تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۴۶۵۱۹۱
محمد بهرامی فعال اجتماعی و سیاسی شهرستان بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنانیوز:

کهگیلویه و بویراحمد بعد از تهران دومین اقتصاد پر اثر در کشور را دارد / برخی تصمیمات منجر به نخبه گریزی می شود / قرار نیست رئیس جمهور در اینجا حضور پیدا کنند و با پروژه های خرد شأن ایشان را پایین بیاوریم / منافع مردم در سد خرسان دیده نشده است

۱۴
۰
کهگیلویه و بویراحمد بعد از تهران دومین اقتصاد پر اثر در کشور را دارد /  برخی تصمیمات منجر به نخبه گریزی می شود / قرار نیست رئیس جمهور در اینجا حضور پیدا کنند و با پروژه های خرد شأن ایشان را پایین بیاوریم / منافع مردم در سد خرسان دیده نشده است
کبنا ؛
 محمد بهرامی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تهران دومین اقتصاد پر اثر در کشور را دارد، در حالی که چیزی به استان نمی رسد و همه اینها به خزانه دولت می رود، در حالی که باید پروژه های کلانی تعریف شود تا مشکلات مردم استان به حداقل برسد.
بهرامی فعال اجتماعی و سیاسی شهرستان بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنا نیوز درخصوص سفر ریاست جمهوری، سدهای استان و مسائل منطقه اظهارنظر کرد. بهرامی در رابطه با بحث توسعه و تدوین بودجه کشور گفت: این دو بحث معادل هم نیستند، در برخی مسائل ممکن است رشد کرده باشیم ولی توسعه پیدا نکرده ایم. از طرفی در برنامه ریزی های کلان کشور، بودجه ریزی بر اساس مولفه هایی خارج از چارچوب بودجه نوشته می شود. گاهی بعضی از تصمیم ها باعث می شود حجمی از بودجه بصورت غیراصولی به جایی شیفت پیدا کند، ضمن اینکه بودجه سالانه باید در راستای برنامه توسعه 5 ساله باشد و گاهی در آن راستا نیست. بعضی مسوولین ما اصلا با شاخص های بودجه ای آشنا نیستند و با چارچوب های توسعه کاملا بیگانه هستند.
بهرامی بیان کرد: در بعضی کشورها و بعضی شرکت ها درآمدشان از درآمد نفت و گاز کشور ما بالاتر است. لذا پتانسیل ها و حق های مغفولی داریم که باید این حق را از خزانه دولت بگیریم.
بهرامی با اشاره به پروژه های اجرایی در دوره مدیریتی خود در شهرداری یاسوج گفت: تقاطع غیرهمسطح در ورودی آبشار وجود دارد که در بحث ترافیک شهری و ارزش افزوده اثرگذار بود. ارزش افزوده بصورت مستقییم و غیرمستقیم در منطقه رونق ایجاد می کند.
وی گفت:
در دوره مدیریتی بنده اصلاح بلوار عدل و ایجاد جمعه بازار باعث جمع شدن دستفروشی ها شد.
وی با بیان اینکه وظیفه قانونی نماینده رسیدگی به پروژه های عمرانی دولت نیست، افزود: نماینده دست بازی  دارد، هر جا که افراد چانه زنی کردند می توان کارها را پیش برد. نقش نماینده در پیش برد پروژه ها اثرگذار است چون می تواند با مدیران استانی و مدیران در تهران ارتباط داشته باشد و برای حقوق مردم استان چانه زنی کند.
محمد بهرامی فعال اجتماعی و سیاسی شهرستان بویراحمد
وی گفت: به نظر من هر نماینده ای یک سری وظایف رسمی دارد و یک سری وظایف غیررسمی دارد، که در قالب وظایف غیررسمی نماینده می تواند نیازهای پروژه های منطقه ای را رفع کند.
بهرامی اظهار کرد: بعضی مدیران ما نسبت به کار خود هیچ اشرافی ندارند و توان کار را ندارند، گاهی افراد در تخصص خود کار نمی کنند، اگر ما به دنبال حل معضلات هستیم باید هر کسی سر جای خودش و در تخصص خودش کار کند.
بهرامی با انتقاد از شیوه انتصابات در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بحث های جفرافیایی به تحول و توسعه استان ما آسیب زده است، مسائل قومی و قبیله ای ما را به عقب برگردانده است، و می بینیم که در انتصابات مسائل سیاسی و قومی و قبیله ای و  جغرافیایی دخالت دارند، ما باید از این شیوه عبور کنیم.
