کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آتش سوزی‌ها‌ امان جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را برید

8 مرداد 1402 ساعت 22:06

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی و بیماری ها‌امان جنگل‌های استان را بریده و زنگ خطری برای نابودی این ظرفیت است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی و بیماری ها‌امان جنگل‌های استان را بریده و زنگ خطری برای نابودی این ظرفیت است.
به گزارش کبنا، اسلام جاودان خرد در گفتگو با خبرنگاران، افزود: آتش سوزی‌ها زنگ خطری برای نابود جنگل‌ها بوده و متأسفانه اغلب آتش سوزی‌ها ریشه در تعمدی بودن آن‌ها دارد.
جاودان خرد خاطرنشان کرد: آتش سوزی، بیماری چوب، پروانه جوانه خوار بلوط، تخریب و تصرف اراضی، وابستگی معیشت اغلب روستاییان به جنگل، زغال‌گیری، خشکسالی و گردو غبار‌امان جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد با توپوگرافی عمدتاً کوهستانی که در هنگام اطفای حریق با مشکلات عدیده‌ای مواجهه می‌شویم را بریده است.
وی افرود: برای حفاظت از این سرمایه ملی نیازمند مشارکت مردمی و عزم همگانی هستیم.
جاودان خرد جلب مشارکت مردمی در برنامه‌های حفاظتی و تشویق همگان به آشنایی و اهمیت حفاظت از درخت را وظیفه خطیری دانست که برعهده همگان قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روز جهانی جنگل، گفت: با هدف افزایش سطح آگاهی و نیز مشارکت مردمی در حفاظت از جنگل‌ها ۲۱ مارس بعنوان «روز جهانی جنگل» نامگذاری شد تا توجه به اهمیت و نقش مستقیم و غیر مستقیم آن در تداوم زندگی انسان و حیات وحش بیشتر دیده شود.
جاودان تصریح کرد: به همین مناسبت طی این ایام کشور‌های جهان با هدف جلب مشارکت عمومی در برنامه‌های حفاظت در سطوح ملی و بین‌المللی بمنظور تشویق همگان به اهمیت حفاظت از درخت برنامه‌های خاصی دارند.
وی ابراز داشت: این روز آغاز یک حرکت مردمی برای حفاظت از جنگل هاست، اما متأسفانه امروزه بدلیل عدم آموزش و آگاهی و وابستگی معیشت به جنگل، چالش‌ها تبدیل به تیشه‌ای شده است که به جان جنگل‌ها افتاده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عدم اصلاح رفتار‌های نادرست ما انسان‌ها با جنگل باعث می‌شود امنیت غذایی چرخه زندگی حیات وحش توسط انسان با یک تهدید جدی و واقعی رو به رو شود.
وی راه‌اندازی حرکتی برای هراست از جنگل‌ها را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: برای حفاظت از جنگل و راه‌اندازی چنین حرکتی، نیازمند یک پویش ملی هستیم که‌امیدواریم بتوانیم قبل از آنکه دیر شود با حفاظت از جنگل جان خود و نسل‌های آتی را نجات دهیم.


کد مطلب: 465384

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465384/آتش-سوزی-ها-امان-جنگل-های-کهگیلویه-بویراحمد-برید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1