تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۴۶۶۸۰۱
کبنا گزارش می‌دهد

بعد از ۹ سال انتظار؛ جاده دهدشت - چرام آماده بهره‌برداری است

۱
۰
بعد از ۹ سال انتظار؛ جاده دهدشت - چرام آماده بهره‌برداری است
کبنا ؛تکمیل مسیر ۱۷ کیلومتری جاده دهدشت - چرام پس از ۹ سال وقفه طولانی با تأمین اعتبارات لازم در دولت سیزدهم در مراحل پایانی تکمیل و بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گزارش کبنا، ایرنا نوشت: مسیر ۱۷کیلومتر جاده دهدشت - چرام شهرستان‌های کهگیلویه و چرام را به هم متصل می‌کند؛ وقوع چندین نقطه حادثه خیر در این مسیر باعث ایجاد تصادفات منجر به فوت زیادی شد.
با توجه به نا ایمن بودن و افزایش تصادفات در این جاده، عملیات چهار خطه کردن و بهسازی ۱۴ کیلومتر از این محور از ۲ سمت ورودی چرام و دهدشت از سال ۹۳ آغاز شد.
از جمله مزایای این جاده بین شهری علاوه بر کاهش میزان تصادفات و دسترسی مردم و شهروندان از جاده مناسب و ایمن، با اتصال به جاده اصلی باباکلان در شهرستان گچساران و اصفهان - یاسوج راه دسترسی شهرستان چرام به مرکز استان را نیز تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.
فرماندار چرام در این زمینه گفت: با آعاز به کار دولت سیزدهم بهره‌برداری از این طرح یکی از اولویت‌های اصلی بوده است.
عبدالرحمان توفیقیان بیان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن و روند کند طرح تعریض و بهسازی این محور با تلاش شبانه روزی پیمانکار در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تاکنون بخش زیادی از این مسیر با چهار خطه شدن زیر بار ترافیک رفته و در مراحل پایانی طرح است.
توفیقیان مسیر چرام- دهدشت یکی از مسیر‌های مهم استان است، زیرا که هر دو مرکز شهرستان هستند و بیشترین مراودات مردم چرام با دهدشت از این مسیر صورت می‌گیرد.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ اظهار داشت: روند اجرایی بهسازی جاده دهدشت – چرام و بالعکس در دولت سیزدهم شتاب گرفت.
احمدزاده افزود: درصد زیادی از عملیات انجام شده در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته تخریب آسفالت قدیمی و زیر‌سازی و روسازی و آسفالت ۴. ۲ کیلومتر، پنج کیلومتر آسفالت و که هم اکنون در حال بهره‌برداری می‌باشد.
وی تأکید کرد: مبلغ ۲۵٠ میلیارد ریال برای تعریض ورودی دهدشت به چرام و چرام به دهدشت از محل افزایش اعتبارات استانی توسط سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۰ پرداخت شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: پیشرفت فیزیکی قبلی آن ۳۲ درصد، بوده که در دولت سیزدهم این طرح در مراحل پایانی بهره‌برداری است.
احمدزاده افزود: یکی از دلایل اصلی شتاب بخشی در این طرح تخصیص صد درصدی اعتبارات بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد دلیل کندی این طرح در دولت گذشته را کمبود اعتبار اعلام کرد.
محمد راستا بیان کرد: با حمایت دولت در تخصیص اعتبارات این مسیر حادثه خیز هم اکنون با چهار خطه شدن برای دو شهرستان کهگیلویه و چرام به یک فرصت تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: توسعه محور‌های ارتباطی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم شتاب بیشتری گرفته است.
راستا خاطرنشان کرد: در سفر اول رئیس جمهور ۲۵٠ میلیارد ریال به اتمام پروژه مسیر ارتباطی دهدشت به چرام اختصاص یافت و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
راه‌های ارتباطی شهرستان چرام ۵۵۸ کیلومتر است که ۱۲۶ کیلومتر از این راه‌ها اصلی و فرعی و ۴۳۲ کیلومتر راه روستایی هستند.
شهرستان چرام دارای ۲ بخش مرکزی و سرفاریاب با جمعیت ۳۳ هزار و ۵۴۳ نفر در قالب هشت هزار و ۸۹۰ خانوار در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.
بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1