تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۴۶۴۷۴۳
کبنا گزارش می‌دهد

طلسم پیرترین پروژه کشور در کهگیلویه و بویراحمد شکست (+ فیلم و عکس )

۱۳
۳
طلسم پیرترین پروژه کشور در کهگیلویه و بویراحمد شکست (+  فیلم و عکس )
کبنا ؛جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت بطول ۱۳۶ کیلومتر مهم ترین پروژه راهسازی کشور در دولت سیزدهم محسوب می شود که در این مدت ۲ سال تمام تلاش دولتمردان به کار بسته شد تا این جاده ۲۹ ساله تکمیل شود، اکنون در آستانه سفر دور دوم رئیس جمهور به استان، پس از سال ها چشم انتظاری مردم این جاده آماده بهره برداری شده است.
به گزارش کبنا، جاده ترانزیتی ملی پاتاوه به دهدشت به طور ۱۰۰ درصد کوهستانی است و این مسیر ارتباط شمال به جنوب کشور است و یک قطعه از جاده شهرضا به بهبهان محسوب می شود و ارتباط جنوب کشور با مرکز را شکل می دهد.
این مسیر حدود ۲۰۰ کیلومتر نسبت به راه های همجوار کوتاه تر است و بیش از ۲ ساعت زمان رسیدن جنوب به شمال را کوتاه می کند.
جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سوخت، هزینه و زمان سفر به نفع مردم است و ۱۲ تونل بطول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۴ کلنگ زنی شد و در این سال ها در سایه کم مهری ها و کمبود منابع کمر خم کرد تا اینکه در دولت سیزدهم با رویکرد تکمیل طرح های نیمه تمام مورد توجه قرار گرفت و این طرح در مصوبات سفر نخست رئیس جمهور دیده شد.
 پروژه ۱۳۶ کیلومتری جاده پاتاوه به دهدشت آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور
۹ هزار میلیارد تومان برای ساخت جاده پاتاوه به دهدشت هزینه شد
مدیرکل راه و شهر سازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمانی که رهبر انقلاب اسلامی به این استان سفر کردند به خوبی دریافتند که کهگیلویه و بویراحمد در بن بست ارتباطی قرار دارد و در همان زمان ۲ جاده اصلی شامل یاسوج به بابامیدان و پاتاوه به دهدشت را مصوب کردند.
محمد راستا افزود: جاده یاسوج به اصفهان به طور ۱۰۰ درصد تکمیل و به بهره برادری رسیده است و جاده پاتاوه به دهدشت در سال ۷۳ عملیات اجرایی آن آغاز شد و در دولت سیزدهم در مراحل پایانی کار است.
وی افزود: این جاده در مراحل پایانی کار است و در سفر رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید و مردم کل ایران از آن بهره خواهند برد.
وی تاکید کرد: قریب به ۲ هزار میلیارد تومان در این محور هزینه شده است و به قیمت روز بین هشت تا ۹ هزار میلیارد تومان در این جاده هزینه شده است.
 پروژه ۱۳۶ کیلومتری جاده پاتاوه به دهدشت آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور
مزیت های جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت در یک نگاه
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این جاده یک قطعه از جاده شهرضا به بهبهان است و اثر اقتصادی بالایی در سطح ملی خواهد داشت.
وی ادامه داد: صادرات و وارد ما از سمت جنوب است و این کوتاه ترین مسیر جنوب به مرکز کشور است و برای حمل کالا بسیار موثر است.
راستا عنوان کرد: طول مسیر نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر کوتاه تر می شود و ۲ ساعت از زمان مسیر کم می شود و امتیاز بسیار بزرگی است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چشم اندازهای طبیعی بسیاری نیز در این جاده وجود دارد و بیش از ۱۰۰ کیلومتر جاده در کنار رودخانه مارون است.
      
وی تصریح کرد: ین جاده در همه فصول زیبایی های خاص خودش را دارد و از این حیث هم قابل توجه است.
