تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۶۵۹۷۶
در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا مطرح شد

عدم حضور بانوان در شورای فرهنگ عمومی جای اشکال است

۰
عدم حضور بانوان در شورای فرهنگ عمومی جای اشکال است
کبنا ؛نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا صبح روز چهارشنبه(24مرداد 1402) در دفتر امام جمعه شهرستان دنا برگزار شد.
امین درخشان_ مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد_
در این نشست ضمن تاکید بر ظرفیت‌های بالای فرهنگی در شهرستان دنا بیان داشت:در این شهرستان ویژگی‌های برجسته فرهنگی وجود دارد که لازم است شورای فرهنگی عمومی ارتقای سطح فرهنگی جامعه را در دستور عمل خود قرار دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه مردم شهر سی‌سخت دارای روحیه همکاری و همدلی در زمینه های مختلف هستند گفت: حادثه ناگور سقوط هواپیمای مسافربری و وقوع زلزله در این شهرستان به نماد همدلی و همکاری مردم تبدیل شد، از همین رو آحاد جامعه با این روحیه توانستند این دو حادثه غم بار را به خوبی مدیریت کنند و از پس آن برآیند.
وی با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که شورای فرهنگ عمومی بایستی مد نظر قرار دهد بحث ارتقاء و شاخص‌های فرهنگی عمومی است اظهار کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های مردان و زنان سخت‌کوش و با اصالت این شهرستان روحیه حماسه‌جویی آنهاست،که ریشه در باورهای ملی و انقلابی دارد و مشخصه مکتب حاج قاسم سلیمانی حماسه‌گرایی و ولایت مداری است.

امین درخشان  با اشاره به اینکه روحیه حماسه‌گرایی و فرهنگ والای این مرز و بوم نباید دچار انحراف فرهنگی شود اظهار داشت: برای حفظ  این فرهنگ شاخص در جهت مولفه های اسلامی و انقلابی که  ریشه عمیقی در فطرت آحاد جامعه دارد، این شوری بایستی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و کنکاش قرار گیرد.
درخشان ضمن تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانون را دارد خواستار این شد که مصوبات به کلیه ارگان‌ها و سازمان‌ها ابلاغ و اجراء شود که عدم اجرای قانون جرم است.
متولی فرهنگ و هنر در استان  با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل را باید با نکاه کلان مورد بررسی قرار داد بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی با همکاری و همدلی با جامعه و مردم می تواند در جهت رفع آسیب‌ها  و معظلات اجتماعی نقش موثر و به‌سزایی داشته باشد و شاخص‌های فرهنگی می‌تواند جلوی بسیار از بی فرهنگی‌ها و بزه‌های اجتماعی را بگیرد.

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور چندین سازمان و ارگان از جمله کانون پرورش فکری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای تبلیغات اسلامی و... عضو شورای فرهنگ عمومی شدند که ملزم است در جلسات این شوری مشارکت فعال داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امیدواری داد در هفته دولت  سینما دنا رسما مورد افتتاح  می‌شود که با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت‌خانه یک سال زودتر از پیش‌بینی‌ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی خواستار حضور پررنگ جوانان و بانوان در این جلسه شد و با سیاست‌های جدید شورای فرهنگ عمومی کشور، نیروهای متخصص و اثر گذار دعوت می‌شوند.


نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1