تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۴۶۶۷۳۸
در خطبه‌های نماز جمعه بهمئی مطرح شد

درخواست سیاسی امام جمعه بهمئی از سیاسیون

۱
۰
درخواست سیاسی امام جمعه بهمئی از سیاسیون
کبنا ؛امام جمعه از برخی سیاسیون در سال انتخابات درخواست‌هایی در خطبه‌های نماز جمعه داشت و گفت: کسانی که با قلم‌شان بیانشان موضع‌شان، سکوتشان با عدم موضع‌گیری‌شان با ترویج بذر نا‌امیدی و بی‌تفاوتی در جامعه در بین مردم و جوانان آنان را از حضور در انتخابات دل سرد می‌کنند بدانید گناه عظیم و اجتماعی تضییع حق عموم را مرتکب می‌شوید و لذا به بعضی از جریان‌های سیاسی، شخصیت‌ها، رهبری‌ها و افراد شاخص و خواص غیر سیاسی از باب خیرخواهی هم در کشور هم در استان نصیحت می‌کنیم که انتخابات میدان و عرصه جبران خطا‌های گذشته است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی _ امام جمعه شهرستان بهمئی_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از مصادیق گناهان اجتماعی که انسان در قبر و قیامت خیلی گرفتار است و باید پاسخگوی آن باشد تضعیف نظام توحیدی جمهوری اسلامی و یا تضعیف ارکان این نظام است یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی است.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: کسانی که با قلم‌شان بیانشان موضع‌شان، سکوتشان با عدم موضع‌گیری‌شان با ترویج بذر نا‌امیدی و بی‌تفاوتی در جامعه در بین مردم و جوانان آنان را از حضور در انتخابات دل سرد می‌کنند بدانید گناه عظیم و اجتماعی تضییع حق عموم را مرتکب می‌شوید و لذا به بعضی از جریان‌های سیاسی، شخصیت‌ها، رهبری‌ها و افراد شاخص و خواص غیر سیاسی از باب خیرخواهی هم در کشور هم در استان نصیحت می‌کنیم که انتخابات میدان و عرصه جبران خطا‌های گذشته است.
وی ادامه داد: آغوش نظام اسلامی و ولایت و مردم انقلابی به روی شما باز است این هوا‌ها هوس‌ها و طلب کاری از نظام انقلاب ولایت امام و شهدا را کنار بگذارید به دامن اسلام و کشتی انقلاب با این سکان دار این موهبت و این نعمت عظیم که امروز صراط مستقیم الهی است تحت ولایت فقیه که متجلی است بر آیت الله عظمی امام خامنه‌ای بازگردیم.
وی عنوان کرد: ضمن جبران خطا‌های گذشته به فکر قیامت و آخرت خودتان و پاسخگویی اینهمه خون شهید برای این نظام باشید ساز ایجاد نا‌امیدی دو قطبی‌سازی هم نوا و هم صدایی با دشمن و استکبار که به دنبال تضعیف نظام توحیدی که ثمره قیام سید الشهدا است را کنار بگذارید و بدانید به فرموده شهید والامقام شهید سلیمانی از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد در قیامت خواهیم دید مهم‌ترین محور محاسبه این است همچنین فرمودند: والله هر کس به این نظام تیر انداخت آواره شد به فکر اصلاف خودتان باشید راه کج آن‌ها را ادامه ندهید به آن‌ها با اسلام خودتان رحم کنید.
صلواتی گفت: این سنت سیئه آلود بدبین کردن مردم نسبت به انتخابات نسبت به حضور مردم را در این فریضه کنار بگذارید بدانید در این گناه بزرگ عدم یاوری جمهوری اسلامی شما شریک هستید این سنت سیئه تضعیف نظام جمهوری اسلامی که به فرموده همه مراجع تقلید تضعیف این نظام اسلامی حرام است مواظب باشید.
امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: مقام معظم رهبری در مراسم عزاداری دانشجویان به مناسبت اربعین حسینی فرمودند: فتح قله‌ها با استقامت انجام می‌شود هر چه استقامت بیشتر باشید موفقیت و پیروزی بیشتر است خداوند متعال وعده داده است هر کس در راه توحید و انبیا و آرمان اولیا استقامت داشته باشد ملائکه به یاری او می‌آیند سوره فصلت آیه ۳٠: إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ ترجمه: آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این‌ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آن‌ها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد سوره آل عمران آیه ۱۲۵: بَلَىٰ ۚ إِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا وَیَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هَٰذَا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلَافٍ مِنَ الْمَلَائِکَةِ مُسَوِّمِینَ ترجمه: بلی اگر صبر و مقاومت پیشه کنید و پرهیزکار باشید، چون کافران بر سر شما شتابان بیایند خدا پنج‌هزار فرشته را با پرچمی که نشان مخصوص سپاه اسلام است به مدد شما می‌فرستد.