وی افزود: هر جریانی آمده جریان رقیب را حذف کرده است، در حالی که می توان از افراد با نظرات مخالف نیز در توسعه استان استفاده کرد.
بهرامی به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: بعضی دستگاه های استانی حیاتی هستند ولی ببینید به دلیل مسائل سیاسی نمایندگان مجلس و دخالت
ها چه مشکلاتی را در این دستگاه ها ایجاد کرده اند. این گلایه ها از مردم نیز هست، چون مردم هستند که انتخاب می کنند و آنها نباید اجازه دهند چارچوب های غلط پایه گذاری شود.
این فعال اجتماعی و سیاسی به مریت رقابتی مناطق سردسیری استان اشاره کرد و افزود: هر منطقه دارای مزیت های رقابتی است، در منطقه بویراحمد که شامل چند شهرستان است، مزیت رقابتی در گردشگری است، بنابراین باید روی گردشگری کار کنیم و مثلا کارخانه ها در شهر دیگری احداث شوند.
بهرامی در پاسخ به اینکه چرا نخبگان و نیروهای انسانی توانمند ما در همین استان مدیریت نمی کنند؟ گفت: باید بستر برای جذب این نخبگان فراهم شود، متأسفانه برخی تصمیمات منجر به نخبه گریزی می شود. گاهی مسوولان ما خودشان توان لازم را ندارند و ضعیف هستند، و نمی خواهند افراد قوی را در کنار خود داشته باشند.
محمد بهرامی فعال اجتماعی و سیاسی شهرستان بویراحمد
وی اضافه کرد: در دوره مدیریتی من در شهرداری، برخی مسوولان هیچ درکی از حضور نخبگان نداشتند، نخبه گریز و فقط به دنبال رشد شخصی خود بودند. اگر در حوزه پزشکی شرایطی فراهم کنیم که دکتر ملک حسینی در اینجا حضور پیدا کند، قطعا زمینه حضور نخبگان دیگر در حوزه پزشکی ایجاد می شود.
بهرامی در خصوص آسیب های اجتماعی استان گفت: با ایجاد شغل و رونق اقتصادی و افزایش درآمد سرانه استان، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود. هر چقدر رفاه بیشتری ایجاد شود و هر چقدر بتوانیم برنامه توسعه استان را پیش ببریم خود به خود برخی ساختارها اصلاح می شوند و تأثیر آن را در جامعه خواهیم دید.
وی در رابطه با سفر
ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هیچ دعوتی از ما صورت نگرفت و از ما نظرخواهی نکردند، ولی من طی یک یادداشت 20 سوال از رئیس جمهور مطرح کردم، درخصوص سفر، هنوز مصوبات مشخص نشده اند، باید ببینیم چه مواردی مصوب شده تا بتوانیم آن را مورد سنجش و بررسی قرار دهیم.
بهرامی درخصوص افتتاح پروژه پاتاوه دهدشت گفت: قرار نیست آقای رئیس جمهور در اینجا حضور پیدا کنند و با پروژه های خرد شأن ایشان را پایین بیاوریم، پروژه پاتاوه دهدشت خیلی وقت است که مورد استفاده قرار گرفته، یک تونل بود که مشکلاتی پیدا کرد، که به نظرم افتتاح بعد از اصلاح این تونل انجام گرفت. همچنین از سمت دهدشت این پروژه هنوز مشکلاتی دارد. اگر این جاده بخواهد در توسعه منطقه تأثیرگذار باشد باید از دهدشت به سمت جاده بهبهان هم اصلاح شود. چون این جاده هم درجه سه است، و برای ترانزیتی شدن جاده، لازم است که این بخش نیز اصلاح شود.
بهرامی گفت: پروژه افتتاحی ندیدیم که حاصل کار این مدیران باشد، یا کلنگ زنی چشمگیری ندیدیم که مدیران بعدی بیایند افتتاح کنند. برخی پروژه ها کلان هستند و مثلا در این دوره کلنگ زنی می شود و در دوره های بعدی افتتاح می شوند. به نظر من مسوولان باید صادقانه با مردم حرف بزنند.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تهران دومین اقتصاد پر اثر در کشور را دارد، در حالی که چیزی به استان نمی رسد و همه اینها به خزانه دولت می رود، در حالی که باید پروژه های کلانی تعریف شود تا مشکلات مردم استان به حداقل برسد.
