کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار نماینده ولی فقیه در یاسوج رفت / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: برای ساخت سینما در یاسوج مشکل زمین داریم / برای عبور از آسیب‌های اجتماعی باید راهکار فرهنگی ارائه داد / آیت‌الله حسینی: طلاق در جامعه بیداد می‌کند / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حضور زنان در اجتماع باید دارای سازکار بر پایه نقش مادری باشد

6 مهر 1402 ساعت 13:09

محمدمهدی اسماعیلی_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی_ ظهر امروز بعد از ورود به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به دیدار آیت الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ رفت.


محمدمهدی اسماعیلی_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی_ ظهر امروز بعد از ورود به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با همراهی سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به دیدار آیت الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ رفت.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در این دیدار با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان با وجود آقای درخشان (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد) رونق گرفت، اظهار داشت: یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد سینما است.
وی افزود: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل زمین دولتی داریم. برای نهضت ملی مسکن به شدت به دلیل نبود زمین با مشکل مواجهه هستیم.

احمدزاه در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد شهدای شاخص ارزشمندی دارد، افزود: شهید طیب یکی از مفاخر استان کهگیلویه و بویراحمد که ساخت فیلم آن شهید بزرگوار می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان این مرز و بوم باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تاکید کرد: با حوزه هنری صحبت‌های در این خصوص شده است و ما حاضریم که 50 درصد هزینه را برای ساخت چند فیلم از شهدای شاخص استان پرداخت کنیم.
آیت‌الله سید نصیر حسینی_ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این دیدار با بیان اینکه 4 هزار شبکه رسانه‌ای علیه نظام اسلامی در حال عناد هستند، اظهار داشت: دشمن منطق عقلانی ندارد و مغالطه می‌کنند. رسانه‌های غربی در حال مغالطه هستند. لذا در اینجا هم وظیفه ما خیلی سنگین است و باید مسائل فرهنگ اسلامی را بیش از گذشته مدنظر داشته باشیم.
آیت الله حسینی در ادامه گفت: آسیب‌های جمله از مسئله طلاق در جامعه بیداد می‌کند. 35 درصد طلاق در جامعه افزایش یافته یعنی از هر سه ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد.
وی افزود: اعتیاد هم یکی دیگری از آسیب‌های اجتماعی است. لذا ما باید روی مسائل فرهنگی کار شود. اگر رفاه و امکانات در جامعه فراهم شود، درک مسائل فرهنگی بیشتر قابل درک است. 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای عبور از آسیب‌های اجتماعی باید راهکار فرهنگی ارائه داد.
وی به نبود سینما در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت: ساخت و احداث زیرساخت‌های فرهنگی در سطح استان ضرورت دارد.
محمد مهدی اسماعیلی_ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی_ در این دیدار با بیان اینکه نظام اسلامی در این 45 سال خدمات بزرگی را به مردم ارائه کرده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشان داد که یک نظام دینی با نظریه تعالی بشریت است. 
وی افزود: نظام دینی به دنبال انزوا و روی برگرداندن از آبادانی و پیشرفت نیست. الحمدالله جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف مثل خورشید در دنیا و منطقه می‌درخشد.
اسماعیلی در ادامه گفت: در جنگ تحمیلی دشمنی که تا دندان مسلح بود و هر آنچه که می‌خواست دنیا در اختیار می‌گذاشت، ملت ایران سربلند بیرون آمدند. امروز دنیا در پی ارتباط گیری و استفاده از تجارب گسترده ما در حوزه دانش است.
وی از فاصله نجومی ایران با خیلی از کشورها در حوزه‌های دانش‌های نوین خبر داد و گفت: هر روز شاهد شکوفایی و پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی هستیم و با شتاب موانع را از سر راه بر می‌داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به حضور زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: حضور زنان در اجتماع باید دارای سازکار بر پایه نقش مادری باشد.
اسماعیلی در ادامه گفت: بخش اول تخصیص اعتبارات سند فرهنگی را به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد
وی در ادامه به رشادت‌ها و دلیری‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: زمانی شخصیتی به نام آریوبرزن در مقابل حمله یونانیان و اروپائیان ایستاد و کیان این مملکت محافظت کرد و اکنون هم سردارانی همانند؛ شهید طیب، سردار هرمزپور و دیگر سرداران رشید این استان مقابل تجاوز رژیم بعثی ایستادند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج (تالار مرکزی یاسوج) در حال تکمیل است و همکاران من این پروژه را مرتب رصد می‌کنند که به اتمام برسد.
اسماعیلی در ادامه به موضوع نبود سینما در مرکز استان اشاره کرد و گفت: اگر زمین در اختیار ما قرار بگیرد، برای ساخت سینما در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام خواهیم کرد.


کد مطلب: 467515

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/467515/وزیر-فرهنگ-ارشاد-اسلامی-دیدار-نماینده-ولی-فقیه-یاسوج-رفت-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-ساخت-سینما-مشکل-زمین-داریم-عبور-آسیب-های-اجتماعی-باید-راهکار-فرهنگی-ارائه-آیت-الله-حسینی-طلاق-جامعه-بیداد-می-کند-حضور-زنان-اجتماع-دارای-سازکار-پایه-نقش-مادری-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1