امام جمعه شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: مقاومت یعنی پذیرش ولایت الهی، ولایت نبوی ولایت علوی و پذیرش ولایت فقیه در این زمان اگر ما در این مسیر حرکت کنیم امداد‌های غیبی و یاری ملائکه بر ما نازل می‌شود فرمودند: نیروی انسانی جوان و فداکار مایه‌امید کشور است مقام معظم رهبری فرمودند حسینی زندگی کنید و حسینی بمانید اربعین نقطه شروع مغناطیسی حسینی زیستن و حسینی ماندن است.
وی اشاره کرد: حماسه بزرگ اربعین را داشتیم چند نکته را یادآوری می‌کنم: این راهپیمایی بی‌نظیر با حضور ۲٠ میلیون نفر از مسلمانان و آزادی خواهان جهان به پایان رسید حدود ۴ میلیون نفر از کشورمان و مهمانانی از کشور‌های همسایه که از کشورما عبور کردند یک حساب تاریخی به حساب می‌آید با این عظمت جنگ ترکیبی و روانی که دشمن به راه انداخت عاشورا و اربعین امسال یک رویداد دشمن شکن و حماسه بود راهپیمایی‌هایی که در قالب جا ماندگان و هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در بقاع متبرکه یک عاشورای دیگری بود که در ۲٠ صفر تجلی یافت نقش بزرگ و سهم اول و اصلی این حماسه بزرگ اراده خداوند متعال طهارت و قداست خون پاک و مظلوم سیدالشهدا و قیام الهی یاران اوست بعداز این نقش مردم و جوانان از همه‌ی اقشار اقوام و اصناف و هئیت‌های مذهبی گروه‌های جهادی اربعین را مردمی‌ترین راهپیمایی تاریخ کرد بار اصلی اقامه عزای سید الشهدا (ع) بر عهده مردم بوده و هست نقش بعدی مدیریت ولایی نظام ما مدیریت و برنامه‌ریزی خوب حاکمیت اسلامی دولت در قالب دستگاه‌های مقتدر خصوصاً فراجا و دستگاه‌های امنیتی قابل تحسین و تقدیر است همه باید تلاش کنند این راهپیمایی مردی باشد و مردمی بماند.
صلواتی ادامه داد: از مردم عزیز شریف شجاع و غیور و با سخاوت شهرستان بهمئی در همکاری و مساعدت و کمک به هئیت شهدای بهمئی و هیئت جوانان حسینی تقدیر و تشکر می‌کنم از تلاش و زحمات این عزیزان در موکب‌های شهدای شهرستان و هیئت جوانان حسینی تقدیر و تشکر می‌کنم از کسانی که در سطح شهر در اربعین حسینی همکاری نمودند تقدیر و تشکر می‌کنم در این سفر آرزوی همگان خدمت به زائرین حسینی بود.
وی گفت: اربعین که تمام شد این تازه اول کار ما که خدمت به مردم است همه‌ی زائران حسینی تلاش کردند که خادم دین و ارزش‌ها و باور‌های دینی باشند ما هم تلاش کنیم که از امروز خادم مجالس مذهبی فرهنگی و مجالس امام حسین علیه السلام باشیم در محله‌ها و مسجد محله‌مان موکب بزنیم به نام حسین مشکلات محله را حل کنیم یکی از آداب حسینی زیستن همین است.
خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: دولت فریب کار فرانسه از مواجه حاکمیت ایران با پدیده بدحجابی وقتی انتقاد می‌کردند ما را ضد حقوق زنان مطرح می‌کردند در سال گذشته تمام قد از اغتشاشگران حمایت کردند حالا خودشان به عنوان مدعیان آزادی و حقوق انسان‌ها در یک اقدام ضد حقوق بشری در وزارت آموزش و پرورش‌شان پوشش اسلامی را در مدارس ممنوع کردند. پوشش نماد دینی را در مدارس ممنوع می‌کنند سیاست کشور‌های غربی اسلام ستیزی و اسلام هراسی است در کشوری که خودشان مدعی آزادی و حق انتخاب است در واقع با دورویی و نفاق تمام امروز شما در تحولات فرانسه می‌بیند قرآن سوزی در غرب نماد آزادی اما حجاب نماد محدودیت است فرانسه نماد آزادی حیوانی است به دنبال اسارت انسان‌ها و شکستن حرمت انسانیت و قداست انسان‌ها است.
