تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۴۶۶۴۷۱
یادداشت ارسالی؛

نقدی بر عملکرد مدیریتی در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

۸
۱
نقدی بر عملکرد مدیریتی در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛یادداشت ارسالی: جناب آقای لقمانی به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هر روز در رسانه‌ها مصاحبه می‌کند و از جریمه اصناف و برخورد با متخلفین با افتخار سخن می‌گوید. اینکه گرانی در جامعه وجود دارد و مردم ناراضی هستند جای شک و تردیدی وجود ندارد اما به عنوان یک فعال اجتماعی خواهشمندم تعزیرات در همین سایت خبری پاسخگوی مسائل مطرح شده در زیر باشد.
۱- در شعب رسیدگی به جرائم متخلفین قاضی وجود ندارد و اکثر افراد فاقد تخصص می‌باشند و از مسائل و قوانین صنفی آگاهی ندارند.
۲- برخورد با اصناف در بیشتر موارد بر خلاف قوانین و مقررات صورت می‌گیرد. بطور مثال شرکت پپسی در فاکتور فروش خود به مشتری درصدی تخفیف در نظر گرفته است و قیمت تمام شده نوشابه ۲۱۵۳۵ تومان بوده که این شرکت مجاز است نوشابه را به قیمت دلخواه خود در اختیار صنوف قرار دهد و این قیمت در شورای رقابت و سازمان حمایت نیز تأیید شده و ملاک فروش برای صنوف قیمت مصرف‌کننده است که بر روی نوشابه حک شده و اینکه تعزیرات بگوید چون ۲۳۱۰۰ گرفتی باید ۲۵۰۰۰ بفروشی با قانون مغایرت دارد و اگر بناست برخوردی صورت گیرد می‌بایست کارخانه جریمه گردد نه اصناف!
۳- در قانون حق دفاع برای هر شخصی آورده شده و می‌بایست شخصی که پرونده صنفی آن به تعزیرات می‌رود در برابر قاضی از تخلف صنفی خود در ابتدا آگاهی و سپس مدارک مستدل و مستند ارائه نماید و قاضی پرونده را رسیدگی و سپس جریمه گردد اما بر خلاف قانون در برخی شعب تعزیرات بدلیل نبود قاضی و عدم آگاهی متأسفانه احکامی غیر قانونی صادر می‌گردد که موجب بدبین شدن مردم نسبت به حکومت و قانون می‌گردد.
۴_ قیمت‌گذاری دستوری دستاوردی منفی به جا می‌گذارد و موجب ضرر و زیان اصناف می‌گردد بطور مثال در شهر دهدشت قیمت یک پرس چلو کوبیده شامل ۲۱۰ گرم گوشت+ دویست گرم برنج+ سبزی+ لیمو در نرخنامه اتاق اصناف ۷۰ هزار تومان براورد شده این در حالی است که هزینه تمام شده آن برای این صنف ۲۱۰×۳۵۰ گوشت+ ۲۰۰×۵۲ برنج+ ۲ سبزی و لیمو + ۳ هزار تومان ظرف برابر با ۸۴۴۰۰ می‌شود که این بهای تمام شده بدون سود صنف می‌باشد و بخش وسیعی از پزندگان برای جبران ضرر از کیفیت و کمیت غذا می‌زنند که این امر نارضایتی مشتری‌ها را بدنبال دارد!
در شهر دهدشت اینجانب با مراجعه به ریاست تعزیرات آدرس انبار برنج که احتکار کرده بود را برایشان معرفی نمودم و‌ایشان در جواب فرمودند که به نهاد‌های امنیتی گزارش دهید و دلیل این امر برای مردم روشن است! یا در مورد دیگری شرکتی از آبادان در همین استان نماینده پوشاک مولفیکس می‌باشند و این شرکت به ازای فروش پوشاک کالای اجباری از قبیل نوار بهداشتی و نرم‌کننده لباس در اختیار مشتری قرار می‌دهد و چندین مرتبه مشتری در صنعت و معدن شاکی شرکت شده ولی پرونده شرکت بررسی نشده چون این شرکت رانت می‌دهد!
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
جعفری سرشت به زودی مدیرکل تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد
وی در حال حاضر معاون اداره کل تعزیرات خوزستان است و از نیروهای دکتر مژدهی پور می باشد
از خدا بی خبر
Iran, Islamic Republic of
تعزیرات حکومتی استان متأسفانه
هیچ کسی هم جوابگو نیست
طیبی
Iran, Islamic Republic of
عجب خبر جذابی
خیرمقدم ویژه خدمت جعفری سرشت
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
خودم یه هفته تمام زنگ میزدم ۱۲۴ ولی گوشی رو جواب نمی‌دادند اگه میخوایید جواب ندید پس چرا الکی میگید ۱۲۴ زنگ بزنید رسیدگی میشه.
بعداز اون زنگ میزدم اتاق اصناف گچساران که بعد از یک هفته جواب گوشی رو دادن به من میگن شماره شما در هفته گذشته چندین بار زنگ زده .خداخیرت بده حتما کار داشتم که زنگ زدم. شما که مسئول هستی و حقوق میگیری چرا جواب منو نمیدادید که الان هم یغورت و نیمت باقیه و با عصبانیت جواب میدی
United Arab Emirates
سلام آقای کمایی لطفآ در مورد چیزی که تخصص و یا اطلاع و آگاهی نداری مطلب ننویس اولا این سوالات در حد آقای لقمانی نیست که بخواد جواب بده چرا که سوالات غیر کارشناسی و بی پایه و اساس هست و بعداً وظیفه اصلی تعزیرات رسیدگی به پرونده ها ارسالی و تخلفات صنفی و قاچاق هست و تشکیل پرونده و بازرسی وظیفه ضابطین تعزیرات اعم از اداره صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و نیروها انتظامی و امنیتی هست با همکاری تعزیرات هست و روند رسیدگی و روسای شعب که صلاحیت دارند یا ندارد قانون تعریف کرده و سلیقه ای نیست
آرین
Iran, Islamic Republic of
ازقدیم گفته اند:
کدخدای ده راببین سپس آبادی را بچاپ
United States
۱۳۰۰تن نهاده دامی یارانه ای دامداران شهردهدشت هم درتعزیرات بلاتکلیف هست وخبری ازش نیست ودامداران بدبختترشدندپرونده اش درتعزیرات استان یادرشهرباشت میباشد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
والله در جرائم اعمالی خودش هم کم فروشی یا گرانفروشی میکند...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1