تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۴ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۹۷۷۲۰
یادداشت ارسالی؛
شهرداری یاسوج، قطاری که حرکت کرده است و سنگش میزنند / نگاهی به عملکرد شهرداری یاسوج در دوره کیوان آشنا
۳
کبنا ؛یادداشت ارسالی؛ بعد از سه سال رکود عملی در شهرداری یاسوج، حجم بدهکاریها، از کنترل خارجشدن اداره جامع شهری، ناامیدی کارگران شهرداری در سطوح مختلف از عدم پرداخت حقوقهای ثابت و افزایش حجم نجومی طلبکاریهایشان، از ریل خارجشدن مدیریت شهری و ایستادگی کامل حرکت توسعه شهر یاسوج در تمام عرض و طول شهر، با انتخاب و استقرار شهردار جدید، شهرداری داره تکانههای جدی و جدیدی را تجربه میکند. درست است که جناب مهندس آشنا انتقادات زیادی به او وارد هست و درست است که نحوه انتخاب او در هالهای از ابهام بود و فرماندار وقت شهرستان به هر دلیلی بر انتخاب و معرفی ایشان پای فشرد و ایشان شهردار شد. اما انصاف حکم میکند تا خدمات انبوه ایشان را در دوره مدیریتش ببینیم و به قطاری که حرکت را شروع کرده است، سنگ نزنیم.
شهردار فعلی یاسوج را اگر برایش مانعتراشی نکنیم و اگر حسادتها و نگاههای سیاسی را کنار بزنیم و حمایت بکنیم، بدون اغراق میرود تا نمونهای از یک شهر و شهردار در تراز مرکز این استان و شهرهای نمونه کشور را رقم بزند.
برای اولینبار پرداخت حداکثری حقوق کارگران و بهروزرسانی حقوق کارمندان با مدیریت منابع خود شهرداری و افزایش چشمگیر درآمدهای شهرداری، فعالسازی کمیسیون ۷۷ و احصاء حقوحقوق فراموششدهی شهرداری، پذیرش مسئولیت مدیریت سرودهای یاسوج در طرح الحاق که سالیان سال بود که شهرداران زیر بار مسئولیت آن نمیرفتند و سروسامان دادن به سر رودهای یاسوج برای اولینبار و اقتدار در استقرار شهرداران و تعامل مطلوب با دهیاران سابق و شوراهای سابق بدون هیچگونه تنش اداری و اجتماعی و ایجاد جو همدلی در این مجموعه بزرگ، تعامل سازنده با اعضای شورای شهر،
ساماندهی پل چهارم بشار، ساماندهی مجدد کانالهای هدایت سیلاب در محدودههای بیمارستان شهید جلیل و دولتآباد، شرفآبادها و اکبرآباد، دره گرم منطقه بنسنجان، تعیین تکلیف تراکم ساختمانها در شهر، تعیین تکلیف خیابان جمهوری در کمیسیون مربوطه، ساماندهی اولیه آبشار، آغاز ساماندهی بلوارهای اصلی شهر و حومه شهر، بازبینی و اقدام مؤثر برای ۴۵ متری آیتالله ملکحسینی، تعیین تکلیف نهایی تابلوهای تبلیغاتی و استفاده مطلوب از آنها در ایام ملی و مذهبی و میرود تا در بهار پارکها و فضاهای سبز و سواحل بشار را یکبار دیگر ساماندهی نماید، این تنها بخشی از اقدامات اجرایی و قابللمس در شهرداری یاسوج هست که بعد از سالها، داره رنگ و روی شهری به خودش میگیرد. اینها جدایی از پیگیریهای اساسی برای نوسازی ناوگان شهری است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد و جدای از پیگیریهای مداوم در تهران و وزارتخانههای مربوطه برای احیاء حقوق گذشته شهرداری و جذب اعتبارات جدید هست که از حوصله بحث خارج هست.
در فصل خودش هم بخشی از نهضت آسفالت در معابر یاسوج جدیتر از گذشته شروع خواهد شد، بله درست هست که چاله و چولههای شهر کموبیش پابرجا هست و علیرغم اینکه بخشی ترمیم شد، اما قطعاً شهروندان و خصوصاً مسئولین مربوطه نیک میدانند که حفاریها و چالههای سطح شهر اصلاً مربوط به شهرداری نیست و کار دستگاههای خدماترسان، آبوفاضلاب، مخابرات، برق، گاز و اخیراً فیبر نوری مخابرات هست که متأسفانه اغلب بدون هماهنگی با شهرداری انجام میشود.
