تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۶۵۱۳۳
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پایداری آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد

۰
پایداری آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛تحقق پایداری آب آشامیدنی ۱۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در ۲ سال گذشته تاکنون از خدمات نظام اسلامی در مناطق روستانشین استان است.
به گزارش کبنا، بهره‌برداری از طرح‌های تقویت زیرساخت‌های شبکه آب آشامیدنی در شمار قابل توجهی از روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد مصداق تلاش جهاد گونه دولت برای دسترسی عادلانه به حیاتی‌ترین نیاز بشر در همه نقاط استان است.
تنش آبی به دلایل مختلف از گلایه‌های همیشگی اهالی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد بوده که دولت سیزدهم تلاش کرده تا برای مرتفع شدن این مشکل از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کند.
مسئولان دولت مردمی ایران قوی در این استان اعتقاد دارند که انجام خدمات ماندگار جز در سایه تلاش‌های جهادی و شبانه روزی امکان‌پذیر نیست به همین علت مناطق روستایی را به کارگاه سازندگی آبرسانی تبدیل کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌های تقویت زیرساخت‌های آب آشامیدنی۱۰۰ روستای استان در ۲ سال گذشته تاکنون به صورت کامل تکمیل و بهره‌برداری شده است.
امید صالحی افزود: مردمان این روستا‌ها به علت عوامل مختلفی مانند ناکافی بودن‌ایستگاه‌های پمپاژ، دور بودن از منابع ذخیره آب یا فرسودگی شبکه دچار تنش آبی بودند.
وی افزود: برای اجرای این زیرساخت‌ها ۲۴۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین ۹۳۵ مترمعکب مخزن ذخیره آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان انجام گرفته است.
صالحی گفت: تقویت تأسیسات آب آشامیدنی این روستا‌ها با بالغ بر یکهزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
وی با قدردانی از همکاری‌های شبانه روزی مجموعه بسیج سازندگی استان در به ثمر نشستن این پروژه‌ها، ادامه داد: جمعیت بهره‌مند از زیرساخت‌های ایجاد شده ۲ سال گذشته تاکنون بیش بر ۲۳ هزار نفر از روستائیان در مناطق کمتر برخوردار است.
پایداری آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد
صالحی از تداوم پروژه‌های آبرسانی در سطح روستا‌ها خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه که با پیش‌بینی اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی استان بسته شده برای پایداری آب آشامیدنی ۶۰۰ روستای دیگر استان اقدام می‌شود.
وی افزود: در زمینه تنش آبی در روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد به منظور محرومیت زدایی حوزه آب آشامیدنی گام‌های اثرگذاری برداشته شده به طوری که برای اجرای این طرح‌ها در ۱۸۴ روستا قرارداد منعقد شده و ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تخصیص اعتبار صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۸۶ هزار میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب پیشنهاد داده شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: رفع تنش آبی راهبرد نخست دولت در حوزه آب آشامیدنی استان است که برای تحقق این منظور اقدام‌های خوبی صورت گرفته و برنامه‌های دیگری در دست انجام است.
امید صالحی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد سه هزار کیلومتر شبکه انتقال و پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب دارد تأکید کرد: ۳۰ تا ۳۵ درصد از فرسوده است به همین علت اصلاح شبکه موجود مهمترین راهبرد دولت برای کاهش تنش آبی در استان است.
وی بیان کرد: به علت مشکلات زیاد شبکه و عملکرد خوب شرکت آب و فاضلاب استان در کاهش این چالش‌ها دولت از محل‌های مختلف به ویژه محرومیت زدایی برای کاهش تنش آبی کهگیلویه و بویراحمد بودجه پیش‌بینی کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور نیز ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب یاسوج عملیاتی شد و تا به امروز نزدیک به ۳۰ کیلومتر از شبکه آب این شهر اصلاح شده است.
صالحی عنوان کرد: همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب در شهر دهدشت در سال گذشته هزینه شده است و ادامه این اقدام در این شهر در مراحل برآورد‌های کارشناسی است.
پایداری آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: با وجود اقدام‌های انجام شده اما براساس برآورد‌های صورت گرفته هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد اعتبار دیگر برای استانداردسازی شبکه آب و فاضلاب استان نیاز است.
وی تأکید کرد: لیست نیازمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب و فاضلاب تهیه و برای تأمین اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور به استان تقدیم مسئولان استانی شده است.
صالحی ابرازامیدواری کرد: با تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز حوزه آب و فاضلاب استان زمینه خدمت بهتر به مشترکان فراهم شود.
ایرنا در پایان نوشت: کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهر‌ها و بقیه در روستا‌ها سکونت دارند. این استان ۷۲۶ هزار نفری همچنین ۶۴ هزار مشترک بخش فاضلاب دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1