تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۶۴۲۴۷
تحلیلی بر انتخابات گچساران و باشت؛
زینل زاده کجای کار انتخابات است؟ / تاجگردون می تواند نماینده خوبی برای مردم گچساران و باشت باشد؟ / چرا چهره های جدید و شاخصی در انتخابات حضور پیدا نمی کنند؟
۲
کبنا ؛
اخیرا اردلان زینل زاده در یکی از پست های اینستاگرامی خود حضور علی محمد آقایی و محمدباقر شریفی در ورود احتمالی به انتخابات 1402 را به دیده میمنت نگریسته، و توصیه هایی برای «خود» و دو کاندیدای احتمالی داشته است.
به گزارش کبنا نیوز، عدم حضور کاندیداهای اصلح و توانمند در گچساران آنقدر بحرانی و بغرنج است که همه می خواهند ردای کاندیداتوری به تن کنند. زینل زاده همانند سیدناصر حسینی هیچ مسوولیتی در سطح کشوری نداشته و مشخصاً ارتباطات و نفوذی ندارد، او در طول مدت مسوولیت خود در شهرداری و پس از آن دچار حواشی زیادی شد و مسوولیت او زیر سوال رفت، و اگر بخواهد برای دومین بار به عنوان کاندیدا پا به عرصه انتخابات بگذارد، با توجه به سوابق او، تصور می شود کاری فراتر از سیدناصر حسینی نخواهد کرد و نباید انتظار زیادی از او داشت.
تکلیف علیمحمد آقایی و محمدباقر شریفی مشخص است، آنها هم کارمند اداری در استان بوده اند، و حتی در رتبه پایین تری از زینل زاده قرار دارند. این دو فرد نیز در دوره مسوولیت خود هیچ کار و عملکرد شاخصی نداشته اند که بتوان به آنها به عنوان یک امتیاز نگاه کرد.
جعفری دیگر کاندیدای انتخاباتی که در یک میان دوره نماینده مردم بود، این دوره هم همچون چند دوره گذشته در تلاش است تا بتواند وکیل مردم در بهارستان باشد، جعفری که در میان سالی به سر می برد، در تهران و در وزارت نفت مسوولیت هایی داشته است و می توان گفت شاید او از بقیه افرادی که نام برده شد برتر باشد. با این حال جعفری نیز چندان آشنایی با قوانین و مواد بودجه ای ندارد و تخصصی در این حوزه ندارد. از طرفی جعفری بسیار محافظه کار تر از آن است که بتواند برای مردم کاری از پیش ببرد و در چند سال گذشته نیز تمام تمرکزش را روی مقابله با حریفان خود از جمله حسینی ها گذاشته است.
به نظر می آید سیدناصر حسینی حیات سیاسی حسینی ها را در دو شهرستان به نقطه پایانی رسانده است، سیدناصر حسینی، برعکس برادر بزرگ خود که فردی شناخته شده و دارای توانمندی و نفوذ است، در همان ابتدا و قبل از حضور خود در انتخابات، به عنوان یک فرد غیرتوانمندی که رزومه مشخصی ندارد در میان اهل فن شناخته می شد، اما رفتارهای خودسرانه سیدناصر و جدا شدن از تیم مشاوره ای اش در دوره نمایندگی، همه را شگفت زده کرد. در نهایت سیدناصر حسینی عملکرد خوبی در طی این دو سال نداشته است و غالب فعالیت های عمرانی و ... راه خود را از سمت استانداری جلو برده اند، و به نظر می آید سیدناصر نقشی در آن نداشته است.
تاجگردون از دیگر افرادی است که احتمال تأیید او در انتخابات 1402 بسیار بالا است، با توجه به پالس های مثبت از سوی مسوولان امر و نهادهای نظارتی انتخاباتی، به احتمال زیاد، تاجگردون پای اصلی انتخابات گچساران و باشت خواهد بود.