بهرامی در خصوص سد خرسان گفت: هر پروژه ای سود
و زیانی دارد، باید فایده و زیان پروژه مشخص شود، سد خرسان منافعی برای مردم ما ندارد، مدیریت این سد نیز با استان ما نیست، حجم مخزن در استان ما است، آبگیری این سد روی استان ما تاثیر زیادی دارد، این پروژه اگر بخواهد اجرا شود باید منافع مردم دیده شود، متأسفانه منافع مردم دیده نشده است.
وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی ها و اینکه رودهای استان ما از جمله بشار و خرسان از سرشاخه های کارون هستند، احتمال اینکه سد دیگری بخواهد در این استان احداث شود نزدیک به صفر است، اگر در استان ما سد احداث می شود باید منافع مردم ما نیز دیده شود.
محمد بهرامی فعال اجتماعی و سیاسی شهرستان بویراحمد
بهرامی در خصوص سدهای استان خاطرنشان کرد: در اقتصاد کشور رتبه دوم را داریم ولی در شاخص های مختلف آخر هستیم، وجود سدها نیاز هست ولی نباید به نام ما و به کام دیگران باشد، مسوولان باید همفکری کنند و منافع مردم را ببینند. جلوی سد تنگ سرخ را نمی توان گرفت و نیاز ما هم هست، ولی سد خرسان هیچ نفعی برای ما ندارد و آسیب های زیست محیطی زیادی نیز ایجاد می کند.
بهرامی بیان کرد: سد آبریز تنها سدی است که در استان ما احداث می شود، حق مردم و مطالبه مردم کهگیلویه است، محرومیت در این منطقه بیداد می کند، و با احداث سد اقتصاد منطقه متحول خواهد شد.
بهرامی در انتهای سخنان خود در خصوص رسانه های استان گفت: رسالت رسانه ها بسیار مهم و اثرگذار است، شما در هدایت افکار عمومی اثرگذاری زیادی دارید، امیدواریم شاهد شکوفایی این مسیر در راستای منافع مردم در ابعاد مختلف باشیم.                 
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
با چه مقیاسی اندازه گیری کرده اید که استان را بعد از تهران دومین اقتصاد پر اثر میدانید؟
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
قطعأ پیروز انتخابات امسال کسی نیست جز دکتر بهرامی
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت مردمی کبنا
بویراحمد از تبعیض و بی عدالتی خسته شده،
بویراحمد واحد،بهرامی را میخواهد...
دنا
Iran, Islamic Republic of
این است مرد باسواد دانشگاهی...
کارگر شهرداری
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردان بی ادعا...
تمنک
Iran, Islamic Republic of
کاردانترین و علمی ترین چهره سیاسی
M
Germany
دکتر بهرامی شکست چهارم تورا میخواند
محمد
Japan
درود بر دکتر محمد بهرامی چهره شایسته و نخبه کشور که می‌تواند با دو محور علم و عمل مشکلات این مرز و بوم را به حداقل برساند
عدالت
United States
محمد بهرامی وچنت قسم آخه تو چه بلدی که اظهار نظرکنی سد با کدوم س نوشته میشه یه قاطر زدی رو یه فلکه فک کردی کار نماینده ای این هستش که قاطر بسازی 16سال جوانان ایلت رو بدبخت کردی الان مدعی حقوق شدی جمع کن بساطتت را تو فقط به درد گرم کردن تنور انتخابات میخوری ولاغیر
داریوش انصاری
United States
کی وت ایگو گپ بزن مه کسی گله وت کرده تو جون ایمانه گروتیه ما فقط بخاطر لرکه گاله حمایت وت ایکنیم دونیم خو نیبری حداقل از این بیشتر خلقمو نکن
جمشید پویان
United States
زنده باد مهدی روشنفکر
زنده باد سردار ندای وحدت
زنده باد روشنفکر محبوب دل ها
علی پور
United States
مهدی روشنفکر با اختلاف 20هزار رای این دور برنده انتخابات هستش شماهاخودتون خسته نکنید کم خرج کنید با این تخریب ها بیشتر به امارش اضافه میشه
خیراندیش
Iran, Islamic Republic of
ندای وحدت است که وحدت می آفریند.
یا مهدی
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
دکترخرامین...صددرصد
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1