راستا بیان کرد: مزیت مهم این جاده برای استان این است که شهرستان های جنوبی همچون لنده، بهمئی، کهگیلویه و چرام به راحتی به مرکز استان ارتباط دارند و به مرکز کشور هم مسیرشان کوتاه تر می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود ۶۰۰ روستا و شهر در طول مسیر این جاده وجود دارد که دسترسی بهتری به مرکز استان پیدا می کنند و از بن بست خارج می شوند.
وی ادامه داد: مردم روستاهای لنده، دیشموک و چاروسا در سال های گذشته مجبور بودند حدود ۶ ساعت مسیر را تا مرکز استان بپیمایند اما اکنون مسیر آن ها به حدود ۲ ساعت تقلیل یافته است.
 پروژه ۱۳۶ کیلومتری جاده پاتاوه به دهدشت آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور
آیا این جاده برای بهره برداری آماده است؟
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جاده با مشخصات راه اصلی درجه یک ساخته است و ایمنی لازم را دارد.
وی ابراز کرد: کار اساسی جاده بالای ۹۵ درصد تمام شده و کارهای جانبی مانده که خیلی زمان زیادی نمی برد و این کارها هم همچون روشنایی به زودی تمام خواهد شد.
راستا افزود: تونل شماره چهار این مسیر به طول ۹۰۰ متر است که حدود ۲ سال پیش وسط این تونل ریزش کرد.
وی تاکید کرد: کار ریزش برداری در تونل بسیار دشوار است و تمهیدات لازم خود را می طلبد که با تلاش شبانه روزی و به صورت سه شیفت این کار انجام شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کارهای تحکیم، لاینیگ، کف سازی و بتن تمام شده و در حال انجام لایه اول آسفالت هستند و تا دو روز دیگر به طور کامل پایان می یابد.
 پروژه ۱۳۶ کیلومتری جاده پاتاوه به دهدشت آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور
آخرین وضعیت چاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت
مدیر حوزه طراحی شرکت ساخت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جاده به طول ۱۳۶ کیلومتر است دارای ۱۷ دستگاه تونل و گالری به تفکیک (۱۲ تونل، ۵ گالری) به طول ۹ هزار و ۸۶۰ متر و ۲۰ دستگاه پل خاص و بزرگ دارد.
آقائی افزود: آخرین قسمت از این جاده تونل شماره چهار به طول ۹۳۵ متر استو اخیرا عملیات حفاری این تونل به اتمام رسیده است.
وی تاکید کرد: پیمانکار مربوطه در حال کف سازی و اجرای آسفالت است و مراحل آخر را طی می کند.
مدیر حوزه طراحی شرکت ساخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: مسیر تردد در حال حاضر آماده است و مانعی برای بهره برداری مردم و وسایل نقلیه وجود ندارد ولی مسیر کامل نیست باید نواقص برطرف بشود تا بتوانیم یک جاده استانداردتر، کامل تر و با کیفیت تر داشته باشیم.
آقائی عنوان کرد: پروژه تابلو علائم دارد اما کم است و روزانه تعداد خط کشی ها و تابلوها در حال افزایش بوده و کار به خوبی در حال انجام است.
    
وی ادامه داد: به اذعان مسئول ایمنی اداره کل راهداری ایمنی هیچگاه ایمنی کامل نیست و به صورت پیاپی ما ایمنی این جاده را با افزایش تعداد تابلوها افزایش می دهیم.
مدیر حوزه طراحی شرکت ساخت در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون روشنایی در این مسیر به صورت موقت داریم که با توجه به شرایط حداقل و عبور حداقل اینگونه است اما شرایط حداکثری به زمان و اعتبار بیشتری نیاز دارد.
 پروژه ۱۳۶ کیلومتری جاده پاتاوه به دهدشت آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور
جاده ملی پاتاوه به دهدشت در یک قدمی افتتاح
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خرداد سال ۷۳ استان میزبان سفر مقام معظم رهبری بود و مردم خاطرات بسیار شیرینی از این سفر و دستاوردهای آن دارند.