قطعا عملکرد ضعیف سیدناصر حسینی، خیلی از مردم را به سمت تاجگردون شیفت داده است و با وجود ضعف عملکردی، نوعی از حسرت بخاطر عدم حضور تاجگردون در فضای گچساران رقم خورده است. اگر بخواهیم به تاجگردون به عنوان یک فرد توانمند بپردازیم، باید به نقاط عطف حیات سیاسی تاجگردون و ویژگی های او پرداخت؛ عدم تأیید تاجگردون در مجلس یازدهم سیاسی بود و عده ای از نمایندگانی که این عدم حضور را رقم زدند به حق تاجگردون و حق مردم ظلم کردند، اما در هر حال انتقادات زیادی به تاجگردون وارد است. تاجگردون یک فرد کاملا سیاسی است و طرفداران خاص خود را دارد، او در دوره مدیریتی خود آنگونه که گفته می شد تبعیض زیادی را در شهرستان ایجاد کرد و بخصوص در استخدامی ها افرادی را وارد دستگاه های اجرایی و ... کرد که قانونی نبود. او توازن استخدام در شبکه بهداشت را بر هم زد و مشکلات اداری و مالی را ایجاد کرد که تاکنون نیز ادامه دارد. صفر تا صد چینش نیروها در ادارات گچساران و باشت با نظر تاجگردون انجام می گرفت و تاجگردون وضعیت کاملا کنترل شده ای را در دو شهرستان ایجاد کرد، دلیل اینکه عده ای از مردم تبدیل به مخالفان اصلی او شده بودند همین موضوعات بود؛ مخالفانی که از عدم تأیید تاجگردون خوشحال شدند.
تاجگردون غالبا اعمال نظرات خود را در هر زمینه ای از جمله زمینه های فرهنگی و غیره مثبت و در جهت شادی مردم می دانست، در حالی که در همان زمانی که جشن شادی و شو به راه انداخته بود، خیلی ها در همان کوچه های محله سادات در رنج و بدبختی بودند و با این جشن ها دلشان شاد نمی شد. در واقع این برنامه های فرهنگی تاجگردونی، رنگ و روی مردمی نداشت و بیشتر شومن بازی بود. درست است که تاجگردون در مجلس نفوذ زیادی داشت ولی مردم از این رفتارهای او هم دل خوشی نداشتند. او در طی دوره نمایندگی خود تبدیل به یک سلبریتی سیاسی شد که در میان مردم جذابیت های خاص خود و در میان عده ای محبوبیت داشت.
از جمله عملکرد مثبت تاجگردون در دوره نمایندگی خود، فعالیت های عمرانی او بود، تاجگردون به ظاهر شهر گچساران رسیدگی بیشتری کرد، جاده سازی در دوره تاجگردون رونق گرفت و برخی فعالیت های عمرانی کلید خورد و به بهره برداری رسید.
اما گاهاً بخشی از فعالیت های تاجگردون در خصوص آوردن وزرا به گچساران و ... کاذب و شومن بازی و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت؛ چرا که فعالیت مثبتی بعد از این حضور انجام نمی گرفت. از طرفی مدیران تاجگردون در دو شهرستان ضعیف بودند و توانایی این را نداشتند که از حضور وزرا و اعضای مجلس در جهت منافع مردم استفاده ببرند. تاجگردون به گونه ای چینش نیروهای خود را انجام داده بود که همه برنامه ها با نظر خود او انجام می گرفت و نوعی از تنبلی در مدیران شکل گرفت. در دوره ای، خود تاجگردون نیز احتمالا به این نتیجه رسیده بود که مدیران او توانایی کار ندارند.
از جمله دیگر فعالیت های مثبت تاجگردون، شناسایی و معرفی افراد نخبه بود. هر چند که او در معرفی نخبه ها به جناح سیاسی هم توجه داشت، که غالباً همه به همین شکل رفتار می کنند، او در دوره نمایندگی اش افراد زیادی از جمله حسین جنتی، موسی خادمی، رحیمی فرماندار، گوهرگانی، زارع پور و عده زیادی از کهگیلویه و بویراحمدی ها و فرزندان گچساران و باشت را برای پست مدیریتی در استان یا در سطح کشوری معرفی کرد.
در آخر اینکه؛ به نظر می آید تاجگردون کم کم به نقش سلبریتی گونۀ خود در میان مردم بیشتر توجه دارد، توجه به مسائل حاشیه ای و رسانه ای کردن عملکردهای منفی سیدناصر حسینی و مدیران او در دوره کنونی و رفتارهایی که در رسانه ها و اینستاگرام دارد، او را شبیه به یک سلبریتی کرده است، تاجگردون اگر واقعا می خواهد نماینده مردم باشد قطعا باید به میان مردم بیاید و از ظرفیت و توانی که دارد در جهت خدمت به مردم استفاده کند، وگرنه در این دوره نیز، مردم با فضای مشوش و حواشی زیادی در دو شهرستان مواجه خواهند بود.
به غیر از تاجگردون، تاکنون هیچ فرد قدر و توانمند دیگری که مدارج و پله های ترقی را یکی یکی طی کرده باشد در انتخابات معرفی نشده است و باید ببینیم که آیا چهره های جدید و توانمندی به انتخابات گچساران و باشت ورود می کنند؟ در انتخابات شهرهای دیگر، در هر دوره ای مشاهده می شود که افراد توانمند جدیدی بصورت اندک اندک وارد گود انتخاباتی می شوند، اما در گچساران چندین دوره است که چنین چیزی را تجربه نکرده ایم و هیچ فرد شاخص و جدید و توانمندی وارد رقابت سیاسی انتخاباتی نشده است.
