تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۶۴۸۴۴
رئیس سازمان عشایر کشور:

خرید تضمینی گوشت تولیدی عشایر در اینده نزدیک / ایجاد درآمد پایدار منجر به تضمین نسبی زندگی عشایری می شود / ساخت 70 هزار سرپناه در مناطق عشایری

۰
خرید تضمینی گوشت تولیدی عشایر در اینده نزدیک / ایجاد درآمد پایدار منجر به تضمین نسبی زندگی عشایری می شود / ساخت 70 هزار سرپناه در مناطق عشایری
کبنا ؛رئیس سازمان عشایر کشور با تأکید بر افزایش سطح رفاه جامعه عشایری گفت: یکی از اقدامات در راستای ارتقای زیست عشایر ساخت سرپناه ایمن است، وضعیت خاص معیشتی عشایر و قرار گرفتن در چادرها در شرایط مختلف جوی، موجب افزایش مخاطرات می شود و خسارات قابل ملاحضه ای می بینند، با ساخت سرپناه ایمن از جهت کاهش مخاطرات، کاهش خطر حیوانات، افزایش شرایط بهداشتی و رفاه عشایر اهمیت زیادی دارد.
به گزارش کبنا نیوز از مارگون، رئیس سازمان عشایر کشور در حاشیه برگزاری همایش عشایر مارگون گفت: کمتر نظیر داشت که چنین گردهمایی بطور ویژه برای جامعه عشایری برگزار شود و در سفرهای استانی رئیس جمهور کمتر بصورت ویژه عشایر مورد توجه قرار می گرفت.
سیاوش احمدی میرقائد در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز بیان کرد: در این برنامه که ویژه جامعه عشایری بود و توانست مسائل و مشکلات عشایر را به سمع و نظر ریاست جمهوری و هیئت دولت برساند بسیار حائز اهمیت است.
احمدی میرقائد با بیان اینکه جامعه عشایری کشور با جمعیت 1.2 میلیون نفر جمعیت 25 درصد گوشت قرمز، 35 درصد صنایع دستی کشور را تأمین می کنند، اظهار کرد: به جهت تولید گوشت قرمز یکی از عاملان مهم تأمین امنیت اقتصادی و غذایی کشور هستند و از این جهت بسیار اهمیت دارد.
احمدی میرقائد با اشاره به مشکل تأمین مالی برای خرید نهاده های داممی افزود: خوشبختانه یکی از مصوبات سفر در خصوص تأمین نهاده های دامی، دستور داده شده که بصورت خرید قراردادی با در اختیار گذاشتن نهاده های دامی به عشایر و خرید محصولات دامی و گوشتی آنها توسط شرکت پشتیبانی امور دام بتوان از عشایر حمایت کرد و نهاده های مورد نیاز خود را تأمین کنند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل پیدا نشدن بازار فروش عشایر دغدغه فروش محصولات گوشتی خود را داشتند، گفت: به دستور رئیس جمهور خرید تضمینی گوشت تولیدی عشایر در اینده نزدیک وارد فاز اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان عشایر کشور با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر بهداشت جامعه عشایر افزود: قرار هست ظرف دو سال آینده 380 پنل خورشیدی خریداری و در اختیار عشایر قرار داده شود و همچنین با افزایش تعداد خانه های بهداشت سطح رفاه و بهداشت و شاخص های بهداشتی رشد قابل ملاحضه ای پیدا خواهد کرد.
احمدی میرقائد با اشاره به ارتقای زیست عشایر گفت: 220 هزار پنل خورشیدی ظرف سه سال آینده در اختیار عشایر قرار می گیرد که گام بسیار بزرگی در جهت ارتقای رفاه جامعه عشایر است.
احمدی میرقائد افزود: یکی از اقدامات در راستای ارتقای زیست عشایر ساخت سرپناه ایمن است، خاطرنشان کرد: وضعیت خاص معیشتی عشایر و قرار گرفتن در چادرها در شرایط مختلف جوی، موجب افزایش مخاطرات می شود و خسارات قابل ملاحضه ای می بینند، با ساخت سرپناه ایمن از جهت کاهش مخاطرات، کاهش خطر حیوانات، افزایش شرایط بهداشتی و رفاه عشایر اهمیت زیادی دارد.
رئیس سازمان عشایر کشور افزود: ظرف سه سال آینده 70 هزار سرپناه در مناطق عشایری با مشارکت عشایر و گروه های جهادی و مردم ساخته می شود.
احمدی میرقائد با اشاره به لزوم ایجاد درآمد پایدار برای عشایر بیان کرد: درامد عشایری متکی به دام است، و از این منظر درآمد پایداری ندارد، لذا طرح های جدید و اقتصادی مثل توجه به صنایع دستی، گردشگری، گیاهان دارویی برای اجرا شدن در جامعه عشایری وارد فاز اجرایی می شوند.
وی گفت: پیش بینی شده که با اجرای این طرح ها سالانه بیش از 140 میلیون ارتقای درآمد عشایر را شاهد خواهیم بود و در نتیجه حضور عشایر در مناطق عشایری بصورت نسبی تضمین می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1