سید علی احمدزاده افزود: در پی این سفر سد کوثر ساخته شد که اکنون آب منطقه جنوب کشور را تامین می کند و ۲ و نیم میلیون جمعیت از آب آن بهره مند شده اند.
وی تاکید کرد: جاده ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر یکی دیگر از برکات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ به این استان بوده است.
مسیر شرق استان خوزستان شهرهای بهبهان هندیجان ماهشهر بندر امام، استان بوشهر به سمت مرکز کشور اصفهان و تهران از همین مسیر صورت می گیرد و شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده، گچساران به مرکز کشور از همین طریق صورت می گیرد و مسیر نزدیک می شود.
اکنون مردم صدها روستای مسیر شهر دهدشت تا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کاهش راه ارتباطی از این جاده برای تردد استفاده می کنند بنابراین به صورت محلی و در واقع غیر رسمی این جاده به زیر بار ترافیک رفته و روزانه مورد استفاده خیلی از مردم قرار می گیرد اما اکنون همه منتظر افتتاح رسمی این طرح ملی در استان در دولت سیزدهم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نا ایمن ترین جاده در کشور
از وزیر راه و ریس جمهور محترم خواهش میکنم طول مسیر این جاده رو بازدید بفرمایند
جاده ای که فاقد شانه و پر پیچ و نا ایمن
تونل های فاقد روشنایی
از سمت گردوه تا اول دمچنار با احداث تونل بزرگ مشکل خطرات جاده حل میشد ولی با هزینه اضافی و کار غیراستاندارد وجود پیچ و ترانشه های ریزشی خطرات احتمالی را دو چندان میکند
کهگیلیویه وبویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود خسته نباشید مهندس راستا مرد توانمند متخص حوزه راهسازی
Iran, Islamic Republic of
ورودهای تونل ها هنوز درست نشده با زدن داربست فلزی و نصب بنر میخوان برا افتتاح در دید نباشد
Iran, Islamic Republic of
آقای راستا کجا بوده که حالا داره این طرح رو به اسم خودش مصادره میکنه. کارشناس حوزه هم حاضر نیست اسم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا رو بیاره.
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر موحد ..
Iran, Islamic Republic of
موحد
Iran, Islamic Republic of
جاده فاقد ایمنی لازمه . از میان چنار تا سمت لوداب و نزدیک به روستای عمارت جاده ایمنی درستی نداره . خداییش چرا می خوایین به اسم دولت رییسی تمامش کنید . که چی . . 6
Iran, Islamic Republic of
.شکار دیگران که این همه پز ندارد
Germany
/ نوروز کمایی کوچک ترین اسمی از موحد ناوردی
دلسوز ایران
Iran, Islamic Republic of
آره طلسم شکست،بعدازاینکه گنج بزرگی که بالای تونل قرار داشت تخلیه شد،چ تونلی بعد از این همه سال طول کشید
ع.س
Iran, Islamic Republic of
کدام جاده ترانزیتی؟ این یه راه باریکه پرخطر بیشتر نیست. تنها از میانتنگان تا ابتدای لوداب نزدیک به بیست پیچ خطرناک دارد. طی دو سه هفته اخیر با شتابزدگی و فرمالیته کاری سعی در اماده کردن آن برای افتتاح کرده اند. این یعنی ظلم آشکار به منابع و منافع استان.
هیچ کدام از زیرگذرها و رو گذر ها اماده نیستند. بسیاری از پایه های فلزی گارد ریل ها به سرقت رفته اند. برق کشی تونل ها با یک سیم سیار و صرفا نمادین وصل شده.
دانش
موحد میخواست افتتاح کنه دوره های قبل افتتاح میکرد
فقط شانس اورده این سری نمایندگیش با استانداری احمدزاده همزمان شده! اون کار میکنه این و همراهاش میزنن به اسم خودش
محمدی
Iran, Islamic Republic of
لطفاً جاده را رها. نکنید
نقاط ناامن و خطرناک را رها نکنید تا مشکل کامل رفع شود
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1