشاهده نشد، چه اتفاق دیگری باید می افتاد تا یک مدیر عذرخواهی کند یا اینکه یک مدیری عزل شود؟ چرا این قضایا باید رو به فراموشی برود، در حالی که هر کسی که به نحوی مسوول است باید در این خصوص پاسخگوی عملکرد خود باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

India
آقای کمایی این جاده ها قبلا ساخته شده اند
علی
Iran, Islamic Republic of
روبرو پل سوم بشار هم میوه فروشان سیار باعث هرج ومرج و احتمال خطر می شوند
Iran, Islamic Republic of
نتیجه دخالت نمایندگان در کار اجرایی و دخالت در عزل و نصب مدیران که وظیفه دولت است چنین تبعاتی هم بدنبال دارد
نمایندگان بدانند حق الناس از همه چیز بالاتر است
اجازه دهید نماینده عالی دولت در استان که همان استاندار است کار عزل و نصب را انجام دهد تا افراد متعهد و دلسوز و کاربلد و انقلابی سکان دار ادارات استان شوند
Iran, Islamic Republic of
خودش باید اول از همه عزل بشه
Iran, Islamic Republic of
مساله ی کوچکی نیست و استاندار باید استعفا کنند.
Iran, Islamic Republic of
کمائی خان این را از استاندار انقلابی ت بپرس که یک شبه از مخالف سر سخت به مدافع تمام قدش تبدیل شدی وبه خاطر دفاع از عملکرد نداشته اش زمین و زمان را به توپ بستی استاندار ی که حتی به عیادت مصدومین نرفته وهبچ عکس العملی حدایل ظاهری در این خصوص نداشته ....
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به استاندار دارد ؟
۵۰ سال است که این جاده به همین شکل است . اینکه دوطرف جاده ها دست فروش و بازاری و میوه فروش است ، چه ربطی به استاندار است ؟
.
Iran, Islamic Republic of
در زمان این استاندار چند حادثه د رهمین نقطه صورت گرفته پس به استاندار ربط دارد و باید پیشگیری میکرد و باید جوابگو باشند
ناش
Iran, Islamic Republic of
مدیر شهرستان حوزه بویراحمد هر دو اداره باید پاسخ دهند
سجاد
Romania
رمپ ساختن ربطی ب ساختن جاده قدیم و جدید نداره درضمن شوتی ها هم هرروز تو جاده یاسوج ب اصفهان همین داستان و درست کردنه تااتفاق سنگینی ک افتاد اون موقه میرن سراغ ساختن ایست بازرسی میمند
Iran, Islamic Republic of
آقایی کمایی بنویسید وقتی مدیری بر اساس رانت انتخاب می شود نتیجه اش این است . هر چه زودتر باید نسبت به وضع موجود هر دو مدیر پاسخگو باشند و عزل شوند و افراد متخصص جایگزین شوند.
نمی دونم مگه این حادثه حادثه ی کمی ۶ نفر از هم استانی های ما جان باختند مگر باید چند نفر دیگه کشته بشن تا اداره بازرسی یه تکونی به خودش بده
Iran, Islamic Republic of
افسوس به حال ودرک اونایی که میگن چه ربطی به استاندار و اینا داره مگر در زمان همین استاندار مسوولین فعلی چندمین خادثه از این نوع است که در همین نقطه رخ داده چه تدابیری برای اصلاح جاده ورفع مشکل انجام داده اند حتما باید کس دیگری از جای دیگری بیاد این کار را انجام بده این مسوولین توانایی انجام این کار را ندارند. هرکسی داره دفاع میکنه از این نقطه ذفت و امد نکنه چون خدای ناکرده یا توجه وصعیت جاده ممکنه این حادثه برای خودش یا بستگانش هم رخ بده.
اتفاقا از بیسواد ی استاندار است هنوز فکر میکنه بخشدار باشت است
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
یاسوج وابیه البته بگوم یاسوج مرکز استان ک ب هست نه شهر یاسوج بگوییم مرکز استان وابیه محل بی نظمی دلایل : 1- ورودی های شهر بسیار نازیبا ، حریم جاده محل توقف خودروهای دست فروش ، گذر های غیر استاندارد و ...