خلاصه کلام اینکه قطار فرسوده و بهگلنشسته شهرداری یاسوج پس از سالها، حرکت خودش را شروع کرده و شهرداری امروز یاسوج به جهت بار ترافیکی و جمعیت با دو سال قبل هم متفاوتتر شده است و آشنا شهری بههمریخته با زیر ساختهای ناهماهنگ و زمانی شهرداری را تحویل گرفت که ۱۰۰درصد کارمندان و کارگران شهرداری به دلیل سالهای عقبماندگی دریافت حقوق کف خیابان در حال اعتراض بودند و سیستم شهرداری یاسوج هم ناتوان و مستأصل و مبهوت مانده بود
لذا قطار فرسوده، خسته و بهگلنشسته شهرداری یاسوج پس از سالها، روزمرگی و بحران مالی، مدتی است به حرکت درآمده است و درسته که قطار در حرکت را معمولاً سنگ میزنند و بهقطار ایستاده کسی کار ندارد، اما بهتر است با صحه صدر و بهدور از حسادت و اغراض سیاسی و دلسوزانه اگر حمایتی نمیشود، حداقل با ناروزدن و کارشکنی و داد و بی داد کردن بهخاطر یک بنر خوش آمد گویی که به مذاق ما خوش نیامد، بهقطار شهرداری، سنگ نزنیم.
شهردار فعلی یاسوج را اگر برایش مانعتراشی نکنیم و اگر حسادتها و نگاههای سیاسی را کنار بزنیم و حمایت بکنیم، بدون اغراق میرود تا نمونهای از یک شهر و شهردار در تراز مرکز این استان و شهرهای نمونه کشور را رقم بزند.
برای اولینبار پرداخت حداکثری حقوق کارگران و بهروزرسانی حقوق کارمندان با مدیریت منابع خود شهرداری و افزایش چشمگیر درآمدهای شهرداری، فعالسازی کمیسیون ۷۷ و احصاء حقوحقوق فراموششدهی شهرداری، پذیرش مسئولیت مدیریت سرودهای یاسوج در طرح الحاق که سالیان سال بود که شهرداران زیر بار مسئولیت آن نمیرفتند و سروسامان دادن به سر رودهای یاسوج برای اولینبار و اقتدار در استقرار شهرداران و تعامل مطلوب با دهیاران سابق و شوراهای سابق بدون هیچگونه تنش اداری و اجتماعی و ایجاد جو همدلی در این مجموعه بزرگ، تعامل سازنده با اعضای شورای شهر،
ساماندهی پل چهارم بشار، ساماندهی مجدد کانالهای هدایت سیلاب در محدودههای بیمارستان شهید جلیل و دولتآباد، شرفآبادها و اکبرآباد، دره گرم منطقه بنسنجان، تعیین تکلیف تراکم ساختمانها در شهر، تعیین تکلیف خیابان جمهوری در کمیسیون مربوطه، ساماندهی اولیه آبشار، آغاز ساماندهی بلوارهای اصلی شهر و حومه شهر، بازبینی و اقدام مؤثر برای ۴۵ متری آیتالله ملکحسینی، تعیین تکلیف نهایی تابلوهای تبلیغاتی و استفاده مطلوب از آنها در ایام ملی و مذهبی و میرود تا در بهار پارکها و فضاهای سبز و سواحل بشار را یکبار دیگر ساماندهی نماید، این تنها بخشی از اقدامات اجرایی و قابللمس در شهرداری یاسوج هست که بعد از سالها، داره رنگ و روی شهری به خودش میگیرد. اینها جدایی از پیگیریهای اساسی برای نوسازی ناوگان شهری است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد و جدای از پیگیریهای مداوم در تهران و وزارتخانههای مربوطه برای احیاء حقوق گذشته شهرداری و جذب اعتبارات جدید هست که از حوصله بحث خارج هست.
در فصل خودش هم بخشی از نهضت آسفالت در معابر یاسوج جدیتر از گذشته شروع خواهد شد، بله درست هست که چاله و چولههای شهر کموبیش پابرجا هست و علیرغم اینکه بخشی ترمیم شد، اما قطعاً شهروندان و خصوصاً مسئولین مربوطه نیک میدانند که حفاریها و چالههای سطح شهر اصلاً مربوط به شهرداری نیست و کار دستگاههای خدماترسان، آبوفاضلاب، مخابرات، برق، گاز و اخیراً فیبر نوری مخابرات هست که متأسفانه اغلب بدون هماهنگی با شهرداری انجام میشود.
خلاصه کلام اینکه قطار فرسوده و بهگلنشسته شهرداری یاسوج پس از سالها، حرکت خودش را شروع کرده و شهرداری امروز یاسوج به جهت بار ترافیکی و جمعیت با دو سال قبل هم متفاوتتر شده است و آشنا شهری بههمریخته با زیر ساختهای ناهماهنگ و زمانی شهرداری را تحویل گرفت که ۱۰۰درصد کارمندان و کارگران شهرداری به دلیل سالهای عقبماندگی دریافت حقوق کف خیابان در حال اعتراض بودند و سیستم شهرداری یاسوج هم ناتوان و مستأصل و مبهوت مانده بود
لذا قطار فرسوده، خسته و بهگلنشسته شهرداری یاسوج پس از سالها، روزمرگی و بحران مالی، مدتی است به حرکت درآمده است و درسته که قطار در حرکت را معمولاً سنگ میزنند و بهقطار ایستاده کسی کار ندارد، اما بهتر است با صحه صدر و بهدور از حسادت و اغراض سیاسی و دلسوزانه اگر حمایتی نمیشود، حداقل با ناروزدن و کارشکنی و داد و بی داد کردن بهخاطر یک بنر خوش آمد گویی که به مذاق ما خوش نیامد، بهقطار شهرداری، سنگ نزنیم.