وی بیان کرد: آمریکا در شرق سوریه به دنبال چیست؟ هدف آمریکا قطع اتوبان مقاومت است می‌خواهد ارتباط زمینی سوریه با عراق را قطع کند. به دنبال حاکم نمودن کرد‌های چند ملیتی مثل کمله و پژاک در شرق سوریه تا هم نفت سوریه را به غارت ببرد هم تروریست‌ها را نجات بدهد و می‌خواهد تروریست‌ها را اینجا جمع کند برای مقابله با رزمندگان محور مقاومت به ویژه با سیاست‌ها و راهبرد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ما فرزندان حسین فاطمه‌ایم ما عاشق شهادتیم ما لحظه شماری می‌کنیم که تکلیف تروریست‌ها را در سوریه با خاک یکسان کنیم ما سرنوشت تروریست‌ها را مثل داعش رقم خواهیم زد.
صلواتی گفت: ۲۸ صفر سالروز شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) است در روز پنج شنبه چهار روز پیش از ارتحال پیامبر(ص) در حالی که پیامبر در بستر شهادت بودند فرمودند قلم و کاغذی بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد از آن گمراه نشوید عمر گفت بیماری بر پیامبر غلبه کرده و هزیان می‌گوید «قرآن نزد ماست و کلام خدا برای ما کافی است». افراد حاضر در خانه بحث و جدل کردند. عده‌ای گفتند کاغذی بیاورید تا پیامبر وصیتی بنویسد و ما را از گمراهی نجات دهد ولی دیگران حرف عمر را تکرار می‌کردند. چون سخنان زیادی گفته شد و دامنه اختلافات بالا گرفت، رسول خدا فرمود: «از نزد من برخیزید که در حضور من جدال و اختلاف شایسته نیست». عمر میدانست که پیامبر می‌خواست‌امیرالمؤمنین را برای جانشینی و جلوگیری از بلاتکلیفی مسلمانان درمورد رهبری معرفی کند امام راحل وعظیم‌شان با حدیث ثقلین مزین کردند اگر سیاست مدار تراز اسلام می‌خواهید آن سیاست مدار امام حسن مجتبی (ع) است در مکتب وحیانی دیانت و سیاست عینیت دارند از امام مجتبی(ع) پرسیدند سیاست چیست؟ حضرت فرمودند: «سیاست به معنای رعایت حقوق خداوند، حقوق زندگان و حقوق مردگان است حقوق خداوند عبارت است از انجام آن چه او خواسته و پرهیز از انجام آن چه که نهی کرده است.



امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: حقوق زندگان عبارت است از قیام به انجام امور واجبی که نسبت به برادرانت (نزدیکان) بر عهده داری و نیز به تأخیر نینداختن انجام خدمت نسبت به امت خود (مردم) و نیز آن که خود را برای ولیّ‌امرت (رهبر و پیشوا) خالص گردانی آن گونه که او خود را برای امت خالص کرده است اما حقوق مردگان عبارت است از آن که نیکی‌های آنان را به یاد آورده و از بدی آنان چشم‌پوشی نمایی چرا که آنان پروردگاری دارند که به حساب آنان رسیدگی می‌کند»سیاست مداری مثل معاویه که نه حقوق خدا را را رعایت می‌کند نه حقوق زندگان و نه حقوق مردگان هیچ شباهتی با سیاست مدار اسلامی ندارد امام حسن مجتبی (ع) به معاویه فرمودند امر حکومت و جانشینی رسول الله از من و مربوط به اهل بیت من است و بر تو و خاندانت حرام است.

صلواتی بیان کرد: پیرو اهل بیت کیست؟ فرمودند کسی است در انجام واجبات و ترک محرمات و تبعیت از اهل بیت اینچنین باشد پیامبر اکرم(ص): «لو کان العقل رجلاً لکان الحسن، اگر عقل در قالب انسانی جلوه‌گر شود، امام حسن(ع) آن انسان خواهد بود»خطبه ۲۷ نهج البلاغه:؛ وَ لَکِنْ لَا رَأْیَ لِمَنْ لَا یُطَاع: آن کس که فرمانش را اطاعت نمی‌کند طرح نقشه و تدبیری ندارد هر اندازه هم صاحب تجربه و آگاهی باشد کارش به جایی نمی‌رسد به تعبیر سعدی سلطان به لشکر کند سروری مهم این است که سیاست خدا پسندانه باشد سیاست خدا پسندانه یعنی مدیریت صحیح بر اساس نگاه شرع اسلام دین ولایت حقوق مردم و حقوق رفتگان برای تدبیر امور جامعه اما مدیریت بر مبنای عقل سلیم یعنی عقلی که اسیرهوا‌های نفسانی نباشد عقلی که معاویه داشت عقلی بود که اسیر هوا‌های نفسانی بود امروزه به آن عقل سکولار گفته می‌شود این میراث معاویه هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهمن
Iran, Islamic Republic of
امامان جمعه راجع به هر چیزی صحبت میکنن غیر از :
مسائل اقتصادی مردم و دولت
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1