2-سرتاسر شهر محل جولان میوه فروشی هاست ، هر کی وارد این شهر بشه فکر میکنه ما غیر میوه هیچی نمی خوریم با ادبیات زننده و ....
3-میدان انقلاب یا همون عدل سابق که مرکز شهر اعلام شده نگاه کنید روی میدان محل پارک نیسان ، بارکش ، تخلیه چاه ، جوشکار سیار و ......
4- بلوار انقلاب به سمت خروجی و بهتر بگم ورودی اصلی مرکز استان هست پل نیمه کاره و بلواری که شبیه بیابان های داغ ... هست خدامیدونه قلب آیم و درد ایا و ای بی تدبیری
5- میدان تلخسرو شده انبار ضایعاتی زباله دونی ، هر مسافر و سرمایه گذار و گردشگری وارد این شهر بقولا مرکز استان چهار فصل میشه یه تف و لعنت میده که خاک بر سرتون با این همه منابع خدادادی هیچ کاری نکردین .
6- بازار یاسوج و المانهای شهری مزخرف ، هر مغازه داری یه تابلویی زده انکار بازار کپریه خدا و دستون چه کنوم
7-فلکه ساعت مرکز تردد شهر مرکز تجمع رانندگان تاکسی بی ادب . کجای دنیا تو قوانین راهنمایی رانندگی پارک دوبل آزاد با این گذر ؟ حالا سوبل پیش کش . اوج بی نظمی و نقض قوانین جهانی راهنمایی رانندگی در فلکه ساعت . شش تا پلیس مامور نظم به ده تا تاکسی دار هست . بایدم این مرکز استان بی نظم و اعتبار بشه . خدایی سراکو بازی ندرالیت خدایی هممون با این بی تدبیری ها فقیر وابیمه ، بیلیت ده تا آدم ایا من ای شهر سرمایه گذاری کنه هممون نجات پیدا کینم
Iran, Islamic Republic of
پنجاه ساله که این شهر کپری است،
.
Iran, Islamic Republic of
هر دو مدیر کل راه و شهرسازی و راهداری و معاون عمرانی استاندار باید عزل شوند ... بدون فوت وقت....
Iran, Islamic Republic of
مسئولیت فقط به فکر حفظ صندلی خود وراضی کردن کسانی هستند که با سفارش ورانت مدیرشان کردند وکارشان فقط سیاسی کاری هست.چطور مجموعه استانداری برای یک همایش کوهنوردی درسیسخت تشکیل جلسه میدهند/ ولی جهر ماشین میوه فروشی را نمی تواند جمع کندجرعت کار سیاسی دارند ولی جرعت برخورد با متخلفان زورگو ندارند
Russian Federation
مدیر راهداری شهرستان برای عدم آزاد سازی حریم باید پاسخگو باشد
United States
نماینده های مجلس که در کار دولت دخالت می کنند باید جوابگو باشند
کارشناس راه ها
Iran, Islamic Republic of
اگر با دید باز و با واقع بینی به حوزه راهداری نگاه کنیم تحولات رو به رشد و سریع در یک و نیم سال گذشته در راه روستایی، نصب نیوجرسی ، بهبود و ارتقا و نگهداری جاده های اصلی استان کاملا مشخص است. کاهش تلفات جاده ای صورت گرفته و رتبه یک کشوری در زمینه آسفالت راه روستایی نشانه افتخار است. لذا قطعاً باید مدیر کل راهداری استان در مدیریت استان های بزرگ یا در مدیریت های سازمان راهداری کشوری استفاده شود.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
درود
اهل کامنت نوشتن نیستم اما از کامنت شما نارحت شدم شاید خود مدیر مربوطه باشی یا معاونش . ولی این اتفاق تلخ هرجای دنیا رخ میداد کم کم همان مدیری که اینجوری سنگش را به سینه میزنی استعفا میداد و یا استاندار خودش میرفت . کو تغییر کو روستاها ما که میبینیم همه روکش و اسفالت با ماندگاری یه ماه نهایت یه سال هست حالا شما رو کاغذ یکی دو تا عدد به کیلومتر شمار اضافه کن در واقعیت چیزی تغییر نمیکنه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر
محمدی
راستا هر سه استعفا دهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سریعا استاندار باید عوض بشه اوضاع هر روز بدو بد تره ماشین میوه فروش وسط جاده سوبله ایستاده بهش میگی بزن کنار طلبکار هم هست خوب این مدیران زیر مجموعه همین استاندار هست .یه اتفاقی صورت میگیره بعد از مدتی به فراموشی سپرده میشه در طول این یکسال همین نقطه مگر تریلی واژگون نشد اگر همون موقع برخورد می شد این اتفاق ناگوار برای هم استانیهای عزیز بوجود نمی امد
کارشناس شهرسازی
Iran, Islamic Republic of
امورات مربوط به حوزه داخل شهر یاسوج یا بهتر بگوییم تا حریم طرح جامع و تفصیلی مربوط به شهرداری است که شخصی مثل آقای مقدم که ضعیف ترین شهردار طول تاریخ بود کاری انجام نشد و شهر یاسوج به چهل سال قبل بازگشت.اخبار حاکی از آن است که ایشان میخواهد وارد انتخابات مجلس بعد در حوزه بویراحمد بشود متاسفم برای مردم یاسوج که امثال مقدم ها بخواهند حتی خودشان را بعنوان نماینده مطرح کنند.امثال ایشان باید در همان هیئت های اجرایی فرمانداری رد صلاحیت شوند و از صحنه روزگار/تا سودای جایگاهی که لیاقت آنرا ندارند به تاریخ بپیوندند. .جاده های بعد از حریم شهری مربوط به راه و شهرسازی و راهداری باید اصلاح شوند و تمهیدات لازم در نقاط حادثه خیز اتفاق بیفتد .بالاخره تا کی باید داغ عزیزانمان را بخوریم .هر مدیری که می آید میگوید به ما ربطی نداشته و برای دوره قبل بوده .پس شما چیکاره اید‌..مدیر کل راه و یا راهداری وظایف شما چیست؟چرا به وظایف خودتان عمل نمیکنید .حتما باید پیمانکاران ضعیف هم راستا به خودتان کار بگیرند و داشته باشید؟شاید در این حادثه فرزندان یا برداران و خواهران خودتان بودند ؟حق الناس چیزی نیست که بتوانید در قیامت از آن فرار کنید
از استاندار و معاون عمرانی و پلیس راه هم باید سوال شود!!!!
راهداری و راه وشهرسازی تنها مقصر نیستند!!!
اعضاء شورای برنامه ریزی استان هم مقصرند.

چرا کسی در این استان جوابگوی عملکرد ضعیف خود نیست.
نمی توانید استعفا دهید. تمام
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار اتقلابی؟ آیا استخدام های غیره قانونی را بی عدالتی ورانت نمی دونید .جدیدا عده زیادی برای استخدام بدون آزمون از طرف لیدر های نمایندگان پیشنهاد شده ویا بکار گرفته شده است.آقای سید نادر حسینی عضو شورای شهر باشت را با جه محوزی در استانداری استخدام وبکار گرفته شده .این موارد را مردم حتما به رئیس جمهور در سفر استانی گزارش کنند البته انتظار میرود استاندار برخورد کند چون روحیه اش با این مسائل بی عدالتی سازکار نبود وشاید هم روحیه تغییر کرده باشد
Iran, Islamic Republic of
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار خدایا به مسئولین کشوری و لشکری واستانی تدبیرا داره صحیح امورراعنایت فرمانت این مردم در آزادی ورفاه باشندواززندگی سالم وبی دغدغه ای برخوردار باشند وآنان راازشرشیاطین جنی وانسی نجات بخش الهی آمین یا رب العالمین الحمدلله رب العالمین والحمد حقه کمایستحقه حمداکثیرا باآرزوی قبولی طاعات و عبادات درسلامت کامل باشیدمصون ازجمیع بلیات سماوی وارضی...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1