تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۴۶۵۳۸۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آتش سوزی‌ها‌ امان جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را برید

۰
آتش سوزی‌ها‌ امان جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد را برید
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی و بیماری ها‌امان جنگل‌های استان را بریده و زنگ خطری برای نابودی این ظرفیت است.
به گزارش کبنا، اسلام جاودان خرد در گفتگو با خبرنگاران، افزود: آتش سوزی‌ها زنگ خطری برای نابود جنگل‌ها بوده و متأسفانه اغلب آتش سوزی‌ها ریشه در تعمدی بودن آن‌ها دارد.
جاودان خرد خاطرنشان کرد: آتش سوزی، بیماری چوب، پروانه جوانه خوار بلوط، تخریب و تصرف اراضی، وابستگی معیشت اغلب روستاییان به جنگل، زغال‌گیری، خشکسالی و گردو غبار‌امان جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد با توپوگرافی عمدتاً کوهستانی که در هنگام اطفای حریق با مشکلات عدیده‌ای مواجهه می‌شویم را بریده است.
وی افرود: برای حفاظت از این سرمایه ملی نیازمند مشارکت مردمی و عزم همگانی هستیم.
جاودان خرد جلب مشارکت مردمی در برنامه‌های حفاظتی و تشویق همگان به آشنایی و اهمیت حفاظت از درخت را وظیفه خطیری دانست که برعهده همگان قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روز جهانی جنگل، گفت: با هدف افزایش سطح آگاهی و نیز مشارکت مردمی در حفاظت از جنگل‌ها ۲۱ مارس بعنوان «روز جهانی جنگل» نامگذاری شد تا توجه به اهمیت و نقش مستقیم و غیر مستقیم آن در تداوم زندگی انسان و حیات وحش بیشتر دیده شود.
جاودان تصریح کرد: به همین مناسبت طی این ایام کشور‌های جهان با هدف جلب مشارکت عمومی در برنامه‌های حفاظت در سطوح ملی و بین‌المللی بمنظور تشویق همگان به اهمیت حفاظت از درخت برنامه‌های خاصی دارند.
وی ابراز داشت: این روز آغاز یک حرکت مردمی برای حفاظت از جنگل هاست، اما متأسفانه امروزه بدلیل عدم آموزش و آگاهی و وابستگی معیشت به جنگل، چالش‌ها تبدیل به تیشه‌ای شده است که به جان جنگل‌ها افتاده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عدم اصلاح رفتار‌های نادرست ما انسان‌ها با جنگل باعث می‌شود امنیت غذایی چرخه زندگی حیات وحش توسط انسان با یک تهدید جدی و واقعی رو به رو شود.
وی راه‌اندازی حرکتی برای هراست از جنگل‌ها را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: برای حفاظت از جنگل و راه‌اندازی چنین حرکتی، نیازمند یک پویش ملی هستیم که‌امیدواریم بتوانیم قبل از آنکه دیر شود با حفاظت از جنگل جان خود و نسل‌های آتی را نجات دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1