به گزارش کبنا نیوز، عدم حضور کاندیداهای اصلح و توانمند در گچساران آنقدر بحرانی و بغرنج است که همه می خواهند ردای کاندیداتوری به تن کنند. زینل زاده همانند سیدناصر حسینی هیچ مسوولیتی در سطح کشوری نداشته و مشخصاً ارتباطات و نفوذی ندارد، او در طول مدت مسوولیت خود در شهرداری و پس از آن دچار حواشی زیادی شد و مسوولیت او زیر سوال رفت، و اگر بخواهد برای دومین بار به عنوان کاندیدا پا به عرصه انتخابات بگذارد، با توجه به سوابق او، تصور می شود کاری فراتر از سیدناصر حسینی نخواهد کرد و نباید انتظار زیادی از او داشت.
تکلیف علیمحمد آقایی و محمدباقر شریفی مشخص است، آنها هم کارمند اداری در استان بوده اند، و حتی در رتبه پایین تری از زینل زاده قرار دارند. این دو فرد نیز در دوره مسوولیت خود هیچ کار و عملکرد شاخصی نداشته اند که بتوان به آنها به عنوان یک امتیاز نگاه کرد.
جعفری دیگر کاندیدای انتخاباتی که در یک میان دوره نماینده مردم بود، این دوره هم همچون چند دوره گذشته در تلاش است تا بتواند وکیل مردم در بهارستان باشد، جعفری که در میان سالی به سر می برد، در تهران و در وزارت نفت مسوولیت هایی داشته است و می توان گفت شاید او از بقیه افرادی که نام برده شد برتر باشد. با این حال جعفری نیز چندان آشنایی با قوانین و مواد بودجه ای ندارد و تخصصی در این حوزه ندارد. از طرفی جعفری بسیار محافظه کار تر از آن است که بتواند برای مردم کاری از پیش ببرد و در چند سال گذشته نیز تمام تمرکزش را روی مقابله با حریفان خود از جمله حسینی ها گذاشته است.
به نظر می آید سیدناصر حسینی حیات سیاسی حسینی ها را در دو شهرستان به نقطه پایانی رسانده است، سیدناصر حسینی، برعکس برادر بزرگ خود که فردی شناخته شده و دارای توانمندی و نفوذ است، در همان ابتدا و قبل از حضور خود در انتخابات، به عنوان یک فرد غیرتوانمندی که رزومه مشخصی ندارد در میان اهل فن شناخته می شد، اما رفتارهای خودسرانه سیدناصر و جدا شدن از تیم مشاوره ای اش در دوره نمایندگی، همه را شگفت زده کرد. در نهایت سیدناصر حسینی عملکرد خوبی در طی این دو سال نداشته است و غالب فعالیت های عمرانی و ... راه خود را از سمت استانداری جلو برده اند، و به نظر می آید سیدناصر نقشی در آن نداشته است.
تاجگردون از دیگر افرادی است که احتمال تأیید او در انتخابات 1402 بسیار بالا است، با توجه به پالس های مثبت از سوی مسوولان امر و نهادهای نظارتی انتخاباتی، به احتمال زیاد، تاجگردون پای اصلی انتخابات گچساران و باشت خواهد بود.
قطعا عملکرد ضعیف سیدناصر حسینی، خیلی از مردم را به سمت تاجگردون شیفت داده است و با وجود ضعف عملکردی، نوعی از حسرت بخاطر عدم حضور تاجگردون در فضای گچساران رقم خورده است. اگر بخواهیم به تاجگردون به عنوان یک فرد توانمند بپردازیم، باید به نقاط عطف حیات سیاسی تاجگردون و ویژگی های او پرداخت؛ عدم تأیید تاجگردون در مجلس یازدهم سیاسی بود و عده ای از نمایندگانی که این عدم حضور را رقم زدند به حق تاجگردون و حق مردم ظلم کردند، اما در هر حال انتقادات زیادی به تاجگردون وارد است. تاجگردون یک فرد کاملا سیاسی است و طرفداران خاص خود را دارد، او در دوره مدیریتی خود آنگونه که گفته می شد تبعیض زیادی را در شهرستان ایجاد کرد و بخصوص در استخدامی ها افرادی را وارد دستگاه های اجرایی و ... کرد که قانونی نبود. او توازن استخدام در شبکه بهداشت را بر هم زد و مشکلات اداری و مالی را ایجاد کرد که تاکنون نیز ادامه دارد. صفر تا صد چینش نیروها در ادارات گچساران و باشت با نظر تاجگردون انجام می گرفت و تاجگردون وضعیت کاملا کنترل شده ای را در دو شهرستان ایجاد کرد، دلیل اینکه عده ای از مردم تبدیل به مخالفان اصلی او شده بودند همین موضوعات بود؛ مخالفانی که از عدم تأیید تاجگردون خوشحال شدند.
تاجگردون غالبا اعمال نظرات خود را در هر زمینه ای از جمله زمینه های فرهنگی و غیره مثبت و در جهت شادی مردم می دانست، در حالی که در همان زمانی که جشن شادی و شو به راه انداخته بود، خیلی ها در همان کوچه های محله سادات در رنج و بدبختی بودند و با این جشن ها دلشان شاد نمی شد. در واقع این برنامه های فرهنگی تاجگردونی، رنگ و روی مردمی نداشت و بیشتر شومن بازی بود. درست است که تاجگردون در مجلس نفوذ زیادی داشت ولی مردم از این رفتارهای او هم دل خوشی نداشتند. او در طی دوره نمایندگی خود تبدیل به یک سلبریتی سیاسی شد که در میان مردم جذابیت های خاص خود و در میان عده ای محبوبیت داشت.
از جمله عملکرد مثبت تاجگردون در دوره نمایندگی خود، فعالیت های عمرانی او بود، تاجگردون به ظاهر شهر گچساران رسیدگی بیشتری کرد، جاده سازی در دوره تاجگردون رونق گرفت و برخی فعالیت های عمرانی کلید خورد و به بهره برداری رسید.
اما گاهاً بخشی از فعالیت های تاجگردون در خصوص آوردن وزرا به گچساران و ... کاذب و شومن بازی و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت؛ چرا که فعالیت مثبتی بعد از این حضور انجام نمی گرفت. از طرفی مدیران تاجگردون در دو شهرستان ضعیف بودند و توانایی این را نداشتند که از حضور وزرا و اعضای مجلس در جهت منافع مردم استفاده ببرند. تاجگردون به گونه ای چینش نیروهای خود را انجام داده بود که همه برنامه ها با نظر خود او انجام می گرفت و نوعی از تنبلی در مدیران شکل گرفت. در دوره ای، خود تاجگردون نیز احتمالا به این نتیجه رسیده بود که مدیران او توانایی کار ندارند.
از جمله دیگر فعالیت های مثبت تاجگردون، شناسایی و معرفی افراد نخبه بود. هر چند که او در معرفی نخبه ها به جناح سیاسی هم توجه داشت، که غالباً همه به همین شکل رفتار می کنند، او در دوره نمایندگی اش افراد زیادی از جمله حسین جنتی، موسی خادمی، رحیمی فرماندار، گوهرگانی، زارع پور و عده زیادی از کهگیلویه و بویراحمدی ها و فرزندان گچساران و باشت را برای پست مدیریتی در استان یا در سطح کشوری معرفی کرد.
در آخر اینکه؛ به نظر می آید تاجگردون کم کم به نقش سلبریتی گونۀ خود در میان مردم بیشتر توجه دارد، توجه به مسائل حاشیه ای و رسانه ای کردن عملکردهای منفی سیدناصر حسینی و مدیران او در دوره کنونی و رفتارهایی که در رسانه ها و اینستاگرام دارد، او را شبیه به یک سلبریتی کرده است، تاجگردون اگر واقعا می خواهد نماینده مردم باشد قطعا باید به میان مردم بیاید و از ظرفیت و توانی که دارد در جهت خدمت به مردم استفاده کند، وگرنه در این دوره نیز، مردم با فضای مشوش و حواشی زیادی در دو شهرستان مواجه خواهند بود.
به غیر از تاجگردون، تاکنون هیچ فرد قدر و توانمند دیگری که مدارج و پله های ترقی را یکی یکی طی کرده باشد در انتخابات معرفی نشده است و باید ببینیم که آیا چهره های جدید و توانمندی به انتخابات گچساران و باشت ورود می کنند؟ در انتخابات شهرهای دیگر، در هر دوره ای مشاهده می شود که افراد توانمند جدیدی بصورت اندک اندک وارد گود انتخاباتی می شوند، اما در گچساران چندین دوره است که چنین چیزی را تجربه نکرده ایم و هیچ فرد شاخص و جدید و توانمندی وارد رقابت سیاسی انتخاباتی نشده است.